Extern bureaublad achter 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Hallo, ik heb net een MSI Wind aangeschaft en wil op het mooie draadloze apparaat graag mijn ThuisPC, Windows Vista Ultimate, beheren. Nu wil ik dit graag doen middels een extern bureaublad echter krijg ik het niet aan de praat. Als ik mijn IP en computernaam invul dan blijft hij melden dat dat incorrect is. De poorten staan open dus dat zal geen probleem moeten opleveren heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Heb je het zo geconfigureerd?

WAN -> router1 -> router2 -> ThuisPC

router 1: poort 3389 naar IP-adres router 2
router 2: poort 3389 naar IP-adres ThuisPC

Wat is de uitvoer van nmap ThuisPC? En kan je ook telnetten naar ThuisPC poort 3389.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 23:27 ]

• hwmook
Begrijp het niet helemaal maar zal proberen een correct antwoord te geven.
Router2 -> ThuisPC klopt,
Router1 -> Router2 hoe achterhaal ik het IP van Router2

En met telnetten ben ik niet mee bezig geweest.

Verwijderd

Door router 2 even af te koppelen (kan zijn dat zel hetzelfde IP hebben) en even te connecten met router 1.

Verwijderd

Het IP-adres van router2 is het IP-adres van de default gateway van je ThuisPC. Dat is als het goed is hetzelfde IP-adres als dat je hebt gebruikt om poort 3389 in router2 open te zetten via de webinterface.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je gewoon thuis je PC met je laptop overnemen en niet van een externe locatie? Of je daarvoor portforwards moet gebruiken is nog maar de vraag want dat is afhankelijk van hoe de apparatuur is aangesloten. Misschien kan je daar wat meer over vertellen? IP adressen van de routers en computers helpen daarbij. Krijg je het inlogscherm te zien als je verbinding probeert te maken? Heeft het account dat je gebruikt wel een wachtwoord? Staat de firewall uit op de PC of heb je een uitzondering gemaakt voor poort 3389? Pingen naar het IP van de PC en telnetten naar poort 3389 is de eerste stap die je zou moeten nemen. Succes ermee.

• hwmook
Ga vandaag eerst maar een nieuwe router kopen bij de media markt, heb meerdere problemen met dit ding. Daarna opnieuw testen als ik nog steeds problemen ondervind laat ik het weten.
Pagina: 1