• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 22:48
Sinds een poosje is het beeld van de publieke zenders (ned. 1, 2, 3.) nogal slecht. Er zijn een paar tv's in ons huis en zijn verbonden via een antenneversterker.

Nu denk ik dus dat die versterker kapot is. Zou het misschien ook iets anders kunnen zijn?

Ik heb al wat naar een andere versterker gekeken en kwam uit op bijv. iets van Soundex of Hirschmann. Ik weet niet of dit wat is :) maar ja wat denken jullie?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk eerst maar eens een tv beneden (aop) aansluiten en kijken hoe het beeld daar is

Iperf

• Destroyertje
rechtstreeks aansluiten gaat niet zo makkelijk :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je voor een versterker gaat, ga dan voor Hirschmann. Dan heb je wel goeie kwaliteit in ieder geval.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Destroyertje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:36:
Hoezo niet zo makkelijk?

Als je verder geen informatie geeft kunnen we je verder ook niet helpen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Destroyertje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:36:
w8 ff .... leg even uit ..
je pakt een random tv, en je sluit hem aan. wat is het moeilijke daar dan aan ?

ja het kan dus iets anders zijn.
Maar je begint te zoeken bij de bron .... is het beeld daar goed kijk je stap voor stap verder, e.g. stekkers, bekabeling, etc ...
Zolang je niet van plan bent te testen, of om op de suggeties in te gaan kun je beter gewoon een versterker kopen hopen dat die het doet en geen topic starten.

Iperf

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 10:09
De publieke zenders zitten vaak op de eerste kanalen, en dat zijn de kanalen die er als eerste onder lijden als er een kabelbreukje of een slechte verbinding is. Waarschijnlijk zit er ergens in de keten wat mis, maar waar...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16
Dijkhuis schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:07:
De publieke zenders zitten vaak op de eerste kanalen, en dat zijn de kanalen die er als eerste onder lijden als er een kabelbreukje of een slechte verbinding is. Waarschijnlijk zit er ergens in de keten wat mis, maar waar...
Eens. Om te beginnen zou ik de connectoren maar eens nagaan.

Een versterker zal geen oplossing bieden wanneer een breuk of losse connector het probleem is. Bij een te zwak verhaal zou je typisch verwachten dat de hogere frequenties (vaak SBS6 ed.) ruis geven ipv de lage (vaak NED1 ed.).

• Destroyertje
nou ja dat hebben we even geprobeerd maar toen paste de aansluiting niet dus dat ging niet zo soepel.

• Destroyertje
maar soms is ruis wat erger en soms wat minder erg. Alle tv's hebben er last van.

Verwijderd

Mijn eigen ervaring is dat het aantal televisies dat aan staat invloed heeft op het signaal. Als ik bij mij thuis de enige ben die de tv aan heeft staan dan is mijn beeld vele malen beter dan wanneer iedereen hem aan heeft staan. Verder inderdaad bij de bron beginnen. Als de aansluiting niet past zijn het waarschijnlijk F-connectoren. Zet er dan een andere connector op en test het signaal. Als het goed is dan zet je er weer een F op en dan weet je in ieder geval zeker dat ook die connector goed zit. Gebruik verder 75Ohm dubbel afgeschermde bekabeling en géén plastic coax-pluggen. Als je besluit een nieuwe versterker te kopen, dan een Hirschmann. Zonder twijfel. Alleen gebruikt Hirschmann (de betere modellen dan) enkel F-connectoren, dus dan zal je wel even moeten schroeven.

• Destroyertje
is zoiets een beetje kwaliteit: http://www.hirschmann-mul...dcategory=12&idproduct=26

Het bleek toch de versterker te zijn en ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe. Eis is dat het niet extreem duur mag zijn en dat 't echt goede kwaliteit moet zijn. :)

Er komen 3 tv's aan te hangen

Verwijderd

Destroyertje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:27:
is zoiets een beetje kwaliteit: http://www.hirschmann-mul...dcategory=12&idproduct=26

Het bleek toch de versterker te zijn en ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe. Eis is dat het niet extreem duur mag zijn en dat 't echt goede kwaliteit moet zijn. :)

Prima dingetje. Ik heb hem zelf ook! :P (geen grap)

Verwijderd

klein beetje off-topic wellicht: Ik hier ook spontaan van een slecht beeld bij publeike zenders (kabel). Nu weet ik zeker dat het niet alleen bij thuis is, want een vriend heeft er ook last van (woonachtig in het zelfde dorp).

Loont het misschien de moeite om na te vragen of er meer mensen zijn die er last van hebben (in de buurt uiteraard)?

Als je antenne versterker stuk zou zijn, dan zullen toch alle kanalen er onder lijden (of hij is een 'beetje' stuk)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Destroyertje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:27:

Hirschmanns zijn goede versterkers, kun je niet echt de mist mee in gaan. Let ook op je connectors en kabels trouwens. Alles wat met RF te maken heeft is gebaat bij goed materiaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:15:
klein beetje off-topic wellicht: Ik hier ook spontaan van een slecht beeld bij publeike zenders (kabel). Nu weet ik zeker dat het niet alleen bij thuis is, want een vriend heeft er ook last van (woonachtig in het zelfde dorp).

Loont het misschien de moeite om na te vragen of er meer mensen zijn die er last van hebben (in de buurt uiteraard)?

Als je antenne versterker stuk zou zijn, dan zullen toch alle kanalen er onder lijden (of hij is een 'beetje' stuk)
Kan een verdeel kast zijn.

Controleer eerst alles bij jezelf, vraag even bij de buren na, en als je zeker weet dat het aan de kabelboer ligt, bel ze ze op. :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je een goede tv met 1 meter coax op je oap aansluit zou het beeld kraakhelder moeten zijn, en zeker niet een paar zenders meer of minder.

Grappig dat je hier nu ads ziet van Hirschmann!

[ Voor 18% gewijzigd door Soldaatje op 06-09-2008 20:37 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb 3 tv`s en 1 radio op mijn coax aangesloten zonder versterker en op allen (bijna) perfect analoog beeld. Qua digitaal: mijn digitale ontvangers geven op elke tv bijna het maximum aan signaal aan. Volgens mij is het vooral het goed aansluiten van de kabel op de connectors en goede kabels (de ´dikke´ soort) en goede metalen verdelers.
Pagina: 1