Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 18:41
HIerbij mij verhaal over een oplichter die actief is op tweakers onder de naam Alfa1986. (A.)
Is mijn eerste post op tweakers en hoop dan ook dat alles volgens de regels is, zoniet zou ik dat graag horen.

Zaterdag 9 Augustus
Ik zag op de vraag en aanbod van Tweakers.net een zeer mooie advertentie van een Game-pc. Compleet met alles er op en eraan voor een mooie prijs maar niet abnormaal laag ofzo.
Het bieden kan beginnen bij 650 euro en zou na een week aan de hoogste bieder worden verkocht.
Aangezien ik nogal snel een pc zocht heb ik A. gemaild met de vraag of ik heb gelijk kon kopen voor 650 euro plus eventuele verzendkosten.
Na een uur al respons op mijn mail met een akkoord. Hebben dezelfde avond nog over telefoon gesproken en alles zag er naar mijn idee goed uit. Maandag zou de pc worden opgestuurd.

Zondag 10 Augustus.
Bevestiging van geld overboeking.

Maandag 11 Augustus.
Pakket is volgens A. verzonden. Track en Trace code word opgestuurd meneer zit nu in de auto.
’s Avonds nog niks ontvangen maar leek me geen probleem aangezien meestal toch op de volgende dag word bezorgt.

Woensdag 13 Augustus.
Vorige dag niks ontvangen, niet raar mijn andere pakket kwam ook pas na twee dagen aan.
’s Avonds toch zorgen maken omdat er nog steeds niks binnen was gekomen.
Gemaild en gebelt en uiteindelijk track en trace code gekregen.
Uiteraard niks te vinden bij het opzoeken van de code.

Vrijdag 15 Augustus.
A. gebelt en hij zegt dat TNT dan waarschijnlijk het pakket kwijt is.
Hij gaat er achteraan bellen.

Zondag 17 Augustus.
A. “heeft” weer contact gehad met TNT en zegt dat ze het pakket weer terug hebben.
Dinsdag uiterlijk binnen anders even naar hem bellen.

Dinsdag 19 Augustus.
Geen pakket natuurlijk en weer gebeld, geld terug gevraagd en hij zegt dat hij het Woensdag overmaakt. A. is weer niet bereikbaar, zit in de auto.

Woensdag 20 Augustus.
’s Avonds nog steeds geen geld.
A. stuurt vanavond nog een mailtje met screenshot van zijn rekening. (Blijkbaar toch niet betrouwbaar.)
Na 10 uur (mail zou er dan zijn) nog niks.

Donderdag 21 Augustus.
Weer contact gehad. Moet toch maar naar de politie maar kan door omstandigheden vandaag geen aangifte doen.

Vrijdag 22 Augustus.
Ik heb het gehad met A.
De man is blijkbaar niet te vetrouwen en neemt ook niet meer op als ik bel.
Maandag aangifte doen.

Hij blijkt al vaker actief te zijn geweest op tweakers en nu dus weer. Via google blijken wel meer mensen door hem in de boot te zijn genomen.
Dus mensen kijk uit.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politie lijkt me wel het beste; aangifte doen van oplichting, misschien ook handig om contact te zoeken met de [Verwijderde gebruiker] die bij hem langsgeweest is om een kaartje te ruilen voor adres gegevens (mocht je die nog niet hebben). A. is wel een newbie met korte regitratie maar toch wel 2x +2 feedback, misschien is er echt iets mis gegaan al duurd het dan wel lang met zijn reactie. Ik zelf zou hem een deadline geven om het recht te trekken en mocht A. dat niet dan pas doen aangifte doen. Success ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
Ik heb alle gegevens van hem.
Op andere forums zoals Internetoplichting en kopersbelangen is het een bekende.
En al zou er werkelijk iets mis zijn gegaan dan kan meneer nog wel reageren op mail en mij te woord staan via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Naar aanleiding van je reactie en wat eigen onderzoek door Tweakers is besloten deze gebruiker tot nader besluit de toegang tot Tweakers.net te ontzeggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 10:52
Je hebt zijn echt adres en naam (http://mpgedupeerden.nl/viewtopic.php?f=28&p=178) dus dat zou ik zeker bij je aangifte vermelden.

Tips kassa:
En wat moet je doen als je wel bent opgelicht:
- Doe aangifte bij de politie.
- Stuur een kopie van die aangifte naar het bankfiliaal waar de rekening van de oplichter loopt, dan kan die rekening geblokkeerd worden.
- Stel de verkoopsite op de hoogte.
- Zoek informatie bij medegedupeerden, bv via www.internetoplichting.nl.
Vooral zo'n rekening blokkade lijkt mij effectief...

