Toon posts:

Geen internet na installatie xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn laptop, Acer Aspire 5100. Standaard zit er 512 MB intern geheugen in. dat heb ik vervangen door er 1 GB bij te kopen, waarmee ik dus uitkom op 1,5 GB intern geheugen.

Het probleem is dat hij zeer traag is. Over het opstarten doet hij wel 10 minuten als het niet meer is. Het is dan vanaf ik de computer aanzet tot dat ik eindelijk het bureaublad heb. Daarna duurt het nog eens 10 minuten.

Ik ben zelf al opzoek gegaan naar oorzaken, maar heb niets kunnen vinden. Wel heb ik de volgende dingen al uitgeprobeert:
- Computer geheel gedefragmenteerd.
- Hitman Pro laten scannen.
- CCleaner laten scannen.
- Onnodigen opstart programma's uitgezet.

Ook heb ik dus al een keer nieuw intern geheugen gekocht en erbij geplaatst, maar nog is hij zeer traag. Ook heb ik de harde schijf vervangen.

Vervolgens heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. De installatie is goed verlopen, alleen is er 1 prbleem. Ik heb nu geen internet meer. Als ik ga kijken bij Apparaat beheer staat er bij de volgende dingen een Vraagteken
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Videocontroller (VGA-Compatibel)

Driver geinstalleerd, laptop opnieuw opgestart maar nog steeds geen internet. Ook staat er nog steeds een vraagteken en uitroepteken bij
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Videocontroller (VGA-Compatibel)

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank
vanzanten91

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

installeer de aller aller nieuwste driver, ga evt op zoek naar een meegeleverde driver cd.
Verder oudere drivers proberen kan geen kwaad.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo te zien heb je de chipsetdrivers nog niet geinstalleerd, zonder die drivers kunnen de meeste apparaten niet herkend/aangestuurd worden. Kijk eens op de site van Acer naar de juiste drivers, en begin met de chipsetdrivers voor je andere dingen installeert.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zoek eerst eens uit welke hardware, en van welke fabrikant deze zijn. Daarna moet het toch niet moeilijk zijn de juiste drivers te vinden.

Edit: Na Windowsinstallatie altijd eerst de chipsetdrivers installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 24-08-2008 13:07 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Zoek eens welke netwerkchip/kaart die laptop gebruikt. Het gaat namelijk om dat ethernet device waarschijnlijk.

Ik heb zelf even gezocht (1 sec met google :P)

Kies uit het bovenste rijtje eens realtek netwerk driver (mits je bedraad bedoeld, anders even de wifi driver downloaden) http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5100.html

[ Voor 51% gewijzigd door MsG op 24-08-2008 13:06 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

En dubbelklik ook even even het betreffende device in apparaatbeheer; een "geel vraagteken" kan nog zoveel meer betekenen afgezien van missende drivers :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Meestal is het "geen drivers geinstalleerd" aangezien dan de hardware de standaardnaam krijgt voor de functie. Na installatie heet hij meestal ook ineens "realtek blabla" of bijv. " VIA blabla"

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de chipset driver aan het installeren ik hou jullie op de hoogte

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

MsG schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:08:
Meestal is het "geen drivers geinstalleerd" aangezien dan de hardware de standaardnaam krijgt voor de functie. Na installatie heet hij meestal ook ineens "realtek blabla" of bijv. " VIA blabla"
Assumption is the mother of all ...... exact. Check, check, dubbel-check dus. :)
En het kán ook voorkomen bij een code 10 "cannot start device" in geval van brakke / verkeerde drivers.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heb ook zo al eens iets meegemaakt, is frustrerend, Acer laptop geïnstalleerd met een XP CDrom die je kan kopen in de winkel (met standaart drivers dus en zonder acer drivers).

Installatie voltooid: onbekende aparaten: WLAN adapter, netwerk adapter, en ga zo maar even door

enige oplossing USB stick gebruiken en via een andere PC de drivers erop zetten 8)7

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de chipset driver nu geinstalleerd. Maar merk dat de laptop nu weer zeer traag is. Ik denk dat het probleem daar dus ergens aan ligt. Hij hangt dan ook veel vast.

Iemand enig idee?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Werkt het internet al wel?

