Hulp bij maken goede setup

Pagina: 1
Acties:

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 19:50
Besten,

Ik ga het hier niet hebben over de "specs" van mijn audio installatie, het is namelijk niet supergoed allemaal :)
Wat ik wel graag zou willen weten is waar ik mijn speakers het beste kan plaatsen op mijn studentenkamertje, ik er zoveel mogelijk gehoorplezier uit halen namelijk ! :)

Hier de indeling van mn kamer zoals die nu is:

Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/kamer.jpg

Kleuruitleg:
  • Bruin: Deur die naar binnen opengaat
  • Grijs: inbouwkast die te klein is voor TV etc, versterker zou er evt in kunnen.
  • Geel: Mijn bed
  • Lichtgeel: 2e gedeelte bed, ik kan deze onder de andere schuiven, maar ik moet hem nog wel kunnen gebruiken.
  • Groen: Kledingkast (een hoge, tot aan het plafond zon beetje)
  • Blauw: Tv meubel met momenteel ook de speakers en de versterker erin.
  • Rood: computermeubel met PC die ik gebruik om muziek naar de versterker te streamen.
Ik heb nu twee wandsteuntjes voor de speakers gehaald, en graag zou ik van jullie horen waar ik deze het beste kan plaatsen.

Alles mag in principe verplaatst worden, maar hou er dus wel rekening mee dat er een tweepersoons bed moet kunnen staan, de inbouwkast kan niet verplaatst worden ( ;) ), en dat de kledingkast tot aan het plafond komt :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:25
Als je rekening moet houden met de kledingkast en de inbouwkast die beiden tot het plafond komen en in dus in deze hoeken geen plek is voor luidsprekers op grotere hoogte zou ik zelf zoiets overwegen:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/kamer.png

Omdat je al in een hoek zit met je pc is het niet verstandig om één van je luidsprekers in dezelfde hoek te zetten. Als de speakers niet te lomp zijn zou ik ze dan op deze manier plaatsen. Op een legplankje op ongeveer 2 meter hoogte. Indien mogelijk zou je nog een subwoofer onder je bed kunnen schuiven.

Mijn YouTube Channel

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03 15:55
Als je de sites van dolby ed doorleest kan je lezen dat de achterste speakers op ongeveer oorhoogte moeten komen en ook gericht op de oren, de speakers worden dus zeg maar naar binnen gedraait.
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvaneeckhout.be/andere/images/mordaunt_short/51diagram.jpg
De achterste speakers zijn dus zeg maar naar je oren gericht.

• Snowwie
Fonta schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 04:14:
Als je de sites van dolby ed doorleest kan je lezen dat de achterste speakers op ongeveer oorhoogte moeten komen en ook gericht op de oren, de speakers worden dus zeg maar naar binnen gedraait.
[afbeelding]
De achterste speakers zijn dus zeg maar naar je oren gericht.
Zo leeg is zijn kamer dus niet :+

edit:
overigens, TS, kun je misschien ook vermelden of jouw audio setje
werkt met enkel 2 speakers of met een 5.1 dolby set?

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 24-08-2008 06:16 ]

Mijn YouTube Channel

• happyguppy
Snowwie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 04:30:
[...]

edit:
Ja natuurlijk, het gaat momenteel om behoorlijk grote stereo speakers (wandsteun voor ruimtegebrek ;) )

• happyguppy
Snowwie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 04:30:
[...]

edit:
Jazeker, het gaat om behoorlijk grote stereospeakers, vandaar de wandsteunen (ruimtegebrek).
Bedankt voor de reacties!

@snowwie

Weet je zeker dat dat de goede plek is? Ik lig dan wel eens vanaf bed tv te kijken, en dan gaat het geluid zoals het hier lijkt meer langs me heen.

[ Voor 19% gewijzigd door happyguppy op 24-08-2008 09:47 ]

• Snowwie
Ja, dat wordt dan lastig, of je ligt op bed, of je zit achter de computer, in beide gevallen zul je te maken krijgen met geluid dat niet lekker klinkt. Misschien toch maar eens overstappen op een dolby surround set, dan plemp je in elke hoek van kamer zo'n klein speakertje en een subwoofer onder je bed. Of simpelweg 4 luidsprekers in totaal aansluiten.

Mijn YouTube Channel

• happyguppy
Snowwie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:36:
Ja, dat wordt dan lastig, of je ligt op bed, of je zit achter de computer, in beide gevallen zul je te maken krijgen met geluid dat niet lekker klinkt. Misschien toch maar eens overstappen op een dolby surround set, dan plemp je in elke hoek van kamer zo'n klein speakertje en een subwoofer onder je bed. Of simpelweg 4 luidsprekers in totaal aansluiten.
Nouja "achter" die computer zit ik nooit hoor ;) het is meer een doorlus pctje, muziek streamen en media center functies. Je kan er dus vanuit gaan dat ik alleen vanaf bed luister.

Is er dan nog een goede opstelling te verzinnen?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:27

Twazerty

AVCHDCoder developer

tussen bruin en groen kan er 1. En (rechts) boven blauw kan de 2e speaker.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1