--MeAngry-- schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:11:
Je hebt ook optische connecties via een Jackplug hoor. Dus dat kan prima.

Punt is alleen dat een Samsung LCD-TV enkel surround geluid verstuurd via Dolby Digital vanaf digitale TV (iets wat hier in Nederland niet voorkomt met Dolby Digital) of als Dolby Surround, verstopt in het stereo geluid. En dat werkt als je decoder Dolby Prologic ondersteunt.
In Nederland is er prima surround te ontvangen via digitale TV. Als de uitzending niet surround wordt uitgezonden natuurlijk niet, maar ik heb zat films gekeken die surround werden uitgezonden. Er zit btw geen surround verstopt in stereo signalen. Dolby Prologic is dan ook geen echt surround.
@Alex4nder: Heeft je TV digitale uitgang? En heeft de Z cinema een digitale ingang? Als ze beide optisch of coax zijn kun je surround krijgen. Als de een optisch is en de ander coax is het wat lastiger. Anders ga je geen surround krijgen (Mits 1 analoge inang).
*Edit: Over dat, niet Prologic bedoeld geluid, in stereo ben ik trouwens niet zeker. Eigenlijks ook niet zo opgelet bij digitale TV, omdat alles wat ik 5.1 Zou willen zien ook bijna altijd 5.1 wordt uitgezonden. Bij de rest vind ik het minder interessant. Of dit voor de TS'er ook zo geldt moet hij natuurlijk zelf bepalen
[
Voor 13% gewijzigd door
Bumpy_NL op 25-08-2008 09:59
]