Toon posts:

Aiport Express overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht is op veel te vroege leeftijd mijn Airport Express overleden. Hij is nog geen twee jaar geworden. Alhoewel ik wist dat de batch waar mijn Airport Express een enorm hoog overlijdenspercentage heeft, komt de schok toch nog hard aan. Ik kan me herinneren dat er een serie was waarin een slechte voeding was gebruikt en dat je aan je serienummer kon checken of die daartoe behoorde, Dat deed de mijne dus.

Zie ook
http://www.hardmac.com/news/2007-04-19/#6670

Anyway, hij doet dus helemaal niets meer en het is de voeding intern die kapot is. Deze is niet gemaakt om langer dan twee jaar 24/7 aan te staan. Voordat ik over ga tot de aanschaf van een nieuwe zit ik met een paar vragen.

1. Is het makkelijk om zelf de voeding in de AE te fixen?
2. Zijn de nieuwe AE's van betere kwaliteit, zit hier een betere voeding in?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

http://www.hardmac.com/news/2007-01-26/#6360

Zie hier eens.

Kun je zelf een voedinkje fixen als je er een beetje handig mee bent.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Zoals op die site te vinden is, blijken de nieuwe AE's veel minder snel kapot te gaan. Mijn AE uit 2004 was na 13 maanden kapot en ik merk, nu ik een nieuwe heb (2008 versie, let hierop bij aankoop!) dat deze veel minder warm wordt.

Verwijderd

En hoe zien we of het een 2008-versie is? Ik heb die van mij vanaf begin juni, hij is wel warm moet ik zeggen... maar dat mag dan toch wel een 2008-versie zijn??

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
De 2008 versie doet ook wireless N en heeft product code: mb321

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dat in Frankrijk er iemand Apple een rechtzaak heeft aangedaan vanwege de slechte kwaliteit van de AE's die massaal binnen de 2 jaar kapot gaan, maar dat is ' out-of-court ' gesettled.
Ik ga Apple maar even bellen maandag, dit ding moet gewoon langer dan 2 jaar meegaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:19:
Ik lees dat in Frankrijk er iemand Apple een rechtzaak heeft aangedaan vanwege de slechte kwaliteit van de AE's die massaal binnen de 2 jaar kapot gaan, maar dat is ' out-of-court ' gesettled.
Ik ga Apple maar even bellen maandag, dit ding moet gewoon langer dan 2 jaar meegaan.
Ik ben benieuwd wat hieruit komt. Zelf heb ik ook nog een Airport Express liggen met precies dit probleem, ik wist echter niet dat dat dit een veelvoorkoment probleem is/was.

Mijn AE was iets ouder dan 2 jaar toen deze overleed en is gekocht eind 2004. Toen deze kapot ging heb ik met Apple gebeld maar die zombie (zo klonk die kerel) wou maar geen garantie geven :(

Ik heb em nog hier liggen, misschien eens kijken of ik die toch nog aan de praat krijg met een externe PSU. Ik mis Airtunes nogal :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog toevallig een bonnetje liggen van bijna twee jaar terug, kan de mijne niet zo 1,2,3 vinden.
Pagina: 1