Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
Hoi

Ik moet de DVD-speler van mijn dochter aansluiten op haar LCD, maar dat ding staat er best wel een eind vandaan. Ik zal een kabnel moeten hebben van ong. 4 meter. Gezien de lengte van de kabel, wat kan ik beter hebruiken voor de aanlsuiting ; de VGA- aansluiting of de S-video aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

de aansluiting maakt in dit geval niet uit, zolang het een hoogwaardige kabel is (met goldplated connectors) moet het goedkomen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom goldplated connectors? Dat is alleen tegen corrosie, en voor het vele in en uit pluggen...
Corossie treedt ook bij korte kabels op, dus dat is helemaal niet relevant voor dit probleem.

Je kunt beter voor goede afscherming kiezen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

als je er geen types bij zet is het lastig antwoord geven.

maar vrijwel geen enkele dvd speler heeft een vga uitgang dus dat gaat al niet lukken. S video kan prima over die lengte maar beperkt je dus tot y/c signaal.

Waarschijnlijk zal er wel een scart aansluiting opzitten die RGB kan uitsturen. Dit geeft de beste kwaliteit en 4 meter goede scart kabel kan prima

edit. het kan ook nog zijn dat je met vga component bedoeld ( 3 aparte tulp aansluitingen) dit is nog weer beter dan scart rgb.

overigens zijn hier al tientallen topics over en had je dit ook makkelijk via de search of google kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Laat ik even duidelijk stellen dat ik precies weet wat ik vraag. Ja, er zit dus VGA op die DVD-speler. En ook Scart, maar die kan ik door omstandigheden niet gebruiken.
Dus laat ik mijn vraag echt wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

maartend schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:38:
Laat ik even duidelijk stellen dat ik precies weet wat ik vraag. Ja, er zit dus VGA op die DVD-speler. En ook Scart, maar die kan ik door omstandigheden niet gebruiken.
Dus laat ik mijn vraag echt wel staan.
als je het allemaal zo goed weet is het antwoord dan toch ook duidelijk lijkt me..................heb je zelf al eens naar het verschil tussen die twee aansluitingen gekeken ?uit je TR blijkt dit dus totaal niet. zoja dan had je deze vraag niet hoeven te stellen dus.........

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 24-08-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vermindering van ruis op de kabel, en minder weerstand bij de overdracht van aansluiting -> kabel en andersom.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ray schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:43:
[...]
als je het allemaal zo goed weet is het antwoord dan toch ook duidelijk lijkt me..................heb je zelf al eens naar het verschil tussen die twee aansluitingen gekeken ?uit je TR blijkt dit dus totaal niet. zoja dan had je deze vraag niet hoeven te stellen dus.........
Het antwoord weet ik niet; in functie van de lengte. Maar daar heb ik nu wel al antwoord opgekregen; maakt niet zoveel uit de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Welke resolutie stuurt de DVD-speler door op de poorten? Lijkt mij ook wel belangrijk. Als beiden maximaal 800x600 doorstuurt bijvoorbeeld, lijkt mij dat je gewoon kan kiezen. Dan zou ik voor VGA gaan. De lengte is zeker geen probleem, en een vga kabel is lekker stevig en goedkoop (s-video ook, maar toch wat fragieler).

Anders gewoon even proberen, een vga kabel heb je zeker liggen, en s-video zit ook vaak meegeleverd met de vga-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wiethoofd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:32:
de aansluiting maakt in dit geval niet uit, zolang het een hoogwaardige kabel is (met goldplated connectors) moet het goedkomen.
?? Echt wel dat aansluiting uitmaakt. VGA is heel wat beter dan s-video.

Hoogwaardige kabel is in dit geval kabel met een zo laag mogelijke weerstand en hoog mogelijke afscherming.

Wat betreft cold-plated ga ik niet met je mee in discussie maar dat vind ik echt onzin als je contacten gewoon goed schoon zijn, het verschil in weerstand is vrijwel onmeetbaar. Tenzij je stereo in de badkamer staat (veel vocht) zal het echt niet zomaar oxideren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
0X55AA schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:58:
Anders gewoon even proberen, een vga kabel heb je zeker liggen, en s-video zit ook vaak meegeleverd met de vga-kaart.
De kabels heb ik wel allemaal, maar niet in de nodige lengte, dus weet ik ook niet welk soort signaal het meest storingsgevoelig is.

Er zit trouwens ook Component op, dat heb ik nog wel liggen in lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vga is zoveel beter dan s-video.

s-video is na HF en composiet (niet verwaren met component) ongeveer het slechtste wat je kan krijgen.

dat geouweoer met gold plated connectoren gewoon negeren, idd puur tegen corrosie. maar wanneer heb je er last van ? helemaal als het hebt over non-gold vga vs. gold s-vhs

edit component is ongeveer van het niveau rgb .. vga is imho veel beter dan component
wat niet wil zeggen dat component slecht is

vga is the way to go

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 24-08-2008 21:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
fish schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:04:
vga is zoveel beter dan s-video.

s-video is na HF en composiet (niet verwaren met component) ongeveer het slechtste wat je kan krijgen.

dat geouweoer met gold plated connectoren gewoon negeren, idd puur tegen corrosie. maar wanneer heb je er last van ? helemaal als het hebt over non-gold vga vs. gold s-vhs

edit component is ongeveer van het niveau rgb .. vga is imho veel beter dan component
wat niet wil zeggen dat component slecht is

vga is the way to go
Euhm Component = rgb. het signaal dat door je vga kabel gaat is ook hetzelfde signaal als door en component kabel. (plus nog wat andere synchronisatie signalen.)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies de synchronisatie is eruit bij vga, waardoor je singaal beter is/kan zijn
je hebt minder conversies bij vga t.o.v. component

edit, component singaal is zo zo gemaakt dat normale tv's er nog wat van kunnen bakken. vga specs liggen toch een trapje hoger.

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 24-08-2008 21:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
fish schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:17:
precies de synchronisatie is eruit bij vga, waardoor je singaal beter is/kan zijn
je hebt minder conversies bij vga t.o.v. component
hm ok, ik geef je gelijk. VGA is marginaal beter. Denk niet dat het merkbaar is maar goed, S-video zou je uberhaupt niet moeten overwegen als je enigzins weet wat voor signalen er door de kabel lopen.
VGA nemen dus (met gewoon koperen pinnen ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dank u, ik ga dus maar eens een 5 meter D-sub kabel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vooral beter over langere afstanden.. kort stukje maar idd niet heel veel uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1