Ik zit met een probleem, ik heb 2 Velociraptors in RAID 0 staan. Maar nadat ik de RAID controllers heb geinstalleerd geeft ie telkens aan dat er een "kritieke fout" op de schijven ontstaat. Daarna verdwijnt het schermpje, en verteld ie het zelfde over de andere raptor schijf. Opzich geen probleem behalve dat t schijt irritant is natuurlijk
Het rare is, bij mijn 500GB schijven van WD zegt ie niks.
Maar nu het probleem: als ik de computer afsluit, gaat m'n PC niet meer aan en blijft opnieuw opstarten vlak voor t laden van windows.
Systeem:
EGVA 790i Ultra
Q9450 (@ 3.8GHz)
4GB(2x2GB) OCZ 1600 C7 (@ 1900MHz)
XFX 280GTX XT
2x WD Velociraptor (RAID 0)
2x WD Caviar 500GB (RAID 0)
Asus Xonar D2X
Thermaltake 1200W
Windows Vista Ultimate NL 64bit
Ik heb m'n systeem ook zonder overclock proberen te draaien (alles op standaard of auto, alleen timings + DDR3 Voltage handmatig), dat misschien daar een probleem zat in combinatie met de nieuwe raptor schijven, maar dan start de PC al helemaal niet meer op. Op overclock loopt ie echter zeer stabiel.
Het gaat dus om de onboard RAID-chip op de EVGA 790i Ultra. Voor de installatie van de drivers draait ie dus perfect!! Maar daarna gaat het mis
Maar nu het probleem: als ik de computer afsluit, gaat m'n PC niet meer aan en blijft opnieuw opstarten vlak voor t laden van windows.
Systeem:
EGVA 790i Ultra
Q9450 (@ 3.8GHz)
4GB(2x2GB) OCZ 1600 C7 (@ 1900MHz)
XFX 280GTX XT
2x WD Velociraptor (RAID 0)
2x WD Caviar 500GB (RAID 0)
Asus Xonar D2X
Thermaltake 1200W
Windows Vista Ultimate NL 64bit
Ik heb m'n systeem ook zonder overclock proberen te draaien (alles op standaard of auto, alleen timings + DDR3 Voltage handmatig), dat misschien daar een probleem zat in combinatie met de nieuwe raptor schijven, maar dan start de PC al helemaal niet meer op. Op overclock loopt ie echter zeer stabiel.
Het gaat dus om de onboard RAID-chip op de EVGA 790i Ultra. Voor de installatie van de drivers draait ie dus perfect!! Maar daarna gaat het mis