Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Onlangs heb ik besloten mijn Debitel sim only op te zeggen, omdat ze me geen goed verlengingsaanbod konden doen. (Nu KPN 15 euro voor 2,95 p/m)

Ik heb een jaarcontract met opzegtermijn van 1 maand.

Startdatum: 01-10-2007

Nu heb ik via mijn debitel (website) opgezegd, met de datum "z.s.m."

Einddatum: 14-11-2008 :S

En nu volg ik het even niet meer. Ik dacht, als ik een maand of meer voor de "startdatum + 1 jaar" opzeg, dan heb ik toch gewoon een jaar en zou de einddatum 01-10-2008 moeten zijn?

Of wordt er dan een maand contract aan vast geplakt door de opzegtermijn. Evengoed, dan zou de einddatum op 01-11-2008 moeten komen volgens mij.

Ik wil zo snel mogelijk van mijn contract af (die laatste maand vervalt de korting). Snap ik er nou niks van, of zit Debitel met te jandoedelen? Iemand die hierover een nuttige ervaring heeft?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je al contact opgenomen met Debitel of ben je al bij een winkel langsgeweest? Dan krijg je uitleg waarom ze het zo zien, of zien ze dat er een fout is gemaakt :)

Het klinkt inderdaad vreemd, maar misschien moet je even in de Algemene Voorwaarden kijken, mogelijk had men daar 3 maanden opzegtermijn gespecificeerd?

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 24-08-2008 13:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel ze eens en luister eens wat hun verhaal is. Afgaande op de datum lijkt het alsof je drie maanden opzegtermijn hebt, wat best fors is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Shit, daar had ik niet op gerekend. In mijn contract verwijzen ze naar de algemene voorwaarden. Op de Debitel site vond ik een PDF met:
Een Overeenkomst voor een Abonnement wordt aangegaan voor een minimale duur van
twaalf (12) achtereenvolgende maanden, inclusief drie (3) maanden opzegtermijn, tenzij
partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. Aan het einde van de overeengekomen
contractsperiode wordt deze Overeenkomst telkens automatisch voortgezet en kan
schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden.
Daar ben ik dus mooi ingetuind... Hoe ik nu bij die opzegtermijn van 1 maand kwam 8)7. Bedankt voor de hulp. Ik ga nu stilletjes blij zijn dat ik er nog zo "op tijd" bij was.