Ik heb een groot probleem met mijn laptop, Acer Aspire 5100. Standaard zit er 512 MB intern geheugen in. dat heb ik vervangen door er 1 GB bij te kopen, waarmee ik dus uitkom op 1,5 GB intern geheugen.
Het probleem is dat hij zeer traag is. Over het opstarten doet hij wel 10 minuten als het niet meer is. Het is dan vanaf ik de computer aanzet tot dat ik eindelijk het bureaublad heb. Daarna duurt het nog eens 10 minuten.
Ik ben zelf al opzoek gegaan naar oorzaken, maar heb niets kunnen vinden. Wel heb ik de volgende dingen al uitgeprobeert:
- Computer geheel gedefragmenteerd.
- Hitman Pro laten scannen.
- CCleaner laten scannen.
- Onnodigen opstart programma's uitgezet.
Ook heb ik dus al een keer nieuw intern geheugen gekocht en erbij geplaatst, maar nog is hij zeer traag. Ook heb ik de harde schijf vervangen.
Vervolgens heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. De installatie is goed verlopen, alleen is er 1 prbleem. Ik heb nu geen internet meer. Als ik ga kijken bij Apparaat beheer staat er bij de volgende dingen een Vraagteken
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Videocontroller (VGA-Compatibel)
Driver geinstalleerd, laptop opnieuw opgestart maar nog steeds geen internet. Ook staat er nog steeds een vraagteken en uitroepteken bij
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Kan iemand mij verder helpen?
Bij voorbaat dank
vanzanten91
Het probleem is dat hij zeer traag is. Over het opstarten doet hij wel 10 minuten als het niet meer is. Het is dan vanaf ik de computer aanzet tot dat ik eindelijk het bureaublad heb. Daarna duurt het nog eens 10 minuten.
Ik ben zelf al opzoek gegaan naar oorzaken, maar heb niets kunnen vinden. Wel heb ik de volgende dingen al uitgeprobeert:
- Computer geheel gedefragmenteerd.
- Hitman Pro laten scannen.
- CCleaner laten scannen.
- Onnodigen opstart programma's uitgezet.
Ook heb ik dus al een keer nieuw intern geheugen gekocht en erbij geplaatst, maar nog is hij zeer traag. Ook heb ik de harde schijf vervangen.
Vervolgens heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. De installatie is goed verlopen, alleen is er 1 prbleem. Ik heb nu geen internet meer. Als ik ga kijken bij Apparaat beheer staat er bij de volgende dingen een Vraagteken
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Driver geinstalleerd, laptop opnieuw opgestart maar nog steeds geen internet. Ook staat er nog steeds een vraagteken en uitroepteken bij
Ethernet-Controller
PCI Device
PCI Device
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
PCI Flash-Geheugen
SM-Buscontroller
Kan iemand mij verder helpen?
Bij voorbaat dank
vanzanten91