Toon posts:

Volume probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bemerk sinds een tijdje dat wanneer ik streaming audio luister van bijv. Slam FM dat het volume schommelt, dan weer harder en dan weer zachter. Met bepaalde videos heb ik het ook weleens.

Windows XP SP2
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Creative 5.1 speaker set.

De zoek optie leverde mij 1 topic op met een vergelijkbaar probleem. Het leverde echter geen antwoord op.

Enig idee waar dit allemaal door kan komen? Indien meer informatie nodig is, lever ik die graag.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

In de versterker/receiver wereld wijst dit vrijwel altijd op een instelling die naar de naam 'dynamic volume' luistert of iets wat daarop slaat. Ook DVD spelers hebben het dikwijls.

Wat mij hier de oorzaak lijkt is dat je geluidskaart Creative drivers gebruikt met vergelijkbare instellingen? Al geprobeerd deze uit te schakelen?

Je kan de meeste livestreams ook in bijvoorbeeld Winamp of WMP openen. Heb je er dan ook last van?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt als ik hem in een willekeurige player open of het dan niet gebeurd, maar dat is toch gek? Want in IE wordt toch ook gewoon WMP geladen?

Maar waar vind ik een dergelijke instelling, van dynamic volume? Ik kan het namelijk niet vinden bij mn config programma van mn drivers (creative audio console).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk ook eens naar de volume schuiven in je windows of je ze ziet verplaatsen.
sommige aplicaties e.g. skype , zitten er wel een aan

Iperf

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:18
kijk eens in wmp of je die srs-WOW effect aan hebt staan? die gooit surround-achtige dingen aan je signaal... dat zal het ook kunnen zijn.