Antenne op netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 00:43
Hallo,

Ik zit momenteel op een kamer en de huisbaas heeft beneden een draadloze router staan waar ik op mag

het ontvangst is echter wisselvallig en ik heb al gevraagd of ie een sterkere antenne wil plaatsen, maar dat wil ie niet

dus vraag ik me af of ik met een antenne enkel op de wlan kaart ook een beter ontvangst kan krijgen?

zoja, hoe herken ik dan een dit type antennes? of werken zijn alle antennes hier geschikt voor?

• thefxr
  • Laatst online: 14-01 21:56
ja, die antennes zijn er. Waarnaar heb je zelf gezocht?

• Mastakilla
wlan antennes op pricewatch

maar twijfel of die ook allemaal voor de wlan kaart zelf kunt gebruiken

hoe noemt deze "specificatie"?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Niet alle antennes kun je zomaar op je kaartje schroeven, er zijn verschillende aansluitingen maar meestal is het een SMA connector. TNC en SMA worden gebruikt voor routers.

Wat je nodig hebt, is een antenne met 6dBi versterking. Maar misschien heb je dat al? Sommige kaarten worden namelijk al geleverd met een langere atenne. Een Linksys komt standaard al met een 5dBi antenne...

Wat beter werkt, is een 'MIMO' kaartje, dit is een WLAN insteekkaart met twee of drie antennes. Zo kun je de antennes afzonderlijk richten en heb je minder last van reflectie tegen muren en plafonds. Het signaal heeft namelijk veel meer kans om op punt van bestemming te komen.

Google maar eens naar SMA antenne.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Mastakilla
ah ic

ik zal eens in de specs kijken dan

dus gewoon meer dbi en de juiste connector en dan zit ik goed?
heeft het trouwes zit om zo'n directionele antenne te kopen, of moet de router zelf dan ook richten om het nut te laten hebben?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, richt- of directionele antennes werken beter dan rondstralers. Het signaal wordt dan naar één punt verzonden of uit één richting ontvangen.

Nadeel is dat je moeilijk met meerdere AP's kunt werken die op verschillende locaties staan, maar dat zal wel niet het geval zijn. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 24-08-2008 02:42 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• thefxr
  • Laatst online: 14-01 21:56
Het meeste nut, heeft een andere antenne op de router, alleen wil jou huisbaas dat niet.
Wel een beetje vreemd, je mag er wel,maar je kunt er geen gebruik van maken.
Je kan idd proberen om een hoge DBI antenne erop te schroeven, het zal toch wel ff uittesten zijn.

• Mastakilla
ik zie dat ze in pricewatch trouwens tot 24dbi gaan..? (of bv een 10dbi, die nog wel een beetje betaalbaar is ;) )

kan je die dan ook zomaar kopen?

[ Voor 25% gewijzigd door Mastakilla op 24-08-2008 03:26 ]

Verwijderd

Zijn die niet directioneel?

• Mastakilla

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of je vraagt de huisbaas waarom er geen kabel tot boven ligt? Eenmalige investering, nooit meer gezeur :P
Pagina: 1