Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb een Iiyama ProLite e1900WS,
hij is anderhalf jaar oud en redelijk vies, mijn vorige beeldscherm ( zo'n kanon van dell ) maakte ik gewoon schoon met terpetine en dat leverde nooit problemen op, maar bij deze durf ik dat niet!
weet iemand een geschikte oplossing om mn schermpje te cleanen t liefst zo goedkoop mogelijk.
of kan ik het misschien zelf maken? }:O

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou brilschoonmaakspuitje kunnen halen bij een opticien, dan met een katoenen doek de boel schoonmaken. Geen alcohol of iets dergelijks, dan ben je meteen het laagje van je scherm aan het mollen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon warm water , en een krasvrij doekje .....

ofwel 0,0 chemikalien

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 24-08-2008 18:28 ]

Iperf

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
fish schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:27:
gewoon warm water , en een krasvrij doekje .....

ofwel 0,0 chemikalien
Warm water; in gewoon kraanwater zit nog genoeg rommel om je TFT er lelijk uit te laten zien, vooral de kalkresten zie je goed op je TFT zodra alles is opgedroogd. Ik zelf gebruik TFT Cleaner van ASUS, wat ook redelijk te doen is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet het ook niet inweken .. je maakt het gelijk droog ... kalkresten nooit gezien hier .... maar dat kan aan de regio liggen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik zal het bril schoonmaak spul gebruiken lijk mij wel veilig, op den duur koop ik wel een schoonmaaksetje
Bedankt allemaal k kom zo wel verder!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Wat lauw demi water gebruiken en een zacht doekje, zoals voor brillen of en tissue

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Xtresis schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Warm water; in gewoon kraanwater zit nog genoeg rommel om je TFT er lelijk uit te laten zien, vooral de kalkresten zie je goed op je TFT zodra alles is opgedroogd. Ik zelf gebruik TFT Cleaner van ASUS, wat ook redelijk te doen is.
Hebben we hier ook, dat is wel ideaal spul :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 12:56
Ik heb gewoon bij de Mediamarkt zon TFT screen cleaner gehaald. Bestaat uit een flesje met vloeistof en een microvezeldoekje in een houder. Werkt prima, scherm wordt perfect schoon. Ik heb het toevallig gisteren nog gebruikt om mijn laptopscherm te ontdoen van vingerafdrukken en vlekken.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Ik gebruik doekjes van een of ander onbekend merk: Jelt. Zegt mij verder ook niets maar m'n pa gebruikt het op z'n werk en bracht een doos mee. Is een combo van 2 pakjes. Een vochtig doekje en een droog doekje om (bijna direct) erna mee droog te maken. Werkt 8/10 gevallen probleemloos, maar soms zitten er toch nog wat vegen of wat dan ook..

één is geen, twee is één

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon op je scherm ademen en met een zachte doek (microvezel) schoon wrijven. Dat doe ik echt bij alles, van dure lenzen tot mijn 30" TFT en 42" plasma. Works like a charm :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Geen brillendoekjes! Dat is te agressief en tast de beschermlaag van je TFT aan. ER zijn niet voor niets speciale cleaners.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na bijna 3 jaar een el-cheapo spuitbus schuim van de Lidl (W5 ruitenreiniger) op mijn 2 TFT's gebruikt te hebben en geen enkel probleem te hebben gehad, zie ik geen reden iets anders te adviseren dan dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 26-08-2008 00:26 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Misschien is het dan niet zo bij TFT's, maar met sommige beschermlagen moet je wel voorzichtig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een IIyama Prolite E1900WS en er zitten een aantal rare stipjes op,
PS de rest is wel schoon door brilpoetsdoekjes!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Sommige, niet alle schermen hebben een speciale laag op het scherm zitten. Deze kan ke wegpoetsen met brillenpoetsdoekjes en andere middelen met bv. alcohol. Overigens geen idee waar die laag voor is :z

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

:Y) Emtec reinigingsdoekjes. 2-3 euro bij iedere webshop die ze aanbied.

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/image/shop_image/product/a5a334848ffc578496128aa24d1d4f2a.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 30-08-2008 11:58 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:45

nFo

http://www.consumer.phili...screen-cleaner+SVC2540-27

Philips Screen Cleaner
Deze helpt goed, niet goedkoop.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:32
* vriesdude agrees

/dev/null

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
DJ_The_SP schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:58:
:Y) Emtec reinigingsdoekjes. 2-3 euro bij iedere webshop die ze aanbied.
Heb dezelfde soort doekjes van Vivanco hier, bij de Mediamarkt gehaald, werkt ook best. In eerste instantie dacht ik dat ik vegen kreeg op mijn scherm, je moet het dus wel enigszins subtiel doen. Maar toen het opgedroogd was zag ik geen resten meer and m'n scherm was goed als nieuw. Zelfs de vingerafdruk van bij aankoop was weg. (waarschijnlijk teruggestuurd op die ene dode pixel, die inmiddels helemaal is weggetrokken :) )

In ieder geval, met deze doekjes kan ik nog wat jaren vooruit, heb er in het half jaar slechts 1 gebruikt.
Pagina: 1