Toon posts:

Vga - Scart / S-Video

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, dit is mijn eerste bericht.
ik heb laatst een kastje gekocht van compaq om om te bouwen naar een media center alleen er zit geen S- Video op dus kan ik hem niet aansluiten op mijn tv ( volgens mij ) maar ik heb ook ergens gelezen dat je een convertor heb van S-Video naar VGA ( want ik heb wel een S-video kabel met scart ) kan iemand mij verder helpen?

M.v.g Bob Franke _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hier kan dus niemand wat mee hè. Wat is dit "kastje" dat je hebt gekocht, wat voor aansluitingen zitten daarop en welke aansluitingen heb je op je tv?

Met "ik heb ook ergens gelezen" kunnen we niks, want ik heb ook gelezen dat schapen kankerverwekkend zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom Bob :)

GoT zit vol met mensen met kennis van zaken - en honderduizenden eerdere topics over uiteenlopende onderwerpen. Maar juist daarom moeten we een beetje erop letten dat de boel in goede banen loopt. Daar hoort bij dat we erop letten dat iedereen beleefd en vriendelijk blijft. Daar geen problemen mee uiteraard in jouw geval :)

Maar het is ook de bedoeling dat je doet wat je zelf kunt doen voordat je hier een topic opent (GoT is geen helpdesk), waar dus ook bij hoort het zoeken op GoT naar eerdere topics over hetzelfde (we hoeven niet steeds het wiel opnieuw uit te zoeken).

Mogelijik heb je dat al gedaan, maar vond je weinig. Dat is erg begrijpelijk, want je hebt zo te zien helemaal geen informatie van wat je exact in handen hebt bij elkaar gezocht. En voor iedere zoekpoging geldt dat je nooit meer info eruit haalt dan je erin stopt.

Mijn advies dus:
- zoek exact uit wat voor "kastje van compaq" je hebt - eerst modelnrs enzo, daarna welke onderdelen erin zitten, met name die met beeld te maken hebben.
- zoek uit wat voor aansluitingen en signalen die onderdelen hebben (zoals je zelf al aangeeft kunnen sommige aansluitingen meerdere types signaal vervoeren, dus je moet expliciet beide uitzoeken)
- zoek uit welke TV je hebt en wat voor aansluitingen hij heeft, en welke signalen hij over die aansluitingen slikt

Als je dat allemaal uitgezocht hebt, en je TV slikt minstens één dezelfde signaal als je PC uit kan spuwen, dan heb je een simpel verlooptje nodig. Is dat helaas niet zo, dan zul je meer hardware nodig hebben, bijvoorbeeld een videokaart met TV-out, of een converter die VGA (RGB) of DVI in slikt en composite, S-Video oid uitspuwt.

Maar goed, gezien je helemaal geen informatie geeft kunnen wij je niet helpen met dit topic. Het gaat dan ook dicht wegens te weinig informatie en (dus) te weinig inzet van jouw kant. Mocht je wel alle relevante informatie hebben, zelf ook gezocht hebben naar aansluitmogelijkheden hebben en er niet uitkomen, dan mag je hier uiteraard wel een topic openen - maar wees dan uitgebreid en volledig :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.