HIerbij mij verhaal over een oplichter die actief is op tweakers onder de naam Alfa1986. (A.)
Is mijn eerste post op tweakers en hoop dan ook dat alles volgens de regels is, zoniet zou ik dat graag horen.
Zaterdag 9 Augustus
Ik zag op de vraag en aanbod van Tweakers.net een zeer mooie advertentie van een Game-pc. Compleet met alles er op en eraan voor een mooie prijs maar niet abnormaal laag ofzo.
Het bieden kan beginnen bij 650 euro en zou na een week aan de hoogste bieder worden verkocht.
Aangezien ik nogal snel een pc zocht heb ik A. gemaild met de vraag of ik heb gelijk kon kopen voor 650 euro plus eventuele verzendkosten.
Na een uur al respons op mijn mail met een akkoord. Hebben dezelfde avond nog over telefoon gesproken en alles zag er naar mijn idee goed uit. Maandag zou de pc worden opgestuurd.
Zondag 10 Augustus.
Bevestiging van geld overboeking.
Maandag 11 Augustus.
Pakket is volgens A. verzonden. Track en Trace code word opgestuurd meneer zit nu in de auto.
’s Avonds nog niks ontvangen maar leek me geen probleem aangezien meestal toch op de volgende dag word bezorgt.
Woensdag 13 Augustus.
Vorige dag niks ontvangen, niet raar mijn andere pakket kwam ook pas na twee dagen aan.
’s Avonds toch zorgen maken omdat er nog steeds niks binnen was gekomen.
Gemaild en gebelt en uiteindelijk track en trace code gekregen.
Uiteraard niks te vinden bij het opzoeken van de code.
Vrijdag 15 Augustus.
A. gebelt en hij zegt dat TNT dan waarschijnlijk het pakket kwijt is.
Hij gaat er achteraan bellen.
Zondag 17 Augustus.
A. “heeft” weer contact gehad met TNT en zegt dat ze het pakket weer terug hebben.
Dinsdag uiterlijk binnen anders even naar hem bellen.
Dinsdag 19 Augustus.
Geen pakket natuurlijk en weer gebeld, geld terug gevraagd en hij zegt dat hij het Woensdag overmaakt. A. is weer niet bereikbaar, zit in de auto.
Woensdag 20 Augustus.
’s Avonds nog steeds geen geld.
A. stuurt vanavond nog een mailtje met screenshot van zijn rekening. (Blijkbaar toch niet betrouwbaar.)
Na 10 uur (mail zou er dan zijn) nog niks.
Donderdag 21 Augustus.
Weer contact gehad. Moet toch maar naar de politie maar kan door omstandigheden vandaag geen aangifte doen.
Vrijdag 22 Augustus.
Ik heb het gehad met A.
De man is blijkbaar niet te vetrouwen en neemt ook niet meer op als ik bel.
Maandag aangifte doen.
Hij blijkt al vaker actief te zijn geweest op tweakers en nu dus weer. Via google blijken wel meer mensen door hem in de boot te zijn genomen.
Dus mensen kijk uit.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Is mijn eerste post op tweakers en hoop dan ook dat alles volgens de regels is, zoniet zou ik dat graag horen.
Zaterdag 9 Augustus
Ik zag op de vraag en aanbod van Tweakers.net een zeer mooie advertentie van een Game-pc. Compleet met alles er op en eraan voor een mooie prijs maar niet abnormaal laag ofzo.
Het bieden kan beginnen bij 650 euro en zou na een week aan de hoogste bieder worden verkocht.
Aangezien ik nogal snel een pc zocht heb ik A. gemaild met de vraag of ik heb gelijk kon kopen voor 650 euro plus eventuele verzendkosten.
Na een uur al respons op mijn mail met een akkoord. Hebben dezelfde avond nog over telefoon gesproken en alles zag er naar mijn idee goed uit. Maandag zou de pc worden opgestuurd.
Zondag 10 Augustus.
Bevestiging van geld overboeking.
Maandag 11 Augustus.
Pakket is volgens A. verzonden. Track en Trace code word opgestuurd meneer zit nu in de auto.
’s Avonds nog niks ontvangen maar leek me geen probleem aangezien meestal toch op de volgende dag word bezorgt.
Woensdag 13 Augustus.
Vorige dag niks ontvangen, niet raar mijn andere pakket kwam ook pas na twee dagen aan.
’s Avonds toch zorgen maken omdat er nog steeds niks binnen was gekomen.
Gemaild en gebelt en uiteindelijk track en trace code gekregen.
Uiteraard niks te vinden bij het opzoeken van de code.
Vrijdag 15 Augustus.
A. gebelt en hij zegt dat TNT dan waarschijnlijk het pakket kwijt is.
Hij gaat er achteraan bellen.
Zondag 17 Augustus.
A. “heeft” weer contact gehad met TNT en zegt dat ze het pakket weer terug hebben.
Dinsdag uiterlijk binnen anders even naar hem bellen.
Dinsdag 19 Augustus.
Geen pakket natuurlijk en weer gebeld, geld terug gevraagd en hij zegt dat hij het Woensdag overmaakt. A. is weer niet bereikbaar, zit in de auto.
Woensdag 20 Augustus.
’s Avonds nog steeds geen geld.
A. stuurt vanavond nog een mailtje met screenshot van zijn rekening. (Blijkbaar toch niet betrouwbaar.)
Na 10 uur (mail zou er dan zijn) nog niks.
Donderdag 21 Augustus.
Weer contact gehad. Moet toch maar naar de politie maar kan door omstandigheden vandaag geen aangifte doen.
Vrijdag 22 Augustus.
Ik heb het gehad met A.
De man is blijkbaar niet te vetrouwen en neemt ook niet meer op als ik bel.
Maandag aangifte doen.
Hij blijkt al vaker actief te zijn geweest op tweakers en nu dus weer. Via google blijken wel meer mensen door hem in de boot te zijn genomen.
Dus mensen kijk uit.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee