PC start op en toen @_@?

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik kom hierbijna elke dag alleen sinds wat me gisteravond is overkomen hebk maar even besloten te registeren om effe hulp te vragen, ik weet echter niet of ik hier goed zit, dus mijn excuses als ik fout zit :(.

Probleem:

Gister had ik eindelijk mijn nieuwe pc opgehaald (JOEPIE :D _/-\o_ )
Gisteravond tijdens het gamen kreeg ik eerst een random vastloper met gele/witte verticale strepen in mijn beeldscherm, reboot en alles was normaal.
Daarna ging ik gewoon lekker verder spelen en opeens liep hij vast ging uit, de Ledjes van mijn g15 en mijn g51 begonnen te flikkeren en mijn kast ledjes ook, waarna ik genoodzaakt was hem uit te zetten en toen ik hem opnieuw aanzette kreeg ik het volgende:
PC start op (geen beeld, geen g15 die aansprinkt geen G5 of G51 die aangaat) en na circa 10 seconden valt hij uit, reboot hij en dan blijft hij "stabiel" draaien (dus ik hoor fans die "stationair" draaien), maar nog steeds geen beeld, of andere randapparatuur die mee wilt werken en geen verdere reboot meer(todat ik de pc vervolgens met de uitknop aan de voorkant hem uitzet of hem reset maar dan begint hij overnieuw met 10 sec aan, reboot en dan stabiel draaien met nog steeds dezelfde problemen) :( :(
(ledje van mijn kast voorkant brand wel, en de blauwe leds van mijn voeding ook, maar mijn G15, G5, G51 en mijn beeldscherm reageren niet als pc aangezet wordt)

Dus WAT NU?

Geprobeerd:
Andere beeldscherm (werkt niet)
Andere toetsenbord + muis (werkt ook niet)
Uurtje wachten, misschien was hij oververhit (werkt ook niet, halve dag wachten ook niet)

Beeldscherm aan andere notebook geplugged (doet het wel)
G15, G5 aan andere notebook geplugged (doet het wel)

Specificaties:

De PC is gekocht bij 4Launch Eindhoven, en daar ook geassembleerd.

Kast: Antec performance P182
Voeding: Zalman ZM600-HP
mobo: Asus P5Q Deluxe
graka:Sapphire HD4870X2
Geheugen: 8 gig van corsair (weet niet meer welk type =.=)
HDD:Samsung spinpoint 1TB
Processor: C2D E8500
Cooler : Scythe infinity
Soundcard: Creative Xtremegamerz

Randaparatuur:
Samsung T220
Logitech G5V2, G15V2, G51

Bedankt voor jullie aandacht, en hopelijk willen jullie mij helpen :)!!!

Toevoeging 1: Ik kan niet checken of de pc uberhaupt de OS of de Bios of iets wel uberhaupt laadt, want ik hoor/zie niets.

Toevoeging 2: Er is niets overgeclocked of iets, ik ben zelfs de bios nog geen eens naar binnen gegaan

[ Voor 15% gewijzigd door Squishie op 24-08-2008 09:59 . Reden: dingen vergeten ]

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Die strepen doen vermoeden dat het met de grafische kaart te maken heeft. Heb je toevallig een andere kaart liggen die je er in kan stoppen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kan er twee weken over doen om erachter te komen wat het probleem is, maar in dit geval (opgehaald bij en geassembleerd door 4launch) lijkt het me beter dat je er morgen direct mee terug gaat. Aangezien je dan nog binnen de 8 dagen zit is het een DOA waarvan de afhandeling vaak sneller gebeurt dan van een RMA.

Verwijderd

Het eerste wat je op een maandag moet doen is terug naar de winkel. Zoals Ed_L ook zei, hun hebben hem voor je in elkaar gezet dus laat het hun ook maar repareren. Het zou namelijk best mogelijk zijn dat je defecte MB hebt en dat is zelf nogal lastig te testen. De videokaart zou het ook nog kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat verklaart waarom randapparatuur niet meer werkt of herkend zou worden.

Een ander iets wat ik zelf nog pas ben tegengekomen is de P5Q en een Samsung harde schijf, dat ging totaal niet samen en zorgde voor de meeste vreemd crashes en reboots. Dit kwam wel al voor tijdens de installatie van het OS.

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Zo dat zijn snelle reacties

bedankt alvast :)
Edmin schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:26:
Je kan er twee weken over doen om erachter te komen wat het probleem is, maar in dit geval (opgehaald bij en geassembleerd door 4launch) lijkt het me beter dat je er morgen direct mee terug gaat. Aangezien je dan nog binnen de 8 dagen zit is het een DOA waarvan de afhandeling vaak sneller gebeurt dan van een RMA.
ga ik idd zekers doen!
Cruz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:22:
Die strepen doen vermoeden dat het met de grafische kaart te maken heeft. Heb je toevallig een andere kaart liggen die je er in kan stoppen?
ja , maar ga ik niet proberen aangezien ik bang ben de garantie en of iets anders kapot te maken. Echter denk ik ook dat strepen met mijn videokaart te maken hebben, maar de fan van de videokaart draait wel, maar ik snap dan niet waarom hij de rest niet "activeerd"
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:32:
Het eerste wat je op een maandag moet doen is terug naar de winkel. Zoals Ed_L ook zei, hun hebben hem voor je in elkaar gezet dus laat het hun ook maar repareren. Het zou namelijk best mogelijk zijn dat je defecte MB hebt en dat is zelf nogal lastig te testen. De videokaart zou het ook nog kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat verklaart waarom randapparatuur niet meer werkt of herkend zou worden.

Een ander iets wat ik zelf nog pas ben tegengekomen is de P5Q en een Samsung harde schijf, dat ging totaal niet samen en zorgde voor de meeste vreemd crashes en reboots. Dit kwam wel al voor tijdens de installatie van het OS.
Ik heb geen problemen gehad bij de installatie van de OS dus ik denk echter niet dat dat het probleem is.

Toevoeging, ik kan niet checken of de pc uberhaupt de OS of de Bios of iets wel uberhaupt laadt, want ik hoor/zie niets.

[ Voor 0% gewijzigd door Squishie op 24-08-2008 09:38 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

RMA lijkt mij idd beter.
Lees onderstaande topic van mij waarbij ik ook reboot problemen heb.
Ik heb het uiteindelijk moeten oplossen door in het BIOS de NB meer spanning te geven.

Wat ik er niet bij heb verteld (ik schaam mij enigszins) dat de meest waarschijnlijke oorzaak hiervan is geweest dat ik te hardhandig 8) bezig ben geweest met het wisselen van videokaarten.
Het MSI kaartje dat de herstart problemen gaf heb ik namelijk het PCI-E slot in gedrukt door - per ongeluk -op het koelblok te drukken. Het koelblok verschoof daardoor wat van de GPU chipset. Ik heb daarna het koelblok er wel weer opnieuw opgezet maar de kaart is daarna nooit meer hetzelfde geworden 7(8)7 . Vroeger nooit problemen op standaard 1.25 Volt, nu ook geen problemen, maar ik heb wel de NB spanning moeten verhogen.

Dus jouw probleem lijkt mij echts iets voor defecte hardware.

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Enige wat ik heb gedaan was de DVI kabel van mijn monitor in mijn geplugged, dit kan toch geen verschuiving geven :/ ?

Ik heb namelijk wat meer rond gedacht en bekeken, omdat mijn pc helemaal niets doet met enige randapparatuur en alleen mijn fans draaien heb ik namelijk het idee dat mijn mobo niet goed is.

Stel mijn mobo is kapot? betekend dit dat de overige onderdelen dan ook effect ervan hebben gekregen, dus dat ik ipv 100% werkende graka of processor heb een nog maar 90-80% werkende onderdelen heb, als ik iig een nieuwe mobo krijg.

[ Voor 65% gewijzigd door Squishie op 24-08-2008 09:46 ]

Verwijderd

Dat klopt. Maar je heb hem gisteren gekregen. Je bent het ding gaan belasten en toen ging het fout.
Ik denk echt dat het ding niet zorgvuldig in elkaar is gezet.
Nogmaals je opstartproblemen lijken op die van mij: beeld uit, pc aan, pc uit, beeld aan.
En ik heb het moeten oplossen door meer spanning te zetten op de Northbridge chipset die je videokaart aanstuurt. En mijn oorzaak was: te slordig uit- en inbouwen.

Verwijderd

Het hoeft je mobo niet te zijn, het kan ook (zoals in mij geval) je videokaart zijn, dus gewoon RMA!
Van de hele PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 09:51 ]

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Squishie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:43:
Enige wat ik heb gedaan was de DVI kabel van mijn monitor in mijn geplugged, dit kan toch geen verschuiving geven :/ ?

Ik heb namelijk wat meer rond gedacht en bekeken, omdat mijn pc helemaal niets doet met enige randapparatuur en alleen mijn fans draaien heb ik namelijk het idee dat mijn mobo niet goed is.

Stel mijn mobo is kapot? betekend dit dat de overige onderdelen dan ook effect ervan hebben gekregen, dus dat ik ipv 100% werkende graka of processor heb een nog maar 90-80% werkende onderdelen heb, als ik iig een nieuwe mobo krijg.
Normaal gesproken niet.
Als het bord kapot gaat is ook meestal alleen het bord kapot.
Of er moet echt wat geks aan de hand zijn met de voltage lijnen of zo.
maar dat lijkt me niet

Verwijderd

Het is een mooi systeem dat je hebt. Echter de GPU is een zwaar ding.
Dus je kunt ook zelf de "stoute" schoenen aan trekken en wat meubelen in het BIOS.
Anders ben je de PC 1-2 weken kwijt.
  • Afsluiten.
  • Power On.
  • Ga het BIOS in: druk <DEL>.
  • Ga naar Ai Tweaker Menu.
  • Ga naar NB voltage en verhoog die met 1 tik (0.15V).
Kijk wat er gebeurd.

