Samsung SyncMaster 245B / Fujitsu S3260W

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Beste tweakers,

Ik ben een paar dagen geleden in de MediaMarkt in Antwerpen binnen gestapt om eens een kijkje te nemen naar de monitors die ze daar hadden en ik ben daar over 2 mooie schermen gestruikeld die naast elkaar stonden. Zoals de topic title al zegt waren het de Samsung 245B en de Fujitsu Siemens S3260W. Het gaat hier over respectievelijk een 24 en een 26 inch beeldscherm.

De Samsung 245B koste ongeveer even veel als de 26 inch die net geen 350 euro koste maar mijn eerste vraag was of ik wel nood had aan een 26 inch ipv een 24 inch aangezien een 24 inch al meer dan groot genoeg was voor mij. Nu lagen de prijzen zo dicht bij elkaar dat ik denk dat ik gewoon voor de 26 inch ga gaan omdat het verschil in grootte toch echt wel zichtbaar was en hij was zelfs een paar eurotjes goedkoper.

De Samsung 245B staat momenteel te koop op azerty.nl voor 324 euro wat weer 26 euro goedkoper is dan de 26 inch Fujitsu. Bijde schermen zijn bijde zeer mooi dus over het uiterlijk valt het mij niet te doen maar mijn hekel punt is dus wel degelijk de kwaliteit.

Samsung is, als het op beeldschermen aankomt, in mijn ogen een A-merk en heeft al heel wat goede beeldschermen gemaakt maar Siemens daarentegen is eerder een B-merk in mijn ogen. Niet omdat de kwaliteit tegen zou vallen maar omdat ik nog nooit echt een Fujitsu Siemens beeldscherm gezien heb en dat had misschien een reden? De prijs zal het duidelijk niet geweest zijn.

Even voor de duidelijkheid:

Ik heb de specs van beide schermen vergeleken en heb al uren gespendeerd aan het opzoeken van reviews maar van de Siemens vind je dus geen reviews en het is nutteloos 2 beeldschermen te vergelijken als je van de een praktisch niets weet.

Dus waarom maak ik dit topic?

Ik zou graag weten met wat ik het beste af ben.

1. de samsung 245B omdat deze misschien betere beeldschermen maken en om de naam?

of

2. de S3260W omdat dit toch ook een goed scherm blijkt te zien en zeker zijn geld waardt is.

3. Misschien zijn er hier mensen die ervaring hebben met Siemens beeldschermen.

Moest de eerste optie het beste zijn dan zal ik uiteraard mijn scherm bji azerty.nl bestellen ipv bij mediamarkt omwille van de talloze goede reviews die ik hier op tweakers.net gelezen heb over azerty. Maar voor nu kom ik er aleen niet uit.

Ik ben ervan op de hoogte dat beide schermen dezelfde resolutie hebben en dat ik dus niets meer ga zien op een 26 inch en ik denk niet dat het beeld er onscherper uit gaat zien.

En misschien nog een laatste vraag:
Ik woon in Belgie en stel mij de vraag of het wel verstandig is om eventueel de 245B te bestellen bij azerty omwille van transport en na verkoop service. Ik weet dat ze hoofdzakelijk ook aan belgie leveren dus dit zou geen probleem mogen zijn maar misschien heeft het tegendeel zich al meerdere malen bewezen?

Ik hoop dat ik bij deze de forum rules goed heb gelezen en geen regels heb overtreden en dat mijn topic dus niet gelockt zal worden.

Ik kijk uit naar jullie meningen en alvast bedankt.

Tom :)

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 20:38
Nu ga ik niet meteen in op je vraag welke van de 2 beter zou zijn. Maar meer wat beter voor jou zou zijn..

In de winkelschappen zijn zulke grote 24"+ schermen allemaal zeer mooi. Maar heb je al een gedacht aan hoe het thuis op je bureau zou staan?

24" is al een scherm waardat je je hoofd vrijwel mee moet draaien om tekst of dergelijke van links tot rechts te kunnen bekijken. Bij 26" zal dit dan nog meer zijn ;)

Als je meer dan een meter van je monitor afzit, dan snap ik het, maar dit zou ik natuurlijk niet weten :)

Alvast een tip die je mss kan gebruiken :)

Verwijderd

Vergis je niet in die maten; de 26" heeft dezelfde resolutie als die 24". Als TV is die 26" beter; als computermonitor zou ik voor die 24" gaan (1920x1200 op 24" is een normale pixel-pitch, zeg maar net zo als 1280x1024 op een 17" monitor).

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Die twee redenen zijn genoeg. En ik weet niet hoe het is om naar een 26" te kijken maar men vader heeft wel een 24" en dat gaat inderdaad nog net om te draaien en dat was ik even vergeten. 24" zou inderdaad beter zijn. Mijn scherm staat redelijk dichtbij (nu een 19") maar zou hem zowiezo verder zetten moest er een 24" binnen komen. Het is namenlijk zo dat ik zeer veel films zie en dan zit ik toch een kleine 3-4 meter verder maar de argumenten die net gegeven zijn vind ik voldoende om toch voor die 24" te gaan maar dan wact ik nog aangezien de aanbieding op azerty.nl toch blijvend is denk ik.

Maar is dit een verstandige keuze voor iemand die in belgie woont?

Als een mod deze vraag erover vind mag hij dit topic sluiten omdat mijn vraag grotendeels beantwoord is en de vraag die overblijft zou hier niet gesteld moeten worden :) Toch vraag ik ze even ;)

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met azerty, maar hier in belgië zijn er ook genoeg winkels die hem voor deze prijscategorie hebben. In het gentse bvb is er forcom.be die hem zelfs goedkoper aanbiedt (319 euro), en 'all in one systems' die hem voor 4 euro meer aanbiedt maar wel een goede service heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als een mod deze vraag erover vind mag hij dit topic sluiten omdat mijn vraag grotendeels beantwoord is en de vraag die overblijft zou hier niet gesteld moeten worden :) Toch vraag ik ze even ;)
Een mod sluit een topic niet omdat een vraag beantwoord is (lees de Algemene gedragsregels (Netiquette)GoT Huisregels aub eens, vooral het stuk over topic einde), maar omdat een topic niet aan de regels voldoet. Dit topic gaat inderdaad dicht om die reden. "Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT niet de bedoeling. Al helemaal niet als je schijnbaar at random twee totaal verschillende schermen pakt.

Kijk, over de vraag wanneer een 24" scherm (in het algemeen) en een 26" scherm (in het algemeen) een zinniger idee is, is een interessante discussie te houden. Over verschillen tussen 24" schermen onderling of 26" schermen onderling ook, maar zoals dit lukraak meerdere verschillen gelijk tot twee schermen destilleren - dat is een vraag waar alleen één persoon (jij dus) wat aan heeft. En topics over zaken waar alleen één persoon wat aan heeft zijn op GoT uit den boze: het is hier een communty, geen helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.