Kabelinternet, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:45

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Nou woon ik dus in een redelijk klein dorpje (5000 inwoners) en we hebben al geruime tijd kabel voor de TV+radio. Nou is ons door :rUPC (onze kabelmaatschappij) al sinds zomer 1999 beloofd dat er ook kabelinternet komt, maar ik zie nog niets!:(
Als ik de op de Chello site kijk "is er nog steeds niet bekend wanneer er kabelinternet beschikbaar is in mijn regio". Dat komt dan doordat Chello nog steeds geen 'toestemming' van UPC heeft. Als ik UPC bel, weten ze natuurlijk ook ook van niets... ik had niet anders verwacht.|:(

Nou is mijn vraag; wat kan ik hier aan doen zodat ik ze als het ware, 'het mes op de keel' kan zetten? Kan ik niet de consumentenbond of ombudsman inschakelen of zo? Want bijna overal is het nu beschikbaar maar door die @#$%^&*(*&^%$ UPC hier nog steeds niet!!! En we betalen ook nog eens dik voor vergeleken met andere steden 'weinig' zenders (20 met geluk).:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

Ga verhuizen naar een stad/dorp waar ze wel chello hebben ben je meteen van het gezeur af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Verhuizen is geen optie... woon hier veel te mooi;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

dan genieten van de tijd dat je nog mag inbellen met je 56 k modem ofwat je ook mag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Je kunt Uunet bellen. Dan leggen ze een OC-48 kabel naar je huis vanaf het station. Wedden dat je dan niet meer klaagt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 15:21 schreef Daylights het volgende:
Nou woon ik dus in een redelijk klein dorpje (5000 inwoners) en we hebben al geruime tijd kabel voor de TV+radio. Nou is ons door :rUPC (onze kabelmaatschappij) al sinds zomer 1999 beloofd dat er ook kabelinternet komt, maar ik zie nog niets!:(
Als ik de op de Chello site kijk "is er nog steeds niet bekend wanneer er kabelinternet beschikbaar is in mijn regio". Dat komt dan doordat Chello nog steeds geen 'toestemming' van UPC heeft. Als ik UPC bel, weten ze natuurlijk ook ook van niets... ik had niet anders verwacht.|:(

Nou is mijn vraag; wat kan ik hier aan doen zodat ik ze als het ware, 'het mes op de keel' kan zetten? Kan ik niet de consumentenbond of ombudsman inschakelen of zo? Want bijna overal is het nu beschikbaar maar door die @#$%^&*(*&^%$ UPC hier nog steeds niet!!! En we betalen ook nog eens dik voor vergeleken met andere steden 'weinig' zenders (20 met geluk).:(:(:(
Hier is het nog erger.

Ik woon in een redelijk groot dorpje met 50.000 inwoners, ons word ook al jaren kabel beloofd..... door casema! kan je nagaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat het niet veel nut heeft om een klacht in te dienen. Je kunt toch nix beginnen tegen UPC/Chello. Zij zijn nl. niet verplicht om jou aan te sluiten.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 15:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Je kunt Uunet bellen. Dan leggen ze een OC-48 kabel naar je huis vanaf het station. Wedden dat je dan niet meer klaagt? >:)
Jajajaja... grapjas:D

Niet iemand anders die nog een suggestie heeft? Gaat mij er gewoon om dat het een beetje 'flatfree' is, dus geen tikken per seconde, maar maandelijks een vast bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 16:31

tazzman

a real boardmonkey

Op woensdag 21 februari 2001 15:27 schreef Wouter17 het volgende:

[..]

Hier is het nog erger.

Ik woon in een redelijk groot dorpje met 50.000 inwoners, ons word ook al jaren kabel beloofd..... door casema! kan je nagaan!
Wouter,

Woon jij soms in Zeist of Driebergen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21847

T2 lijn aan laten leggen

350 piek per maand (exclusief aansluitkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Nou woon ik dus in een redelijk klein dorpje (5000 inwoners).......
Hmm tja UPC zuigt aan sommige kanten nog gewoon, ik heb verder niks te melden over UPC, verkeerde rekening afschrijvingen dan ter zijde |:(
Verder kun je er eenmaal weinig aan doen, je kan er heen bellen, vragen van hoe en wat!!
En anders zeg je gewoon "what the fok ik wil nu kabel,klaar!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 12-07 16:31

tazzman

a real boardmonkey

350 per maand? Ben je dan niet een 0 vergeten?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 15:45 schreef tazzman het volgende:

[..]

Wouter,

Woon jij soms in Zeist of Driebergen?
Neeh Oosterhout

dat ligt paar km naast breda, waar ze overigens wel al 2 jaar kabelinternet hebben van kutsema |:(

Ik weet niet eens of ik die pleuriszooi van ze wel moet als het beschikbaar is! 64 Kbit down MAX, 32 Kbit up MAX en dan limiet down van 1GB en up 333 MB :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

duderuud

Sliden is koel

Nou, voor F350,= in de maand ga ik er ook nog over nadenken!!!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
vraagje BTW

bij je KPN kan je een huurlijn nemen, met variable billing ofsow betaal je f 0,95 per Kbit upstream p/m.

