[SBS 2003] Functionaliteiten voor non-domain client

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 14:07
Situatie:
SBS2003 SP2 R2
Laptop Vista Business die niet toegevoegd wordt aan domein.

Probleem:
Laptop kan shares niet benaderen op SBS

Geprobeerd:
Laptop ip-adres laten krijgen van SBS. Pingen naar hostname, intranet site bekijken werkt.
Username van laptop met wachtwoord aangemaakt op SBS. Komt overeen. Op de share permissie everyone read access toegepast.

Wanneer de client naar \\sbsserver\ probeert te gaan, komt de melding "Kan geen verbinding maken"

Wat zie ik over het hoofd?

[bevestigings kleine ps vraag modus]
Als de client/computer niet in het domein toegevoegd is kan er toch geen verbinding met een exchangeprofiel worden gemaakt?
[/bevestigings kleine ps vraag modus]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je doet heel duidelijk wel iets fout want alles wat je hierboven vertelt kan gewoon. Wat voor foutmeldingen krijg je? Gebruik je wel DOMAIN\username om vanaf de laptop in te loggen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Moet deze update niet gedraaid worden op een SBS 2003 server om Vista in een SBS domein te laten werken?
Cai schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:13:
Situatie:
SBS2003 SP2 R2

Probleem:

Geprobeerd:
Laptop ip-adres laten krijgen van SBS. Pingen naar hostname, intranet site bekijken werkt.
Username van laptop met wachtwoord aangemaakt op SBS. Komt overeen. Op de share permissie everyone read access toegepast.

Wanneer de client naar \\sbsserver\ probeert te gaan, komt de melding "Kan geen verbinding maken"

Als de client/computer niet in het domein toegevoegd is kan er toch geen verbinding met een exchangeprofiel worden gemaakt?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Situatie:
SBS2003 SP2 R2

Probleem:

Geprobeerd:

Eventlogs? Want op zich moet je vanaf een niet member gewoon verbinding kunnen maken. Je moet dan alleen nog je credentials opgeven.

Wat gebeurt er als je naar \\<ip-adres van server> gaat?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Turdie
Moet deze update niet gedraaid worden op een SBS 2003 server om Vista in een SBS domein te laten werken?

Edit:
Misschien moet je nog wat meer dingen doen, zie ook hier
Situatie:
SBS2003 SP2 R2

Probleem:

Geprobeerd:

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In principe wel, maar topicstarter heeft het er juist over dat hij de laptop niet in het domein wil hangen, en die update is voor de wizards etc :)
Maar toch kan het geen kwaad deze te installeren. Wel vreemd dat dat evt niet gebeurd is want die zou gewoon met MS Update mee moeten komen vziw :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Dit was mijn probleem (client hing ook niet in domein) - wel een extern probleem:
Item info
SBS en Vista Mapping via VPN
Problem
Ping gaat wel, maar de mapping gaat niet.

De client is wel verbonden via VPN, intern werkt het perfect.

Problemen met register instellingen.

Dit was mijn oplossing:
1. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then click regedit.exe in the Programs list.
If you are prompted for the administrator password or for a confirmation, type your password, or click Continue.
2. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netbt\Linkage
3. On the File menu, click Export.
4. In the Save box, specify a location where you want to save the file.
5. In the File name box, enter a name for the file.
6. In the Save as type box, click Registry Files.
7. In the Export range box, click Selected branch, and then click Save.
8. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netbt\Linkage
9. In the details pane, right-click the Bind registry entry in the Name column, click Modify, and then copy the data in the Value data box to the clipboard.
10. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\smb\Linkage
11. In the details pane, right-click the Bind entry in the Name column, click Modify, paste the data from the clipboard to the Value data text box to override the original data, and then click OK.
12. Exit Registry Editor, and restart the computer.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 15:49 . Reden: toevoeging ]

• Cai
Vista client wordt inderdaad geen domein lid. Verbinden naar http://sbsserver/connectcomputer gaat prima, maar dan wordt de client een lid.

Verbinden vanuit IE of Windows Explorer naar \\sbsserver\ mislukt met de foutmelding: "Kan "sbsserver" niet vinden. Controleer de spelling en probeer opnieuw. Hostname resolven d.m.v. ping is geen probleem.

Verbinden naar \\10.0.0.1\ (IP adres van sbsserver) mislukt met dezelfde foutmelding.

Ik ga de oplossing van Freakazoid proberen, zijn die instellingen echter voor de server of de client?

• Turdie
Wat krijg je te zien als je dit doet vanaf een CLI in Vista?

code:
1
 net view //servernaam

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weinig gok ik ;)

Doe dan liever
net view \\server
:P

VV
Weinig nuttigs dan :P

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2008 19:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nah toch op z'n minst wel een dikke error :+ :P

Mijn spoorwegfotografie

• Turdie
alt-92 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:18:
Weinig gok ik ;)

Doe dan liever
net view \\server
:P

VV
Weinig nuttigs dan :P
8)7 :N

[ Voor 93% gewijzigd door Turdie op 24-08-2008 21:15 ]

• Cai
sanfranjake schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:24:
Je doet heel duidelijk wel iets fout want alles wat je hierboven vertelt kan gewoon. Wat voor foutmeldingen krijg je? Gebruik je wel DOMAIN\username om vanaf de laptop in te loggen?
[schaam en over het hoofd gezienmodus]
Bij de configuratie van de netwerkadapters staat printer- en bestandsdeling voor windows netwerken standaard uitgeschakeld.

Hier kwam ik achter door alle basis stappen te doorlopen. Nadat ik natuurlijk EERST de firewall opnieuw geconfigureerd hebt, netwerktopologie aangepast, enz, enz.
[/schaam en over het hoofd gezienmodus]

Bedankt voor de nuttige info!
OPGELOST
Pagina: 1