[Mac OS X] Keyboard verstoord sleep modus

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Als ik mijn iMac in Sleep modus zet dan wordt hij na enkele minuten wakker gemaakt door mijn wireless apple keyboard. Ik zie onderaan het scherm een grijs vlakje met een keyboard erin en een woord als 'connecting', of 'connected' of 'disconnected' staan. Dus alsof hij opnieuw verbinding met het toetsenbord moet maken.

Volgens mij komt dit door de batterijen. Als deze leeg gaan dan krijg je dit soort dingen, maar ze zitten nog 45 procent vol!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat is nu precies je vraag? Of anderen dit herkennen? Of er wat aan te doen is? Of het een andere oorzaak heeft?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• FerdiV
Owja sorry. Ik vraag me dus af of dit vaker voorkomt en wat ik er aan kan doen. Want ik zet mijn iMac dus vaak in de Sleep modus maar nu wordt hij weer wakker na 3 minuten dus moet ik hem altijd afsluiten.

Is dit een probleem? Hoe kan ik dit oplossen zonder nieuwe batterijen want ze zitten nog 45% vol.

Je kunt in de systempreferences instellen dat de Mac niet wakkeer wordt door de muis en toetsenbord maar dat wil ik niet. Ik wil wel met minimaal mijn muis dit kunnen doen.

Vind het heel vervelend dat mijn iMac nu steeds wakker wordt. Wat kan ik doen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Hmmm... toetsenbord uitzetten, of zorgen dat de ontvangst goed genoeg is. Het zou ook gewoon kunnen dat daarom de verbinding af en toe verbroken wordt.

Hier stond achterhaalde informatie…

• FerdiV
Digistorm schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:08:
Hmmm... toetsenbord uitzetten, of zorgen dat de ontvangst goed genoeg is. Het zou ook gewoon kunnen dat daarom de verbinding af en toe verbroken wordt.
De ontvangst is altijd al hetzelfde geweest, ik bedoel, de afstand dan. Daarnaast ga ik hem niet elke keer uitzetten. Heet iemand anders dit nooit gehad?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Misschien gebruik je dan toch het verkeerde type batterijen. Ik heb het vorige model draadloos toetsenbord van Apple, met gewone penlites er in. Deze staat altijd aan en ligt naast mijn bank, om af en toe vanaf daar in te kunnen grijpen. Tot nu toe nooit dit soort problemen gehad. Het moet dus kunnen werken lijkt me :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem. Bij volledig opgeladen batterijen is er geen probleem. Het probleem zit hem in de zone rond de 50%. Dan krijg ik regelmatig een connection lost als mijn laptop in sleep staat. Eens de batterijen minder lading hebben, gaat het probleem dan weer weg...

Dacht dat het een productiefout was in mijn keyboard maar blijkbaar ben ik hier toch niet alleen in.

• FerdiV
Ik heb nog de meegeleverde batterijen dus daar zal het niet aan liggen -_-

Maaruh de batterijen zijn nu 45% en hij heeft vanmiddag de hele tijd in Sleep gestaan, voor het eerst weer zo lang :O Dus ik ben misschien ook langs de 50%-zone...
Pagina: 1