Ik vroeg me af of je dan zelf je provider mag kiezen, zo ja kan ik dat nemen en er een schotel naasthangen; dan heb je voor 115 piek per maand 2Mbit downstream en 64Kbit upstream

...... .. Iets zegt me dat dit te mooi is om waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 21:21
Op woensdag 21 februari 2001 15:46 schreef R0decker het volgende:
T2 lijn aan laten leggen

Grappig... ga nu maar weer met je Playmobil spelen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 08-07 21:55

GraasGast

Analogue Heaven

Gewoon opbellen en flink zeuren...zeggen dat je maatregelen gaat nemen omdat ze hun belofte's niet nakomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja, maat van me heeft ook een schotel naast zijn Isdn verbinding. Maar dat is alleen downstream van gem. 400/500 kb/s en een top van 1 mb/s, maar dat gaat alleen via een speciaal proggie waarin je de URL kan zetten van wat je wil downen. Werkt nog niet vlekkeloos jammer genoeg.

Ga naar huis, balluh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

[..]

Hier is het nog erger.

Ik heb dus een soortgelijk probleem. Ik woon ook in een dorp met pakweg 30000 inwoners, en vanaf september '98 beloofd @home al kabelinternet. Al verschillende brieven thuis gekregen dat het beschikbaar was, wat later weer een fout bleek te zijn :Z . Nu, anno 2001 heb ik nog geen kabel. Maar het ergste is dat de server van @home voor de omliggende gemeentes pakweg 400 meter van mijn huis afligt :'(

Doodziek wordt ik van @home, dan maar mxstream nemen (zou in maart komen, maar ik geloof er weinig van :( )

iig sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

[..]

Hier is het nog erger.

het kan NOGGGGG erger, hier HEBBEN WE CASEMA...!!!! AAARGHHHH erger kan niet...!!!!! >:)>:);)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

@Home wil niet eens meer zeggen waar en wanneer kabelinternet komt.

Jezus! Waar slaat dat nou weer op?

Ik wil gewoon een ruwe schatting, geen precieze datum ofzo. Nu weet ik niet wat ik ga doen : Satelliet, ISDN of gewoon mijn 56k6 houden!

That really pisses me off! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 17:35
ik :r op casema

ik wil heel graag ADSL van kpn maar dat komt er ook maar niet :( :( :( (den haag)

die #$^@# zijn erg traag met alles.

de grootste achterstandsbuurten hebben het al en normale wijken niet :? :?

beetje vaag...... :?
maar als het maar opschiet!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22100

Ik weet PRECIES hoe het is. Ze beloven van alles, maar alleen maar heeeeeeeele vage data, of helemaal geen data! "Ja, eind 2001" ofzo zeggen ze dan. Is het eindelijk zover, is de datum weer een half jaar verder opgeschoven. Ik vrees dat je nog wel ff op die kabel moet wachten. Pas als ze officieel in de krant zetten dat het mogelijk gaat worden, dan weet je pas meer. Maar tot die tijd, zou ik voor ISDN gaan, want van die tel. kosten kom je ECHT NIET AF (geloof me, ik kan het weten!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 21 februari 2001 22:37 schreef EquiNox het volgende:

Ik wil gewoon een ruwe schatting, geen precieze datum ofzo. Nu weet ik niet wat ik ga doen : Satelliet, ISDN of gewoon mijn 56k6 houden!

Ik weet waarom @home dat niet meer doet. Vroeger gaven ze nog wel data aan, maar meestal haalden ze die toch niet. Als ze dan zeiden dat de kabel op 1 februari geschikt zou zijn, stond op 1 en 2 feb. de telefoon roodgloeiend met boze mensen die vroegen waarom ze nog niet aangeloten waren.
@home kan wel zeggen dat het een schatting is, maar daar luisteren de mensen toch niet naar... Geloof me, ik kan het weten... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 10:52
Ik kreeg v.d. week een folder van ADSL in de bus.

nou leekt het me vrij logisch om zoiets pas te doen als het beschikbaar is hier.
Ik stond toen echt niet te springen, want heb al veel te vaak gebakken lucht gekregen van die gasten.

Maargoed in alle rust ff naar adsl.nl en nee hoor.
Nog niet gereed dus.
Mwoah ben d'r wel aan gewend.

Maar ik laat m'n pa dat briefje wel invullen, en ik zie wel.

