Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Sharing Switch/Hub

Pagina: 1
Acties:

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13
Ik zit een beetje klem met mijn zoektocht.
An sich vreemd, want de producten zijn er, en ze zijn ook nog te koop in winkels.
Alleen ik heb ze, of vergelijkbare producten, nog niet in Nederland gezien, of in Europa, tegen een normale prijs. (Inclusief verzenden)

Enige relevante topic dat ik tegenkwam, maar niet ga schoppen, is USB 2.0 Sharing hub 4 poort / 2PC

Goed, ik ben op zoek naar een USB Sharing Hub/USB Sharing Switch/USB Perhipical Switch, en weet ik veel welke namen ik nog meer tegen ben gekomen voor dit product.
Ik wil, minimaal, 2 USB apparaten, met 2 computers delen. (Switchen, dus niet tegelijkertijd!)
Wat ik veel tegenkom (En dan nog niet eens in Nederland) is 1x4 (1 USB appartaat, 4 computers) of 1x2. Hier ben ik dus niet naar op zoek, dan moet je weer een extra USB hub gebruiken voor meerdere apparaten, ik probeer iig een totaaloplossing te vinden.

Het liefst heb ik een manual switch, en geen automatische switch (Gaat vaak via software die reageert op hotkeys, Windows only meestal...)
Wat een plus zou zijn, maar als het er niet opzit, jammer dan, per poort switchen, zoals 1, 2, 3 en 6 hieronder.

1 Kensington SharceCentral 2 of ShareCentral 5 is, z.i.w., nog niet leverbaar, wel per poort switchen, 1 shop in Nederland gevonden voor pre-order (~55 euro). Geen onbekende fabrikant, prijs is misschien wat hoog, maar ziet er degelijk uit.
2 Linxcel PW-224B USB 2.0 Cross-over 2 to 4 Sharing Switch, staat alleen niet op hun eigen site... Fabrikant zegt me niets. Lijkt mij verder wel een goed product dat zou voldoen, en is per poort switchbaar.
3 Ultra ULT31808 7-Port USB 2.0 Sharing Hub Beetje veel poorten, individueel switchbaar, icm lage prijs, heb ik een beetje de twijfels over de kwaliteit.
4 Black Box USB 2.0 Share Switch Hub IC654A Een simpel ding, maar zou voldoen.
5 Naamloos 4 port sharing switch Ook een simpel ding, maar voldoet.
6 USB 1.1 Sharing hub 4 poort / 2PC Echter deze is alleen USB 1.1 en daardoor te traag voor USB sticks/HDD's, wel per poort switchbaar.
7 Belkin 4x4 USB Peripheral Switch Gelijk sharen met 4 PC's, 99 USD, geen europese winkel gezien.

Overige producten zoals de Aluratek AUS0204, Tripp Lite, IOGear, Belkin producten hebben allemaal maar 1 USB poort voor meerdere PC's, en vallen af.

Het probleem is zoals je ziet dus niet het gebrek aan producten, er is wat mij betreft genoeg keuze, en over het algmeen zitten ze allemaal rond de 40~50 USD.
En daar zit ook weer het probleem, USD, heb ze tot nu toe alleen gezien op Amerikaanse webshops. Waar ik tot nu toe heb gekeken verzenden niet internationaal.
Ok, hoeft geen probleem te zijn, heb eventueel wel contacten in USA. Maar de verzendkosten heb ik berekend bij UPS/USPS/FedEX/DHL, en die kosten zitten allemaal rond de 80~90 USD.
Komen de totaalkosten al snel op 140 USD, en gezien ik 55 euro al aan de hoge kant vond...

Op Ebay kom ik wel wat tegen, maar die heb ik liever even als laatste optie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor apparaten wil je delen? Anders zou je bijvoorbeeld ook naar de NSLU2 van linksys kunnen kijken.

• Nakebod
Tussen mijn Windows PC en Linux PC: constant een keyboard (En aan keyboard een muis, interne usb 1.1 hub) en daarnaast, afhankelijk van de hoeveelheid poorten, 1 externe hdd vast, en optioneel bij meerdere poorten, een USB microfoon, en webcam.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Zoek je niet gewoon een KVM switch?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Het probleem met een KVM switch is dat deze weliswaar vaak USB poorten voor muis en toetsenbord bevatten, maar geen andere signalen kunnen verwerken. De Host voor dat toetsenbord en de muis wordt namelijk de KVM switch. Vervolgens emuleert de KVM switch een toetsenbord en muis tegenover de computer. De USB hub op zijn toetsenbord wordt daarmee onbruikbaar, alsmede de externe hdd etc.

Omgekeerd is het probleem bij een USB switch dat deze niets emuleren. Voor de computer lijkt het er dus op dat je constant toetsenbord en muis in en uit aan het pluggen bent. Hoewel dat met USB tegenwoordig al een stuk makkelijker gaat, kun je daardoor wachttijden verwachten of verplicht moeten rebooten om ervoor te zorgen dat je systeem het toetsenbord / muis weer wilt herkennen.

Een oplossing zou een KVM switch met extra USB switch mogelijkheid, of met audio switch mogelijkheden. Dat gecombineerd met een NAS oplossing voor de schijf zou ik je dan ook aanraden.

Overigens is veel van wat jij wilt ook softwarematisch op te lossen door gebruik te maken van Synergy voor de muis/toetsenbord en Samba / Windows File Sharing voor de harde schijf

[ Voor 20% gewijzigd door Nijn op 24-08-2008 21:02 ]

• Nakebod
Mjah, naar KVM zat ik eerst ook al te kijken, en de "consumenten" KVM's hebben zoals Nijn al zei vaak geen USB host support, of je moet bij de dure KVM's gaan kijken.
Vandaar dat ik eigenlijk specifiek op zoek ben naar een USB Sharing Hub/Switch/Iets.
Ook heb ik geen video nodig, maar als het uiteindelijk toch goedkoper is om een KVM (Maar dat betwijfel ik) met host USB te zoeken, dan gebruik ik gewoon geen video signaal, zo simpel is dat dan ook weer :)
Voor de computer lijkt het er dus op dat je constant toetsenbord en muis in en uit aan het pluggen bent.
Ik weet niet meer bij welke ik het zag, maar 1 van de switches die ik tegenkwam had hier geen last van, die hield iets gereserveerd ofzo.

Dat Synergy (Synergy2?) klinkt an sich goed, maar ik voorzie daar toch problemen mee.
O.a. lijkt de ontwikkeling gestopt.
Daarnaast staat mijn Windows PC vaak uit, en werk ik alleen via mijn Linux pc.
Dan kan het keyboard vast wel op de Linux pc hangen, en daar ook de software installeren. Echter, keyboard is een Logitech G15, dus ik gok dat alle extra functionaliteiten verloren gaan.

En over het sharen via Samba, dat is wat ik nu ook gebruik.
Eigenlijk denk ik dat het gebruik van keyboard/muis en usb microfoon voor mij belangrijker is, dan ook nog die externe schijven te kunnen switchen. Die schijven kunnen eigenlijk wel direct aan die pc blijven hangen als ik het zo bekijk :)

Pagina: 1