Verwijderd

Topicstarter
Nej, Ik kan niet bij internet komen.
Als ik de computer opstart hangt ie al vast. Dus ik kan die driver ook niet installeren!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

test je geheugen eens met memtest86+, misschien dat een reepje geheugen stuk is en de boel vertraagt.

Verwijderd

Topicstarter
En... hoe moet ik dat testen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

meuk: Memtest86+ 2.01
download de .iso, brand die op een cd'tje, start je computer op vanaf die cd, laat em z'n gang gaan

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:23:
Ik heb de chipset driver nu geinstalleerd. Maar merk dat de laptop nu weer zeer traag is. Ik denk dat het probleem daar dus ergens aan ligt. Hij hangt dan ook veel vast.

Iemand enig idee?
recentste (en juiste) driver van acer site ?

download memtest op een andere pc, start het tooltje op steek een diskette of cd-rom in de pc en volg de instructies op het scherm O-)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je ctrl alt del doet in Windows, is er dan ook een bepaald proces wat veel CPU% vraagt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kan helemaal niets als mijn laptop is opgestart!
Dan hangt hij weer vast.

Toen mijn laptop het nog wel werkte heb ik de tip gekregen om windows opnieuw te installeren. Dat gedaan. Maar nu heb ik geen internet meer. Nadat ik de chipset driver heb gedownload hangt de pc telkens vast.

Het lukt mij niet om de memtest op te starten. Ik heb het op een cdtje gebrand.. maar hij start het niet op.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:11:
Het lukt mij niet om de memtest op te starten. Ik heb het op een cdtje gebrand.. maar hij start het niet op.
Heb je de iso op cd gebrand of heb je de iso op cd laten branden?

bij de eerste: Fail, gaat niet werken
bij de tweede: kies handmatig dat je van de cd op wilt starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na de installatie van XP de chipset driver geinstalleerd. Maar nu hangt de pc helemaal vast als hij is opgestart.

Iemand enig idee?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je je geheugen al getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. krijg geen foutmelding te zien. Dus daar denk ik dat het niet aan ligt.

Verwijderd

probeer hem eerst met die 512mb eens te installeren en dan de goeie chipset van de bijgeleverde cd-rom en installeer dan de rest van de drivers, als je dan internet hebt download de niewste drivers en prp dan het nieuwe geheugenkaartje van een gig erbij en laat dan eens weten wat en waar er mis gaat.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:45:
probeer hem eerst met die 512mb eens te installeren en dan de goeie chipset van de bijgeleverde cd-rom en installeer dan de rest van de drivers, als je dan internet hebt download de niewste drivers en prp dan het nieuwe geheugenkaartje van een gig erbij en laat dan eens weten wat en waar er mis gaat.
Probeer eens te Ubuntu te installeren en kijk of hij dan wel snel is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu Ubuntu nu aant downloaden. Daarna de Image op een Dvd branden of de inhoud van de image?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:29:
Ben nu Ubuntu nu aant downloaden. Daarna de Image op een Dvd branden of de inhoud van de image?
gewoon hetzelfde als met de memtest86+ iso

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

als je van de cd-rom van ubuntu opstart kan je toch ook een memtest uitvoeren

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu bezig met de installatie. Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu 512 MB in, en Ubuntu geinstalleerd. Ik moet zeggen dat dat wel aardig werkt. Laptop is niet egt traag. En ook internet doet het nu.

Moet ik de 1 GB er nu bijplaatsen?

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:35:
Er zit nu 512 MB in, en Ubuntu geinstalleerd. Ik moet zeggen dat dat wel aardig werkt. Laptop is niet egt traag. En ook internet doet het nu.

Moet ik de 1 GB er nu bijplaatsen?
Ja probeer eens.

Wel eerst de laptop uitschakelen he!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ja uitzetten en 1Gb erbij prikken en dan kijken of Ubuntu wel snel is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu werkt nu sneller met de 1gb erin. Is het verstandig om Windows Vista Lite 32 bit er proberen op te installeren..?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

niet geschoten....

gewoon proberen, en als vista lite het wel doet ligt het aan je xp installatie, omdat hij het wel in ubuntu soepel doet.

Pagina: 1