Zo te zien inderdaad al enkele keren eerder mensen opgelicht op tweakers...
[Verwijderde gebruiker]
V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 2600XT DDR4

Ik heb zelf een x in belgie een deurwaarder naar een bedrijf gestuurt waar ik nog geld van kreeg, en dat heb ik na een jaar ook gekregen. Je zou dat ook kunnen proberen met een no-cure no pay deurwaarder.

Maar met zijn 80 tot 100% wajong uitkering en vage lichamelijke klachten valt er waarschijnlijk weinig te halen bij hem en zijn vriendin.

Er zijn zelfs video beelden http://kr.youtube.com/user/italiaanlwd ( http://kr.youtube.com/watch?v=tWPWmT-3uP0 )

[ Voor 97% gewijzigd door djexplo op 24-08-2008 16:31 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik heb ooit via marktplaats een versterker bij hem gekocht en toen was het ook al een vage gast.

Ik heb mazzel dat ik hem ben gaan ophalen want eerst geeft ie ook nog eens een vals adres :(
uiteindelijk bleek hij net het oude adres te hebben verlaten en woonde bij zijn opa en oma in.

Ik kan eventueel zijn huidige adres wel verklappen hier op tweakers maar ik weet niet of dat zomaar mag i.v.m. privatie.

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
sjorsfeenema schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:04:
Ik kan eventueel zijn huidige adres wel verklappen hier op tweakers maar ik weet niet of dat zomaar mag i.v.m. privatie.
Misschien kan je dat mailen naar me:
jaspermann [at] gmail [dot] com
Gok dat ik hem al heb maar je weet maar nooit.

@djexplo

Dat van die bankrekening had ik nog niet eerder gehoord.
maar kan zoiets pas niet als meneer ook echt schuldig is bevonden.
Lijkt me nogal raar als ik even een aangifte doe en bv. jouw bankrekening daarmee kan laten blokkeren. (valse aangifte doen mag dan wel niet maar je snap het hopelijk)

[ Voor 30% gewijzigd door jaspermeul op 24-08-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

jaspermeul schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:52:
[...]

Misschien kan je dat mailen naar me:
Vervelend voor je...
Ik herken het probleem en mijn tip is zoek contact via www.internetoplichting.nl
Werkt snel en de mods daar zijn helemaal thuis in deze wereld van duistere figuren
(qua informatie en hulpverlening dan 8) )

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
Heb ik ook al op gepost.
En nog 2 andere site's
Maar voor de mensen hier dat zij het ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

jaspermeul schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:52:
[...]
Dat van die bankrekening had ik nog niet eerder gehoord.
maar kan zoiets pas niet als meneer ook echt schuldig is bevonden.
Lijkt me nogal raar als ik even een aangifte doe en bv. jouw bankrekening daarmee kan laten blokkeren. (valse aangifte doen mag dan wel niet maar je snap het hopelijk)
Als er 2 of meer mensen de aangifte doorsturen wordt de rekeninghouder / rekening geblokkeerd.
Verdere mededelingen doet de bank uiteraard niet, nader onderzoek wijst uit of dit zo blijft etc.
Ik ben geen bankmedewerker dus de details moet je me niet vragen.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
Ok dankje voor de tip.
Ik zal er eens verder naar zoeken hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:23
:/ italiaanlwd, dat staat blijkbaar voor zo'n auto (Alfa) en lwd voor Leeuwarden... ik herkende na het kijken van dat filmpje op youtube gelijk waar het was, daar rijd ik dagelijks voorbij voor m'n werk :/

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
itialiaanlwd zit ook op het 156 forum volgens mij, ik zal even voor je kijken

edit 1
jupz:
Naam: italiaanlwd
Positie:
Datum van registratie: Juni 02, 2008, 21:18:33
Laatst actief: Juli 16, 2008, 00:34:16

Alleen niet meer actief... was daar ook al een vage gast. Heet hij *snip* toevallig? Er is nu opeens ook een *snip* nml actief

edit 2
zo heet hij volgens eigen zeggen:
groeten *snip*

*GEEN* persoonsgegevens plaatsen svp. Tweakers.net gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens zoals de wet voorschrijft.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 23:01 ]

Pagina: 1

Let op:
- Reageer ontopic
- Plaats *GEEN* persoonsgegevens zoals namen, adressen, telefoonnummers, e-mailadressen, bankgegevens.