Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een lcd tv met 3 scartingangen. Is er een website (liefst gericht op de Nederlandse markt) waar je op specificaties kan zoeken zodat ik een lijstje met types en merken heb die 3 scartingangen hebben?

Of is het handiger de winkel in te lopen en daar te vragen en zo een lijstje met mogelijke merken / types te verkrijgen?

op kieskeurig.nl vind ik wel iets wat ik bedoel, maar hier kan ik niet op scartaansluitingen zoeken:
http://www.kieskeurig.nl/...m_medium=productvergelijk

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Misschien een idee om bij kieskeurig bij de lcd televisies te kijken in plaats van bij de gewone televisies.
(En zoals je dan zult zien kan je daar gewoon voor tv's met minimaal 3 scart-ingangen kiezen)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van onze eigen PW? http://tweakers.net/pricewatch/cat/537
Scart selecteren bij de verbinding (en je andere eisen, want de lijst is best lang). Bij het product kun je kijken naar de verbindingen, staat ook het aantal SCART aansluitingen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04

Onbekend

...

Meestal staat dat in de handleiding/specs van de tv. Maar het aantal scartaansluitingen wordt bijna nooit standaard opgenoemd. (Zie hierboven.)

Ik zou gewoon de tv-winkels (Expert, De Block e.a.) binnenstappen en elke tv die ze daar hebben hangen te bekijken op scartaansluitingen. Ik denk dat dat de snelste manier is.
Een verkoper zal jou ook niet direct kunnen vertellen welke tv 3 scartaansluitingen heeft.

Heb je trouwens echt scart nodig? Of zijn de geel/rood/witte ingangen op de tv ook al voldoende?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 11:28
Waarvoor specifiek moet een tv 3 scart's hebben?
Je kan beter deze kopen: http://www.allekabels.nl/...2/401/Scart-Verdeler.html

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kun je niet beter andere aansluitmogelijkheden zoeken dan drie keer scart? Hebben de apparaten die je aan je tv wil hangen geen andere aansluitmogelijkheden?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:32:
Kun je niet beter andere aansluitmogelijkheden zoeken dan drie keer scart? Hebben de apparaten die je aan je tv wil hangen geen andere aansluitmogelijkheden?
ik zat hier wat over na te denken en er moet 1 dvd speler aan, 1 vhs player en 1 digitale tv. Het is voor mijn schoonouders, maar ik bedacht me vanochtend na het lezen van jouw bericht dat een hd decoder waarschijnlijk een ander type aansluiting heeft.

Daarnaast kwam ik er achter dat je op www.consumentenbond.nl ook op aantal scart aansluitingen kan selecteren (moet je wel lid zijn).
cornfed99111 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:25:
Waarvoor specifiek moet een tv 3 scart's hebben?
Je kan beter deze kopen: http://www.allekabels.nl/...2/401/Scart-Verdeler.html
Deze heb ik al (wel een beter versie met afstandsbediening en betere materialen aan de binnenkant). Maar aangezien het voor mensen van in de 70 is moet het makkelijk zijn. Dit apparaat werkt wel, maar als je bijv. de vhs aan hebt en een dvd speler aandoet krijg je het beeld door elkaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 11:57 ]

Verwijderd

bestaan er ook geen scart --> sVideo/composite converters? dan kan je mss nog 1 toestelletje zo aansluiten

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heeft die decoder geen doorluspoort? Een Samsung decoder van Digitenne heeft namelijk gewoon een RGB SCART ingang, en zogauw als daar signaal op staat, stuurt deze dat automatisch door over de SCART uitgang. (Dus het TV-beeld verdwijnt.)
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:00:
bestaan er ook geen scart --> sVideo/composite converters? dan kan je mss nog 1 toestelletje zo aansluiten
Daar heb je niet eens een convertor voor nodig, daar heb je gewoon een verloopje voor. Dat is inderdaad ook een optie. :) 1 van de SCART ingangen zal toch enkel S-Video ondersteunen, dus dan kun je ook net zo goed 1 apparaat aan een S-Video ingang hangen.

[ Voor 50% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-08-2008 12:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waar je ook op moet letten: niet alle scart aansluitingen ondersteunen RGB. En zeker voor digitale tv en dvd speler is dat wel wenselijk omdat het beeld anders nog tegen zal vallen.
Er zijn ook dvdspelers zat verkrijgbaar met HDMI(vanaf 7 tientjes), dus dan heb je weer een scart minder nodig en kan je kiezen uit zowat alle LCD/plasma's die er op de markt zijn.
Ook kan je kijken of je digitale tv kan omzetten naar digitale decoder met HDMI (al dan niet HD).
Ook hebben veel apparaten componement out, die is kwa kwaliteit hoger als scart en zit ook op bijna alle LCD's en plasma's.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Non-RGB-scart = component. Wel wat mindere kleuren, maar niet per definitie slechter als RGB. Het enige wat er bij het laatste gebeurd is dat RGB niet apart verstuurd wordt. Mijn LG 32inch LCD heeft 2x scart en 3x component & HDMI als ingang. Maar 1 scart gebruik ik ter RGB en das voor mijn DVD-speler :)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:08:
Non-RGB-scart = component. Wel wat mindere kleuren, maar niet per definitie slechter als RGB. Het enige wat er bij het laatste gebeurd is dat RGB niet apart verstuurd wordt. Mijn LG 32inch LCD heeft 2x scart en 3x component & HDMI als ingang. Maar 1 scart gebruik ik ter RGB en das voor mijn DVD-speler :)
Non-RGB-scart = composiet(of s-video). Das weer wat anders

I, for one, like Roman numerals

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of vervang de DVD speler door een andere met HDMI. Dan kun je elke LCD tv kopen en spaar je de frustratie uit.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1