[XP en Vista] Bestanden kopieren

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Beste tweakers,

Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere keren hier langsgekomen, en zijn er gigabytes aan websites waar je het antwoord op mijn vraag kunt vinden. Maar het probleem is: ik vind het niet. Heb al van alles op internet geprobeerd. Dus ik vraag jullie vriendelijk om even aandacht te schenken aan mijn vraag, en indien dat mogelijk is een tip van de sluier op te lichten.

Het gaat om het volgende: ik heb altijd een XP pc gehad, waar in de loop der jaren meer dan 40 Gb aan muziek/films/bestanden is verzameld. De XP is draadloos verbonden met internet via IPB van KPN.
Nu heb ik een nieuwe Vista laptop, welke ook via diezelfde Experia Box verbonden in met internet. Nu wil ik graag mijn 40 GB aan bestanden op de XP overzetten op de Vista.

Mijn vraag is: Wat is de meest efficiente/snelle manier om dit te doen?.

Geprobeerd:
*thuisnetwerkverbinding maken (niet gelukt, kreeg de netwerk niet te zien alleen dat ik wireless zero configuration moest gebruiken...) Uiteindelijk verbonden, maar kreeg de gedeelde mappen niet te zien.

Andere oplossingen waar ik op kwam
*Heb ooit eens iets gehoord over een USB-link kabel. Is dit een optie?
*noodoplossing: externe harde schijf kopen?

Zoals jullie waarschlijk al merkten, ik heb geen ervaring met Vista. Ik hoop dat dit geen dubbele topic is, en zo ja dan mag deze van mij dicht. Wel graag een link naar oplossing!

bvd

p.s.
XP: Medion pc, 160GB HDD, 3,0 Pentium HT. 512 mb DDR
Vista: HP pavilion 6700. 2x1,83 Pentium, 250GB HDD, 3GB DDR

[ Voor 8% gewijzigd door ibr op 24-08-2008 15:01 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-03 15:11
crossover kabel tussen de 2 pc's, dan zou je een directe lan verbinding tussen de 2 pc's moeten kunnen creeëren.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*kuch*

crosskabeltje?

• ibr
Ik heb me er eentje gezocht, en verbonden - maar ik kan alleen op XP de map "werkgroepen" vinden, en daar kan ik dus alleen mijn XP zien. De vista geeft wel aan verbonden te zijn, met een werkgroep dat ook "Thuis" heet, maar ik kan niks in de map "Gedeelde bestanden" plaatsen...

Als ik overigens op de Vista op "Netwerk" klik, zie ik ook alleen de vista zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door ibr op 24-08-2008 20:30 ]

• ibr
Voor de mensen die geinteresseerd zijn: Het probleem was opgelost na een restart van beide computers.