Toon posts:

Vervelende tonen/brom uit headset bij scrollen msn, of FLV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd zit ik met een vrij vreemd probleem. Als ik bijvoorbeeld gewoon loop te surfen, of scroll in mijn msn lijst, of een flash filmpje afspeel, dan hoor ik heel zacht een hele vervelende toon uit mijn koptelefoon komen, terwijl ik mijn volume dan heb gemute in dat flash filmpje. Alleen als ik de audio weer terug op 100% zet in flash, dan is de audio weer perfect. Ik erger me gewoon enorm aan deze zeer irritante zachte tonen als ik niet muziek of audio aan het luisteren ben, dat ik gewoon mijn volume knop hard heb staan, maar dat ik een soort vreemde zachte toon/brom hoor zachtjes door mijn koptelefoon.

Iemand misschien enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn, en wat ik er aan kan doen om dit te verhelpen? Ik maak gebruik van de onboard chip van Realtec HD op een Gigabyte moederbord, met een sennheiser koptelefoon.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Recentste driver al geprobeerd?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Klinkt als slechte kwaliteit audio (RealTek of niet, het is onboard) die onderhevig is aan stroomfluctuaties. Enige oplossingen zijn ofwel een nieuwe soundcard ofwel met je volumes prutsen tot het aanvaardbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
timbry schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:35:
Recentste driver al geprobeerd?
Jazeker. Daarom denk ik dat de oorzaak meer technisch ligt.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb zelf nog nooit een onboard geluidskaart gehad die dat niet heeft. Bijna onhoorbaar met een paar boxjes maar met koptelefoon super irritant.
Mijn eigen oplossing: Geluidskaart uitschakelen en een paar USB-boxen (met koptelefoonaansluiting.) Een wereld van verschil.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:58
Is je computer geaard? Dit is meestal de reden van brommen bij scrollen etc.

Verwijderd

Hier ook wel eens last van gehad, met een nieuwe geluidskaart was het weg/minder.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het kan helpen on de phono / aux ingang te muten. Dit was in ieder geval de oplossing in mijn geval met een onboard realtek chip op een asus moederbord (A7V600-X geloof ik).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:43:
Is je computer geaard? Dit is meestal de reden van brommen bij scrollen etc.
Helemaal geaard.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:52:
Het kan helpen on de phono / aux ingang te muten. Dit was in ieder geval de oplossing in mijn geval met een onboard realtek chip op een asus moederbord (A7V600-X geloof ik).
Heb ik ook al geprobeerd, maar dit werkt bij mij ook niet.
Pagina: 1