Reset bij bepaalde spellen.

Pagina: 1
Acties:

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Na het upgraden naar een Ati HD 3650 kaart doet deze het goed , behalve bij het spel World of Warcraft. Andere spellen zijn geen probleem!

Na twee filmpjes reset de computer spontaan bij het scherm waar je de voorwaarden moet accepteren.

Ik heb:
• De nieuwste drivers( 8.8) geïnstalleerd.
• De videokaart gestressed met ozone 3d , wat geen fouten/crashes/resets opleverde
• De temperatuur van de kaart (onder load) gecontroleerd, deze was in orde.
• In het windows logboek gekeken , waar de volgende foutmelding naar voren komt bij crashes: "CV can't load required graphics object"
• Deze foutmelding gegoogled , waar mensen problemen met drivers hadden. Een oplossing , behalve het downloaden van de nieuwste drivers kwam niet naar voren.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven, de drivers verwijderd en een Nvidia kaart met de nieuwste drivers geinstalleerd. Met de Nvidia kaart kwam ik zonder problemen door dit laadscherm.

Mijn conclusie is dat het een driverprobleem is.

Is deze conclusie juist?

Zo ja, hoe speel ik het zo dat ik een vervangende Nvidia kaart terug krijg uit de garantie? Webwinkels lijken me niet zo happig op het geven van garantie op drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door MuisM4t op 24-08-2008 15:07 ]

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
heb je WoW al opnieuw geinstalleerd??
lijkt mij toch de eerste plek om te beginnen

[ Voor 47% gewijzigd door siteslammer op 25-08-2008 13:06 ]

www.bigclan.co.uk

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Mijn conclusie is dat het een driverprobleem is.

Is deze conclusie juist?
Niet in eerste instantie. Heb je al oudere drivers gebruikt?
Zo ja, hoe speel ik het zo dat ik een vervangende Nvidia kaart terug krijg uit de garantie? Webwinkels lijken me niet zo happig op het geven van garantie op drivers.
Niet. Het produkt is in volledig werkende staat aangeleverd en behoort ook zo behandelt te worden. Dat de drivers brak zouden zijn (nog niet bewezen) heeft verder niets met de binnenste werking van het product te maken. Zo heb ik hier een WiFi USB stick liggen waarvoor totaal geen drivers voor Linux zijn, maar omdat hij prima werkt in een Windows installatie, is er niets aan kapot. Je kan geen garantie claimen op ondersteuning.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt hooguit beroep doen op de coulance van de verkopende partij. Ik heb ooit eens een X1650Pro gekocht omdat ik dacht dat dat wel een redelijke PCI-E vervanging zou zijn voor mijn AGP X800Pro. Dat bleek aardig tegen te vallen dus ben ik terug naar de winkel gegaan en het verhaal uitgelegd. Na 20 minuutjes overleggen, alternatieven zoeken en tot de conclusie komen dat ze mij eigenlijk niets beters konden leveren voor een redelijke prijs (ik wilde een X1950Pro maar het model dat ze hadden was 60 Euro duurder dan ergens anders, ze konden me niet genoeg korting geven om het verschil goed te maken) heb ik zelfs gewoon zonder probleem mijn geld terug gekregen. Heel netjes afgehandeld.

Je zou dus gewoon eens kunnen mailen en het verhaal voorleggen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat het huidige probleem niet opgelost kan worden. Probeer eens een oudere driverversie (8.7 draait hier nog uit de kunst), kijk ook je andere drivers eens na. Wellicht is het verstandig om gewoon alle drivers opnieuw te installeren. Dus de nieuwste audio-, video- en chipsetdrivers downloaden, de oude deinstalleren, in veilige modus even met Drivercleaner Pro de restjes verwijderen en daarna eerst je chipsetdrivers weer installeren en dan je audio- en videodrivers. Eventueel DirectX nog even updaten.

En zoals siteslammer al zegt, installeer WoW eens een keer opnieuw nadat je dit allemaal gedaan hebt.