Mods die je quoten en dan topic sluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nav. deze reactie: dion_b in "tft-scherm: DVI versus VGA"

Een deel van mijn post wordt gequote, afgedaan als aanname en daarna topic gesloten. Kortom mijn kennis wordt in twijfel getrokken. Echter is hetgeen wat de moderator zegt ook maar een aanname en ik zou hier graag op willen reageren. Dit kan dus niet meer, omdat het topic is gesloten.

Dit zie ik wel vaker gebeuren, waarin de moderator (dion_b is slechts een voorbeeld, gaat niet specifiek om hem) dus even zichzelf geforceerd het laatste woord geeft. Het lijkt mij schappelijker om (in dit geval) mijn post gewoon niet te quoten en het commentaar daarop dus ook voor je te laten. Of het topic open laten zodat degene die je 'aanvalt' de kans heeft gehad om te kunnen reageren.

Nu hoeft dat topic van mij niet meer open en vind het ook geen big issue ofzo, maar ik wilde dit toch even gemeld hebben. Zoals gezegd, ik zie dit soort dingen vaker en vind het van enige arrogantie getuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Ik zou dat eerst even goed doorlezen wat de procedure is nadat een topic van je gesloten is. Daarnaast kun je altijd even het zelf met de mod opnemen via DM, Mail etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het is niet mijn topic. Het gaat me erom dat een reactie van mij in twijfel wordt getrokken en dat ik geen kans krijg om daarop te reageren.

[ Voor 71% gewijzigd door Palomar op 24-08-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je nog steeds met de moderators in kwestie contact opnemen ipv het meteen publiekelijk te maken toch?
edit:
Oeps, dit is LA niet SG/HK :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
DaannO schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:12:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Ik zou dat eerst even goed doorlezen wat de procedure is nadat een topic van je gesloten is. Daarnaast kun je altijd even het zelf met de mod opnemen via DM, Mail etc :)
Het gaat niet om een topic dat onterecht is gesloten. Je zou inderdaad de mod in kwestie even kunnen aanschieten maar het punt is dat het een beetje lomp is (vast wel onbedoeld) om iemand te corrigeren dmv een aanname en diegene dan de mond te snoeren, om het even zelf wat lomp te formuleren. :)
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:14:
Dan kun je nog steeds met de moderators in kwestie contact opnemen ipv het meteen publiekelijk te maken toch?
De moderator in kwestie heeft het zelf al publiekelijk gemaakt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 24-08-2008 23:18 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het van evenveel arrogantie getuigen wanneer je dan nog steeds overtuigd bent van je eigen gelijk. Dat is welles nietes en sowieso niet wenselijk in het topic. Wie er ook gelijk heeft of daarbij het dichts in de buurt komt (zwart wit zijn zulke zaken vaak niet).

Als moderator kun je het topic sluiten zonder in te gaan op in dit geval jouw post. Maar als je als moderator overtuigd bent van dat wat daar staat niet juist is, moet je er imo wel wat van zeggen. Anders sluit je een topic met als heersende laatste opinie een onjuistheid. Of de correctie bij het slotje altijd juist is .. dat zal ik niet zeggen. Maar vaak weet een moderator binnen zijn 'vakgebied' wel iets meer dan de user. Dat is geen arrogantie. Tenminste ik heb niet het idee dat dat de insteek is. Maar ja zo kan het dan wel overkomen. Stuur een DM naar de mod in kwestie en kaart aan waarom je denkt dat de informatie waar hij mee afsluit niet juist is. Veel meer kun je er niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:14:
[...]

edit:
Oeps, dit is LA niet SG/HK :X
nouja, sluit dit topic dan maar of doe ermee wat je wilt. Ik zie dit alleen wel vaker gebeuren, dus het gaat meer mensen aan dan alleen tussen mij en de betreffende mod.

Misschien dat er in de moderatierichtlijnen kan worden opgenomen dat je niet mensen moet gaan quoten/kennis in twijfel trekken als je het topic gaat sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ok, even inhoudelijk op jou post dan:
Of het topic open laten zodat degene die je 'aanvalt' de kans heeft gehad om te kunnen reageren.
Dit kan dus primair via mail of wat anders. Een topic open laten om de ts nog een kans te geven om te laten reageren is 9 van de 10 keer niet wenselijk. Dit om meerdere redenen, maar vaak omdat een topic gewoon als ontspoort is in een nutteloze discussie.

Wat er gebeurd is dat de mod een reactie op jou stuk geeft en daarmee misschien een nieuwe discussie aansnijd. Dat jij daarop graag wilt reageren is je goed recht, echter doet de mod het topic dicht om een andere reden. In dit geval dus gewoon via DM even op hem reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of het topic open laten zodat degene die je 'aanvalt' de kans heeft gehad om te kunnen reageren.
Aanvallen?

