Hallo tweakers,
Ik kom hierbijna elke dag alleen sinds wat me gisteravond is overkomen hebk maar even besloten te registeren om effe hulp te vragen, ik weet echter niet of ik hier goed zit, dus mijn excuses als ik fout zit
.
Probleem:
Gister had ik eindelijk mijn nieuwe pc opgehaald (JOEPIE
)
Gisteravond tijdens het gamen kreeg ik eerst een random vastloper met gele/witte verticale strepen in mijn beeldscherm, reboot en alles was normaal.
Daarna ging ik gewoon lekker verder spelen en opeens liep hij vast ging uit, de Ledjes van mijn g15 en mijn g51 begonnen te flikkeren en mijn kast ledjes ook, waarna ik genoodzaakt was hem uit te zetten en toen ik hem opnieuw aanzette kreeg ik het volgende:
PC start op (geen beeld, geen g15 die aansprinkt geen G5 of G51 die aangaat) en na circa 10 seconden valt hij uit, reboot hij en dan blijft hij "stabiel" draaien (dus ik hoor fans die "stationair" draaien), maar nog steeds geen beeld, of andere randapparatuur die mee wilt werken en geen verdere reboot meer(todat ik de pc vervolgens met de uitknop aan de voorkant hem uitzet of hem reset maar dan begint hij overnieuw met 10 sec aan, reboot en dan stabiel draaien met nog steeds dezelfde problemen)
(ledje van mijn kast voorkant brand wel, en de blauwe leds van mijn voeding ook, maar mijn G15, G5, G51 en mijn beeldscherm reageren niet als pc aangezet wordt)
Dus WAT NU?
Geprobeerd:
Andere beeldscherm (werkt niet)
Andere toetsenbord + muis (werkt ook niet)
Uurtje wachten, misschien was hij oververhit (werkt ook niet, halve dag wachten ook niet)
Beeldscherm aan andere notebook geplugged (doet het wel)
G15, G5 aan andere notebook geplugged (doet het wel)
Specificaties:
De PC is gekocht bij 4Launch Eindhoven, en daar ook geassembleerd.
Kast: Antec performance P182
Voeding: Zalman ZM600-HP
mobo: Asus P5Q Deluxe
graka:Sapphire HD4870X2
Geheugen: 8 gig van corsair (weet niet meer welk type =.=)
HDD:Samsung spinpoint 1TB
Processor: C2D E8500
Cooler : Scythe infinity
Soundcard: Creative Xtremegamerz
Randaparatuur:
Samsung T220
Logitech G5V2, G15V2, G51
Bedankt voor jullie aandacht, en hopelijk willen jullie mij helpen :)!!!
Toevoeging 1: Ik kan niet checken of de pc uberhaupt de OS of de Bios of iets wel uberhaupt laadt, want ik hoor/zie niets.
Toevoeging 2: Er is niets overgeclocked of iets, ik ben zelfs de bios nog geen eens naar binnen gegaan
Ik kom hierbijna elke dag alleen sinds wat me gisteravond is overkomen hebk maar even besloten te registeren om effe hulp te vragen, ik weet echter niet of ik hier goed zit, dus mijn excuses als ik fout zit
Probleem:
Gister had ik eindelijk mijn nieuwe pc opgehaald (JOEPIE
Gisteravond tijdens het gamen kreeg ik eerst een random vastloper met gele/witte verticale strepen in mijn beeldscherm, reboot en alles was normaal.
Daarna ging ik gewoon lekker verder spelen en opeens liep hij vast ging uit, de Ledjes van mijn g15 en mijn g51 begonnen te flikkeren en mijn kast ledjes ook, waarna ik genoodzaakt was hem uit te zetten en toen ik hem opnieuw aanzette kreeg ik het volgende:
PC start op (geen beeld, geen g15 die aansprinkt geen G5 of G51 die aangaat) en na circa 10 seconden valt hij uit, reboot hij en dan blijft hij "stabiel" draaien (dus ik hoor fans die "stationair" draaien), maar nog steeds geen beeld, of andere randapparatuur die mee wilt werken en geen verdere reboot meer(todat ik de pc vervolgens met de uitknop aan de voorkant hem uitzet of hem reset maar dan begint hij overnieuw met 10 sec aan, reboot en dan stabiel draaien met nog steeds dezelfde problemen)
(ledje van mijn kast voorkant brand wel, en de blauwe leds van mijn voeding ook, maar mijn G15, G5, G51 en mijn beeldscherm reageren niet als pc aangezet wordt)
Dus WAT NU?
Geprobeerd:
Andere beeldscherm (werkt niet)
Andere toetsenbord + muis (werkt ook niet)
Uurtje wachten, misschien was hij oververhit (werkt ook niet, halve dag wachten ook niet)
Beeldscherm aan andere notebook geplugged (doet het wel)
G15, G5 aan andere notebook geplugged (doet het wel)
Specificaties:
De PC is gekocht bij 4Launch Eindhoven, en daar ook geassembleerd.
Kast: Antec performance P182
Voeding: Zalman ZM600-HP
mobo: Asus P5Q Deluxe
graka:Sapphire HD4870X2
Geheugen: 8 gig van corsair (weet niet meer welk type =.=)
HDD:Samsung spinpoint 1TB
Processor: C2D E8500
Cooler : Scythe infinity
Soundcard: Creative Xtremegamerz
Randaparatuur:
Samsung T220
Logitech G5V2, G15V2, G51
Bedankt voor jullie aandacht, en hopelijk willen jullie mij helpen :)!!!
Toevoeging 1: Ik kan niet checken of de pc uberhaupt de OS of de Bios of iets wel uberhaupt laadt, want ik hoor/zie niets.
Toevoeging 2: Er is niets overgeclocked of iets, ik ben zelfs de bios nog geen eens naar binnen gegaan
[ Voor 15% gewijzigd door Squishie op 24-08-2008 09:59 . Reden: dingen vergeten ]