Ik doe momenteel hbo informatica aan de hhs en heb de volledige minor informatiebeveiliging gevold. (da's een beetje de voorloper op de complete bachelor ISM).
De opleiding richt zich vooral op de menselijke factor en het management van het proces informatiebeveiliging (even duidelijk, informatiebeveiliging is een bedrijfsproces!)
De techniek is van minder belang in de opleiding, de studenten moeten als ze afgestudeerd zijn wel weten welke technische maatregelen er beschikbaar zijn en welk risico deze kunnen dekken. Echter als je eenmaal in de informatiebeveiligingswereld aan het werk gaat kom je zelden nog techniek tegen. Je moet wel kunnen praten met technische mensen en daar wordt je ook op voorbereid.
Ik zou zeggen, kom gewoon naar de open dag (wellicht ben ik daar ook nog voor voorlichting

) en praat met wat studenten die met security bezig zijn.
Ik heb ondertussen mijn eerste maand erop zitten van mn laatste jaar studie (doe ik nu duaal) ben dus eigenlijk van informatica overgesprongen naar informatiebeveiliging (lang leve major minor systeem

) en nu ik echt aan het werk ben zie ik ook hoe mega breed informatiebeveiliging is, vandaar dat we het ook moeten zien als een bedrijfsproces.
Nog als toevoeging op welk niveau je kan beginnen met werken, ik ben nu 21, 3jaar studie achter de rug en het laatste jaar duaal bij een bedrijf waar ik mij verder ontwikkel in informatiebeveiliging. Als ik dit jaar klaar ben met mijn studie ga ik de functie "Security Consultant" bekleden

Geen slechte baan zeg maar
[
Voor 11% gewijzigd door
Metalrick op 25-08-2008 15:32
]