Owjah ik woon tussen Arnhem en Nijmegen.
In beide steden kabel, en in Arnhem zelfs al ADSL.
Nou is die 15 Kilometer hooguit zo'n grote moeite? :(

Anoniem: 12489

Ik woon in Duiven dat is een dorp tussen Arnhem en Zevenaar met 25000 tot 30000 inwoners. Chello wil maar niet vertellen hoe lang het nog gaat duren en adsl schiet ook al niet op :(. Zware bagger dus. ik heb al aan satelliet internet zitten denken bij bysky maar of dat zo goed is? iemand ervaring?

Anoniem: 21905

Ik heb gewoon mxstream advanced en ben er super tevree mee dus ik heb totaal niks te klagen.... :P

maar goed, back to u guys with you're b*tching on kabel.... :D

"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
Op woensdag 21 februari 2001 15:24 schreef Daylights het volgende:
Verhuizen is geen optie... woon hier veel te mooi;)
Tja... mooi leven kan soms duur zijn he.... Het blijft telefoonkosten voor je, want je kunt geen enkel bedrijf DWINGEN om diensten te leveren, die ze niet wensen te leveren.

Enne als je het legaal gaat bekijken: Er zijn in jouw dorp meer dan voldoende mogelijkheden voor toegang tot internet. De wet maak namelijk geen verschil tussen wel of geen telefoonkosten.... en dus zijn er meer dan voldoende mogelijkheden om als klein dorp mee te doen met de digitale revolutie....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11933

[..]

Hier is het nog erger.

moet je nagaan! casema heeft in ons dorpje nog NIETS beloofd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

T2 lijn aan laten leggen

Klok luiden, kleppel vinden :?
Hier in Nederland? 350 per maand? Hmmm wat krijg je daar dan voor?... Nah, lama zitten...

Heheh T2? Moment moet ik ff zoeken... I'll be back! :+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:39

BFS

Rude awakening

*woont in het zelfde mooie dorp

Misschien kunnen we upc wel gaan belegeren ofzo? >:)
*evil grin*

Ach voorlopig is het niets anders dan wachten.
Helaas...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 18-07 15:13

Mark_640

In my memory

En, ondertussen al kabelinternet, nu we een dik halfjaar verder zijn??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:39

BFS

Rude awakening

Nope :(

Flat free is voorlopig vrees ik de enige oplossing hier :r
Maar we blijven hopen :Z

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 05:38

Bergen

Spellingscontroleur

...
Als ik de op de Chello site kijk "is er nog steeds niet bekend wanneer er kabelinternet beschikbaar is in mijn regio". Dat komt dan doordat Chello nog steeds geen 'toestemming' van UPC heeft.
...
Dude dat is echt niet de reden hoor. Waarom zou Chello 'toestemming' moeten hebben van UPC? Dan zou UPC nu immers klanten mislopen en ze zijn echt niet achterlijk hoor. De enige reden is gewoon dat de wijkkasten in je straat of gebied waarschijnlijk geen retour-signalen kunnen sturen. En wanneer dat wel kan.. jah dat wordt niet gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Op vrijdag 23 februari 2001 09:33 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Klok luiden, kleppel vinden :?
Hier in Nederland? 350 per maand? Hmmm wat krijg je daar dan voor?... Nah, lama zitten...

Heheh T2? Moment moet ik ff zoeken... I'll be back! :+
Houd maar op met zoeken, T2 bestaat volgens mij niet eens (T1 & T3 wel). Daar komt nog bij dat de T standaarden niet verkrijgbaar zijn in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zaterdag 27 oktober 2001 10:42 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Houd maar op met zoeken, T2 bestaat volgens mij niet eens (T1 & T3 wel). Daar komt nog bij dat de T standaarden niet verkrijgbaar zijn in europa.
T2 bestaat inderdaad niet.
Ik amerika hebben ze T-standaarden, in europa gebruiken ze E-standaarden.

ongeveer gelijk aan elkaar.

indicatie:

T1 1.544Mbit
E1 2.048Mbit (=PRI, oftewel ISDN-30) quanta kosta: 850,- pmaand + fl. 3,80 per minuut.

T3 44.736Mbit
E3 34.064Mbit

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Godv***** :( ik woon dus ik in dat geweldige dorpje ( Beusichem wel te verstaan ) en UPC doet geen RUK .. Altijd als ik op die site kijkt is er nix beschikbaar .. IK wil breedband internet en me niet helemaal scheel betalen aan de &#(*&%( KPN .. Frustrating :(:(:(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

T2 lijn aan laten leggen

Wow, hahahahaahaha. Sorry... nothing personal hoor, maar 350 piek???? 35.000 piek komt dichter in de buurt... per maand dus.

Virussen? Scan ze hier!

Anoniem: 13710

Op woensdag 21 februari 2001 22:37 schreef EquiNox het volgende:

alsje op gelet had, dan wistje ook waarom. Essent breidt het aantal gemeentejs voorloopig niet meer uit waar kabel internet kan komen. is te duur momenteel.
Pagina: 1