Tele2 modem/router i.s.m. Sitecom modem/router

Pagina: 1
Acties:

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:31
Mede-tweakers,

Ik zit met het volgende...Ik heb een Tele2 ADSL Wireless modem/router met 2 aansluitingen (PC, PS3). Ik wil graag een wat oudere Sitecom ADSL Router met ingebouwde modem (vier aansluitingen) naast mijn standaard modem gebruiken...Is dit uberhaupt mogelijk? Of moet ik echt een nieuwe router zonder ingebouwde modem kopen?

Ik heb dus zegmaar 2x een modem/router in één.

p.s. Gebruik de Tele2 modem niet als enige modem/router omdat daar geen wireless voor me laptop op zit :).

[ Voor 12% gewijzigd door Gusev op 24-08-2008 17:15 ]

Verwijderd

Naast? Erachter bedoel je...

En je bedoelt in je laatste zin dat Tele2 modem neem ik aan... Die heb je sowieso nodig, en je kan routing er niet op uitzetten...

Je moet op die sitecom routing uitzetten, dan is het gewoon een switch.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Wat is precies je doel ? Je wilt meer apparaten bedraad kunnen aansluiten ? Dan moet je inderdaad de Sitecom als switch gebruiken (niet als router). Dus op de Sitecom functies als DHCP en NAT uitzetten, en dan op de Tele2 modem/router aansluiten.

Edit: Je gebruikt dan dus het modem dat zit ingebouwd in de Tele2 router, het modem van de Sitecom gebruik je niet.

[ Voor 24% gewijzigd door NATStudent op 24-08-2008 16:06 ]

• Gusev
Thanks guys! bedoelde inderdaad Tele2 modem pas ik zo ff aan...enne dan nog een ding...:$...moet ik de Sitecom gwn via een utp kabeltje aansluiten op de Tele2?! Dan komt het internet signaal binnen op de Tele2 modem en wordt die doorgegeven aan de Sitecom en heb ik dus 5 aansluitingen ipv 6 over correct?!

edit: Mijn doel is inderdaad precies hoe je het hebt omschreven NATStudent, ik ga het straks proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 24-08-2008 17:16 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Gusev schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:14:
Thanks guys! bedoelde inderdaad Tele2 modem pas ik zo ff aan...enne dan nog een ding...:$...moet ik de Sitecom gwn via een utp kabeltje aansluiten op de Tele2?! Dan komt het internet signaal binnen op de Tele2 modem en wordt die doorgegeven aan de Sitecom en heb ik dus 5 aansluitingen ipv 6 over correct?!
correct :)

• Gusev
Helemaal toppie man! Nou nogmaals bedankt :D
Pagina: 1