Toon posts:

Athlon X2 4850E TÉ cool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus M3A78-EHM HDMI
AMD Athlon X2 4850E
Boxed koeler maar met Arctic Silver 5

Moet eigenlijk mijn Arctic Freezer 64 installeren maar hij doet het wel best zo en wil eerst een betrouwbare meting van de boxed koeler hebben.

Core Temp.:
Afbeeldingslocatie: http://static.lightedware.com/dump/core.temp.AMD.4850E.cool.jpg

OCCT:
Afbeeldingslocatie: http://static.lightedware.com/dump/occt.temperature.amd.4850E.what.temp.jpg
Wanneer idle: 10 en 8.5 waar nu 24.5 en 20.75 staat zo ongeveer.

SpeedFan:
Afbeeldingslocatie: http://static.lightedware.com/dump/speedfan.amd.4850E.temp.jpg

Het lange verhaal: Temperaturen moeten laag zijn alleen als ik hier mijn mede tweaker vertel dat ik met boxed koeler en een hele leuke maar geen extreme Lian Li A70B (6x 12cm) kast de volgende temperaturen heb dan woon ik waarschijnlijk in een vriezer.

Korte verhaal: Wat de f*** is nou de werkelijke temp. 8)7

Vertrouwen in SpeedFan is laag bij mij omdat deze in het verleden te vaak er te ver naast zat, (Q6600, Athlon 64 3200+, E8400)

Dus is er nog iemand die kan bevestigen dat speedfan een aardige meting geeft of een ander programma als suggestie heeft?

Edit: zie ook verschillen in 5v meting, gelukkig kan ik bevestigen dat dit ongeveer 4,95v is en geen 6,75 zoals OCCT vermeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 16:13 ]

Verwijderd

Je hebt hem nu i.i.g. op CnQ draaien, belast hem anders eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil uiteraard ook de idle temp. kunnen meten, en in het OCCT screenshot zie je hem belast.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe resultaten @ load zie hier (te groot en niet resizebaar voor GoT)

Ik vond dit een reden om de edit knop niet te gebruiken

Verwijderd

Software metingen zijn vrijwel altijd bullshit..

Heb je een reden te denken dat er iets mis is met de temperatuur?

Zo nee? Lekker laten gaan, boeiend wat een of ander progsel zegt over je PC, je weet toch zeker zelf wel beter?

Verwijderd

Topicstarter
Yeah nja het is meer om te benchmarken wat een Arctic Freezer 64 Pro ten opzichte van een boxed koeler beter is in het geval van zo'n low power proc. als deze.

Met eigenlijk de vraag: Is het de moeite waard om voor deze proc. een andere koeler als de boxed koeler te kopen?

Verwijderd

Ik vind het niet de moeite waard, het limiet van die core is vrijwel temperatuur onafhankelijk tenzij je echt onder nul gaat. De boxed koeler is al lekker stil en houdt em ruim binnen de grenzen qua temperatuur.

Ik zou het dus niet doen, maar voor het geld hoef je het niet te laten en wellicht kun je het nog iets stiller maken.

Dat moet je doel ook zijn, stiller maken.

Koeler maken is nutteloos daar de temps prima zijn met de boxed koeler en die paar graadjes qua overclocken echt niets boeien.

Verwijderd

Topicstarter
Punt is ook, de boxed koeler hoor ik nu niet eens met mijn Lian Li A70B en 6x 12cm @ 7v dus is het inderdaad misschien wat zinloos

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Heb ik ook last van heur :) Jouw idle temps zijn niet mogelijk omdat, ik neem aan van wel, je kamertemp al een flink stuk hoger ligt. De Brisbane cpu's (waaronder mijn AMD X2 5000+) hebben vaak brakke sensors of worden verkeerd uitgelezen. Wat bijv veel E8400 hebben/hadden met te hoog uitgelezen temps heeft de Brisbane dit vaak andersom. De cores van mijn Amd X2 5000+ zijn idle vaak ook 10 tot 15 graden, wat niet mogelijk is aangezien de cpu zelf dan weer wel redelijk goed aangegeven word (25 tot 32 graden). Gewoon negeren :)

één is geen, twee is één

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Hier staat dat de aangegeven waardes de delta zijn tussen de kamertemperatuur en de chip...
Pagina: 1