Waar haal je eruit dat ik op de man zou spelen en jou zou aanvallen? Ik maakte puur een opmerking om te voorkomen dat de TS gelijk het goedkoopste scherm gaat kopen en wonderlijke kwaliteit verwacht na z'n slotje. Evt kunnen we in discussie over aannames over en weer, maar een topic met zeer magere topicstart waar geen inzet uit ademt is niet de juiste plek daarvoor (hier ook niet trouwens).

Verder en algemener geldt (ook voor andere posts dan de TS) dat je alle gelegenheid hebt om een post te onderbouwen voordat je het plaatst. Als er een slot gezet wordt bevriest de discussie inderdaad. Een mod hoort z'n slotje te motiveren, maar kan ook iets zeggen over posts die daar niet direct mee samenhangen, zeker als het gaat om zaken die voor een onervaren TS (of iemand anders die het later via de search vindt) relevant zouden kunnen zijn.

Het lijkt me ongepast om in een verhitte discussie over en weer een slot te zetten en zelf duidelijk stelling te nemen in die discussie - maar daar is IMHO hier in ieder geval geen sprake van.

Edit:
Spuit11 - ik moet sneller tikken :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jullie moeten niet alles zo letterlijk nemen :P Aanvallen had ik al tussen haakjes staan.. had ook 'corrigeert' oid kunnen staan en voor 'arrogantie' had ik al 'enige' gezet omdat ik niet zo 123 een softere verwoording kon bedenken ;) Ik had dit anders moeten verwoorden.

Kan me verder ook wel vinden in jouw standpunt dion_b om de TS te behoeden dat ie meteen het goedkoopste scherm gaat kopen, maar was het in dit geval met jouw reactie gewoon niet 100% eens en het stoorde me dat ik daar niet even (kort) op kon reageren. Maargoed, laten we het er hier maar bij houden omdat het denk ik geen zin heeft om hier welles-nietes over te gaan doen, want ik denk dat we allebei een beetje gelijk hebben :P

Slotje pls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind eerlijk gezegd dat je wel een punt hebt, Palomar. :) Ik begrijp goed dat je het vervelend vindt, en ik denk dat moderators af en toe best iets terughoudender kunnen zijn in het ingaan op een lopende discussie terwijl ze het topic sluiten. Of dat in dit geval helemaal op gaat weet ik niet. (Ik heb het specifieke topic niet bekeken en dat ben ik ook niet van plan; het gaat mij hier even over the big picture.)

Wat ik persoonlijk zoveel mogelijk probeer te doen als ik een topic sluit waarin ik iemand quote, dat is feiten aandragen. Mijn mening probeer ik zoveel mogelijk buiten beschouwing te laten, en áls ik die al noem, dan zeg ik er specifiek bij dat het mijn persoonlijke mening is. Bovendien ben ik nooit te beroerd om, als ik daarover een mailtje/DM krijg, nog een berichtje te posten met een aanvulling/correctie op dat verhaal. Ook dat komt namelijk nog vrij regelmatig voor. :P

Kort samengevat is dit niet iets waarvan je wil dat het meteen "beleid" wordt en in een setje richtlijnen opgenomen wordt, maar het is wel iets waarvan ik vind dat moderators zich een beetje bewust moeten zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 06:56
Eens met collega -NMe- :)

In principe is een slotje geen 'ik heb het laatste woord' reactie, maar soms is er het nut en de noodzaak om nog enige informatie of sturing te geven. Het is dus niet geheel zwart/wit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 25-08-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Als moderator kan je soms niet anders. Enerzijds moet het topic om een bepaalde reden gesloten worden; anderzijds wil je garanderen dat de tot dan toe gegeven informatie juist en voldoende genuanceerd is. Dion B kon het topic niet openlaten en hij kon ook geen reactie laten staan die er misschien toe zou leiden (zonder dat dat de intentie van die reactie was!) dat iemand denkt: "Ik koop gewoon de goedkoopste, want die is goed genoeg". Dan krijg je dus een sluitpost met een stukje commentaar.

De enige oplossing is in dat geval: de mod per mail of DM vragen zijn sluitpost aan te passen.
edit:
Hmm, even weg voor kort overleg; alweer een tussenposter die hetzelfde korter zegt :( ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Confusion op 25-08-2008 13:46 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zeg ook niet dat het nooit voor mag komen; ik zeg dat dit iets is waar we ons in mijn ogen bewust van moeten zijn als we een topic sluiten zodat dit soort kwesties in elk geval alleen optreedt als het écht nodig is, zoals in het voorbeeld dat Confusion hierboven aanhaalt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is effectiever een gebruiker te quote die een soortgelijk antwoord geeft. Als zo'n antwoord nuance er niet staat dan heeft de discussie in het topic soms nog wel zin.

Het kan zijn dat een slechte topic start een goede discussie geeft. Helaas gaan zulke topics toch vaak op slot omdat de TS overduidleijk niet aan het beleid voldoet. Als je als mod zo'n nuace nog moet aanbrengen dan is dit wellicht het geval.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1