X-Fi Elite Pro herkent alleen SP-DIF out onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Vanmiddag werd ik mijn brakke 2-jaar oude installatie van XP zat, en heb er Vista op geknald. Het gaat hier om de x64 versie van Ultimate.

Nu heb ik de nieuwste drivers van internet voor de geluidskaart geinstalleerd plus de extra programma's die op de xp-cd van mijn X-Fi kaart staan, maar het enige wat Vista lijkt te herkennen is de SP-DIF uitgang die op de kaart zit. Het installeren van Drivers ging bijna perfect (op het installeren van de extra programma's na, ik moest wat dieper op de cd kijken om het alsnog geinstalleerd te krijgen omdat de cd begon te mekkeren over een verkeerd OS), dus de goede, voor dit systeem geschikte drivers zijn nu geinstalleerd. Maar de speakers (5.1) worden niet herkent. Ook niet als ik ze opnieuw inplug.

Ik heb er nooit problemen mee gehad onder XP dus IRQ rommel zal het wel niet zijn...

Heeft er iemand meer ervaring met Vista die mij de tip kan geven?

Ik vind sowieso alles vaag in Vista wat met het geluid te maken heeft. Hij herkent dan wel heel leuk de extra poorten die intern op de geluidskaart zitten, maar werken doet het niet.

Droogkloot.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:16
Wat bedoel je met 'herkent'?
Als je in het zoekveld van het start menu 'geluid' intikt dan kom je bij het geluidsconfig-scherm van Vista. Daar staat dus alleen S/PDIF en zie je dus geen line out of analog oid?

Als je die wel ziet dan moet je daarop rechtermuisknop klikken en dan op 'als standaard-apparaat instellen' klikken. Dan moet je je mediaspeler ff herstarten en dan moet je er geluid op hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Die zag ik inderdaad niet nee. Ik heb nu alle creative troep er vanaf gedonderd en een driver cleaner eroverheen gegooit. Ik ga het nu opnieuw proberen.

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hij lijkt alles nu wel te herkennen. De installatie is al zeker 5 minuten bezig maar ondertussen heb ik al allerlei geluiden gehoort (bij het inpluggen van mijn smartphone e.d.) dus ik heb goede hoop. Zie nu ook dat het pictogrammetje op de taakbalk is verandert, en dat er 'Luidsprekers' als beschrijving staat als ik er met de muis overheen ga.

Er komen nu allemaal dingetjes bij op de taakbalk wat er op wijst dat vista, hoe traag dan ook, nog steeds bezig is met installeren.

Nadat dit klaar is stop ik de driver cd er weer in en ga ik de extra programma's weer installeren die Creative jammerlijk genoeg niet meer meelevert met de driver updates. Wie tegenwoordig zijn CD'te kwijt raakt kan in de strond zakken zal ik maar zeggen. Gelukkig heb ik het cdtje nog en worden ze goed verspreid op de bekende torrent netwerken.

--edit--
net opnieuw opgestart. Alles lijkt weer te werken :D *O* doet me een beetje denken aan het windows 95 tijdperk.

Nu alleen nog de extra zooi installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door _AvA_ op 24-08-2008 21:27 ]

Droogkloot.