Hi,
ik heb de volgende code:
Hiermee kan ik heel gemakkelijk een Singleton pattern implementeren in een andere klasse.
Doch is er 1 probleem: de huidige constructie zegt: de subklasse MOET een public parameterless constructor hebben.
Dit zou ik willen vermijden,maar ik heb totaal geen idee in welke richting te zoeken.
ik heb de volgende code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| namespace SnakeGame { /// <summary> /// Singleton class /// </summary> /// <typeparam name="T">Class to be 'singletonned'</typeparam> class Singleton<T> where T: class, new() { /// <summary> /// Container for the instance /// </summary> private static T instance = null; /// <summary> /// empty constructor, in order to avoid auto-generated public constructor /// </summary> private Singleton() { } /// <summary> /// Get the instance of the class /// </summary> /// <returns>The one and only instance</returns> public static T GetInstance() { if (Singleton<T>.instance == null) Singleton<T>.instance = new T(); return Singleton<T>.instance; } } } |
Hiermee kan ik heel gemakkelijk een Singleton pattern implementeren in een andere klasse.
Doch is er 1 probleem: de huidige constructie zegt: de subklasse MOET een public parameterless constructor hebben.
Dit zou ik willen vermijden,maar ik heb totaal geen idee in welke richting te zoeken.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8