Oh ja, voor dat je dat doet, ga naar Tools, ga naar OC profile Configuration en bewaar je huidige settings door Save to Profile 1.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 10:11 . Reden: veiligheid ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:09:
Het is een mooi systeem dat je hebt. Echter de GPU is een zwaar ding.
Dus je kunt ook zelf de "stoute" schoenen aan trekken en wat meubelen in het BIOS.
Anders ben je de PC 1-2 weken kwijt.
  • Afsluiten.
  • Power On.
  • Ga het BIOS in: druk <DEL>.
  • Ga naar Ai Tweaker Menu.
  • Ga naar NB voltage en verhoog die met 1 tik (0.15V).
Kijk wat er gebeurd.

Oh ja, voor dat je dat doet, ga naar Tools, ga naar OC profile Configuration en bewaar je huidige settings door Save to Profile 1.
Moettie wel eerst in de BIOS komen... Als je helemaal geen beeld krijgt, lijkt het me nogal lastig :S

Denk dat het of bij de voeding of bij het mobo ligt, aangezien de lampjes van tobo + muis gingen knipperen...

Heb je kans om te testen met een andere voeding?

Anders zou ik hem gewoon terugsturen, als de pc niet werkt repareren zij hem toch gratis (als het goed is :P) Zij hebben de mogelijkheid om alle onderdelen te vervangen, dan ben je er snel genoeg uit :)

Verwijderd

Hmm... dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht hij nog beeld kreeg maar dat allleen de reboot moeilijk deed. Maar ja, als Squishie idd geen beeld meer krijgt dan zou ik er niet in gaan meubelen maar gewoon terugbrengen. Want als je er zelf in gaat meubelen dan beginnen ze van ""Ja maar je hebt er zelf in zitten te rommelen".

Dus helaas Squishie... breng de PC terug en hoop maar dat het goed komt. :'(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb het idee, als ik de verhalen zo hoor, dat de PC niet eens reboot, maar eerst het BIOS laat opstarten (alle fans blazen even flink, worden nog niet aangestuurd door het BIOS immers), en vervolgens hoort de TS waarschijnlijk 1 beep uit de PC-speaker, als die er in zit.
Vanaf dat moment worden de fans geremd door het BIOS, die nu de aansturing overneemt.
Dan is de PC, zoals de TS omschrijft, stabiel.
Hij start immers gewoon op, alleen ziet de TS niets meer, omdat de videokaart zeer hoogstwaarschijnlijk gewoon defect is.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je gaat bij een gloednieuwe pc toch geen voltages verhogen omdat hij het zo niet doet.... Los van het feit dat dit waarschijnlijk niets oplost zet je er ook nog de garantie mee op het spel. Gewoon terug naar de winkel dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, je hebt hier randapparatuur uitgesloten, maar niets met de interne componenten gedaan. Niet gek dat je dan niet weet wat er aan de hand is :o

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin eens met bovenstaande door te nemen (en doornemen betekent handen uit de mouwen en zelf doen, niet alleen lezen en denken "dat zal vast niet van toepassing zijn" :o ). We verwachten eigenlijk dat je de troubleshooter doorloopt voor je een topic opent - maar gezien de duidelijke moeite die je in je topicstart gestoken hebt (zouden veel anderen - ook die hier veel langer rondlopen - een voorbeeld aan mogen nemen :) ) laat ik je topic uiteraard wel open om je bevindingen hier te posten :)

Oslik blyat! Oslik!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Sorry voor niet vermelden, maar ik heb in de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" topic gekeken en gelezen voordat ik aan deze topic begon. Echter het probleem is dat 90% van de opties niet uitvoerbaar zijn ivm garantie.

*CONCLUSIE TOT ZOVER*

Gewoon terugbrenge en het ze laten uitzoeken.

Ik houd jullie up to date :)

bedankt voor de reacties tot zo ver.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Echter het probleem is dat 90% van de opties niet uitvoerbaar zijn ivm garantie.
"Garantie" staat je niet toe je eigen PC te troubleshooten? Bel dan gelijk naar de helpdesk. Wij kunnen je zo in ieder geval niet verder helpen...

Zie trouwens het Shopping-forum hier op GoT voor discussies daarover. Waarschijnlijk haal je een aantal zaken door elkaar.

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 24-08-2008 16:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.