Toon posts:

Extern tft scherm geeft schaduw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds gisteren een extern tft scherm gekocht voor mijn laptop.

Een Acer P223w.

Het aansluiten gaat goed en ik kan alle instelligen kiezen zonder probleem (kloon, dual view etc..)

Na enige tijd merkte ik gewoon een vaagheid...Het is alsof er een lichte schaduw zit op elke letter, icoontje, etc...Als ik goed kijk zie ik gewoon alles dubbel, wat zeer hard irriteert aan mijn ogen.

Laptop is een packard bell easynote mx 65-120.
Grafische kaart geforce go 7300.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Hz van 70 naar 60 gezet. Lukt, maar verandert niets.

Dan heb ik geprobeerd mijn grafische kaart te updaten. Dit was verplicht via de packardbell support site, maar het bestand dat ik daar download zegt dan dat ik een nieuwe windows nt moet hebben. Dus upgraden lukte niet.

Daarna had ik een link gekregen van iemand die zei dat ik het via die site moest proberen nl guru3d.com. Daar heb ik dan de laatste driver voor xp gedownload. Mijn huidige driver eraf gegooid pc heropstarten dan die file geinstalled... Nog geen verandering.

Resolutie veranderen geeft ook geen verandering.

Toch een opmerking...Als ik een printscreen neem lijkt het of die schaduw weg is.

Iemand suggesties? Idees? Let me know

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Op welke resolutie staat het extern scherm?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47
DVI of D-Sub?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

Ik denk (ook/inderdaad) dat je moet zorgen dat je externe scherm op zijn native resolutie wordt aangestuurd. Welke resolutie heeft je laptop scherm en welke heeft je nieuwe scherm ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

dat schaduw probleem heb ik ook gehad, toen maakte ik gebruik van een slegte vga verlengkabel.

na het vervangen van de vga kabel door een goede afgeschermde kabel was het probleem opgelost.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hej tnx voor de replies...
Mijn laptop draait op 1280*800
de max resolutie (native resolutie?) van het scherm is 1680*1050
Hoe kan ik dit doen?
Ik had al gedaan om een resolutie bij te voegen...maar ik denk dat dit niet echt de oplossing gaf? Ik zal het nog eens proberen.
Kabel is momenteel vga, geen verlengkabel.

Heb ook een DVI-D kabel, maar als ik die aansluit krijg ik geen beeld...

Suggesties?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kan zijn dat de onboard grafische kaart van je laptop geen 1680x1050 kan halen...

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 24-08-2008 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:04:
Kan zijn dat de onboard grafische kaart van je laptop geen 1680x1050 kan halen...
Wat kan ik dan doen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nieuwe laptop kopen.

Hoe oud is je laptop?

Maar een 7300 zou dat met gemak moeten halen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 24-08-2008 12:12 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
YellowOnline schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:04:
Misschien eerste even kijken naar nieuwere drivers, desnoods bij Nvidia of bij laptopvideo2go.

Maar idd, kan goed dat je vga krt simpelweg niet zo hoog gaat op z'n externe aansluiting of dat de kwaliteit zo beroerd wordt op die hoge resoltuties... t is en blijft een packard bell :X

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand een idee dan hoe dat ik die dvid kabel kan aansluiten, wel hoe dat ik er voor zorg dat die beeld geeft?

Laptop is een intel core duo 1.83 ghz met 2gb ddr2 ram geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:11:
[...]

Misschien eerste even kijken naar nieuwere drivers, desnoods bij Nvidia of bij laptopvideo2go.

Maar idd, kan goed dat je vga krt simpelweg niet zo hoog gaat op z'n externe aansluiting of dat de kwaliteit zo beroerd wordt op die hoge resoltuties... t is en blijft een packard bell :X
Nieuwe drivers instaleren heb ik al geprobeerd en blijkbaar geeft dit ook geen oplossing.
Op lage resoluties blijf ik nog altijd die schaduw zien

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:18:
[...]

Nieuwe drivers instaleren heb ik al geprobeerd en blijkbaar geeft dit ook geen oplossing.
Op lage resoluties blijf ik nog altijd die schaduw zien
Als je t op lage resolties ook al hebt zou ik eerst je scherm eens op een andere pc testen. Schaduw doet denken aan crappy kwaliteit wat je voornamelijk ziet bij hoge resoluties icm brakke kabels.

Verwijderd

Topicstarter
zou het dan niet beter zijn als ik die dvid kabel aan de praat krijg?

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, ik heb de dvdi kabel aan de praat gekregen en nu geeft hij geen schaduw meer...

Zijn er eigenlijk meer mogelijkheden voor een dual screen...bijvoorbeeld een achtergrond...
Op een scherm staat die op de laptop resolutie en op het andere ook, kan dit apart geregeld worden?
Pagina: 1