Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Systeem loopt compleet vast

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem loopt compleet vast, soms na enkele minuten, ooit zelfs na 1 dag.

Windows reageert nergens meer op, muis en toetsenbord werken niet meer, enige mogelijkheid is een harde reboot.

ik heb geheugen al eens vervangen door geheugen waar ik zeker van was dat deze goed was. zelfde probleem.

1 latje gebruikt in verschillende sockets geprobeerd, zelfde probleem.

Enkel een netwerkkaartje is voorzien als extra hardware, al de rest is on-board. Nadat ik deze had uitgetrokken bleef de computer draaien zonder problemen. Dus ik dacht, een andere netwerkkaart steken en de problemen zullen wel opgelost zijn. Niet dus, met een andere kaart zelfde probleem.

Dus dacht ik misschien is mijn PCI Socket wel naar de haaien, dus m'n kaartje in verschillende sockets geprobeerd, bij alle 3 loopt hij opnieuw vast.

Verwijder ik de kaart volledig dan blijft de computer weer lopen zonder problemen.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat alle 3 de PCI sockets stuk zijn of de andere netwerkkaart.

Alvast bedankt voor de hulp

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, deze al compleet doorgenomen?

Verder die netwerkaart die problemen schijnt te geven in een andere computer proberen om het probleem te bevestigen. Een andere voor deze computer kopen is anders ook geen slecht idee om te proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 24-08-2008 22:02 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om even te vermelden wat voor hardware je gebruikt. Sowieso is het verstandig uit te sluiten of het aan de hardware of aan de software ligt.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je daar sowieso bij helpen.

Verwijderd

Misschien komt het niet door je hardware, maar door Windows (bijvoorbeeld slechte drivers voor je NIC).
Boot eens met bijvoorbeeld StressLinux en kijk of je PC dan nog vastloopt. Misschien gebruikt StressLinux je NIC niet, dus je kan daarna ook nog met bijvoorbeeld Ubuntu of Knoppix testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al een paar keer genoemd, het zou hier kunnen helpen.

Verder is deze topicstart erg slordig (sloten "sockets" noemen, zowel bij geheugen als bij PCI) en alle relevante specs (welk moederbord? welk geheugen? welke NICs?) ontbreken. Verder heb je behalve een andere NIC te gebruiken blijkbaar zelf niets geprobeerd. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.