Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Herinstallatie mislukt steeds bij Sony Vaio laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Vaio laptop die ik wil herinstalleren omdat hij steeds vastliep.
De gegevens van de laptop zijn:
Sony Vaio
Model: PCG-K415S
Besturing: MS XP Home edition met SP2
Processor: Mobile intel Pentium 4 processor 532 533 MHz frontside bus
Processorsnelhied 3,06 GHz
Cache geheugen: 1 MB
Harde schijf: 60GB
RAM: 512 MB DDR SDRAM

Ik weet niet of jullie meer specificaties moeten weten, maar die kan ik dan even op zoeken in mijn boekje.

Wat ik allemaal zelf al heb gedaan:
Verwijderen van spyware en andere opschoonacties die ik hier op het ofrum heb gelezen. Deze hebben niet het gewenste resultaat geleverd, dus zat er niks anders op dan herinstallatie leek mij.
Recovery Utility zit op de Sony Vaio laptops, dus ik heb eerst een recovery dvd aangemaakt met een herstelprocedure.
Vervolgens alle stappen doorlopen met de dvd om alles opnieuw te herinstalleren. Alleen ik krijg iedere keer een foutmelding met als gevolg: geen besturingssysteem meer op mijn pc en herinstalleren lukt mij dus niet verder. Ik kan dus geen kant meer op nu.

Wat moet ik nu doen, wie kan mij helpen? Ik ben niet heel handig met computers, maar ik hoop dat ik met tips van iemand hier verder kom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor foutmelding krijg je dan precies? En op welk punt gaat het fout? Dat is wel even belangrijk om te weten waar het probleem zou kunnen liggen.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heeft de poster na dat het systeem het gewenste resultaat niet meer leverde het één en ander proberen om te schonen maar dat leverde uiteindelijk ook niet het gewenste resultaat en heeft vervolgens een recovery-dvd aangemaakt. Waarschijnlijk is de partitie of recovery gedeelde ook geinfecteerd aangezien je nadat je problemen hebt een recovery-dvd aangemaakt hebt.

In principe kan je hem ook installeren met een XP cd maar vervolgens moet je de drivers handmatig installeren.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 20:25 ]