Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aan mijn airport extreme router hangt een externe WD harde schijf. 3 partities, één FAT en twee in HFS+ waarvan eentje bedoelt is als time machine backup en eentje voor andere storage.

De schijf is perfect (draadloos) bereikbaar via mijn mac dus dat is geen probleem. Ik zie de 3 partities wel niet bij "apparaten" staan in Finder(wat je wel ziet als je ze direct aansluit via usb op je mac) maar kan ze dus prima bereiken via airport extreme die bij "gedeeld" staat in Finder.

Ik heb de schijf eerst via de usb poort van men mac aangesloten om zo snel de eerste grote backup te maken om ze vervolgens aan men router te hangen waardoor ik draadloos incrementele backups kan maken. Vanaf ik ze aan men router hang vindt time machine mijn schijf heel dikwijls niet, soms staat ze er wel tussen maar als ik dan een reserverkopie wil maken vindt hij ze weer niet. Als hij ze dan al vindt maakt hij precies geen incrementele backup maar begint hij terug mijn volledige schijf te backuppen(zoals hij bvb daarjuist begon te doen:( )...kortom dit werkt geenszins naar behoren!

Wat doe ik fout?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wat je wilt kan niet. Als je een disk aan je mac hangt via usb dan plaatst time machine gewoon alle bestanden op de partitie.

Als je een backup maakt via de Airport Extreme dan maakt de mac eerst een soort van image-file aan (sparse bundle oid?) en plaatst daarin de bestanden die gebackupped moeten worden.

Maar misschien dat ik het fout heb en dat het toch kan.

Ik heb zelf gewoon mijn computer een nachtje laten stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:46:
Wat je wilt kan niet. Als je een disk aan je mac hangt via usb dan plaatst time machine gewoon alle bestanden op de partitie.

Als je een backup maakt via de Airport Extreme dan maakt de mac eerst een soort van image-file aan (sparse bundle oid?) en plaatst daarin de bestanden die gebackupped moeten worden.

Maar misschien dat ik het fout heb en dat het toch kan.

Ik heb zelf gewoon mijn computer een nachtje laten stampen.
WIl je nu dus zeggen dat time machine niet werkt via een airport extreme met externe HD? Ik meen te weten van wel hoor.

Vannacht dus de 30GB backup laten doen omdat hij plots de schijf vond. Dus nu heb ik nu 2 maal 30GB backup(eentje via usb en eentje via HD). Nu vindt hij weer plots de schijf niet als ik een nieuwe reservekopie wil maken.(terwijl de schijf wel perfect bereikbaar is via de finder!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:46:
[...]

WIl je nu dus zeggen dat time machine niet werkt via een airport extreme met externe HD? Ik meen te weten van wel hoor.
Nee, wat hij wil zeggen is dat timemachine de backup anders doet als je de schijf direct aan de machine hangt tov de schijf via de AEBS.
Dus eerst even via USB de initial backup en dan via de AEBS de incremental werkt niet. Je zal een van de 2 methoden moeten kiezen en daar bij blijven.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martkrui schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:48:
[...]

Nee, wat hij wil zeggen is dat timemachine de backup anders doet als je de schijf direct aan de machine hangt tov de schijf via de AEBS.
Dus eerst even via USB de initial backup en dan via de AEBS de incremental werkt niet. Je zal een van de 2 methoden moeten kiezen en daar bij blijven.
Ok idd ik begrijp het. Hij maakt via de AEBS idd zon parse bestand aan. Net de schijf terug geformatteerd om mijn initial backup dan te maken via AEBS...maar nu zegt hij dus telkens: Het reservekopievolume kan niet worden geactiveerd. Terwijl ik er via de finder mooi opkan, hij in time machine wel kan weergeven dat desbetreffend partitie 117GB groot is ... :s

Wat is de reden hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Probeer de timemachine backup eens te starten zonder eerst met Finder te kijken op de disk.

Bij mij werkt het ook niet als ik de disk al gemount heb in finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even lui reageren zonder eigen onderzoek naar de status quo: dat dit niet kan was toch een zeer grote steen des aastoots vlak na de introductie van Leopard?
En toen kwam Time Capsule......een AEBS met interne schijf

Of heb ik hier een stuk(je) gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:12:
Even lui reageren zonder eigen onderzoek naar de status quo: dat dit niet kan was toch een zeer grote steen des aastoots vlak na de introductie van Leopard?
En toen kwam Time Capsule......een AEBS met interne schijf

Of heb ik hier een stuk(je) gemist?
Ik heb het werkend :)

Het wordt volgens mij niet officeel ondersteund maar werkt wel sinds 10.5.5 (? of was het 10.5.4 al..) zonder hack / Terminal commando.

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mocht je er nog iets aan hebben, deze oplossing werkte goed bij mij: http://www.macosxhints.co...p?story=20080324235423683

Verwijderd

Aapje_18 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Ik heb het werkend :)

Het wordt volgens mij niet officeel ondersteund maar werkt wel sinds 10.5.5 (? of was het 10.5.4 al..) zonder hack / Terminal commando.
Nee, het werkt met 10.5.3 (dacht ik) en een nieuwe firmware update voor de AEBS :) Het is dan ook officieel ondersteund.
Pagina: 1