Nieuwe router + Grabit

Pagina: 1
Acties:

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Beste,

Vandaag bij de MediaMarkt een nieuwe router gekocht (Sitecom WL-600) prima ding. Deze is aangeschaft om draadloos met mijn nieuwe MSI Wind te kunnen internetten.
Daarnaast heb ik er bedraad mijn thuisPC op aangesloten. Met deze PC download ik nog wel eens bestanden via Grabit (nieuwsgroepen). Grabit maakt gebruik van poort 119.

Tot ik mijn nieuwe router plaatste downloade ik vrolijk met een ruime MB per seconde en deed Grabit een 3 tal batches te gelijk. Met de nieuwe router tussen mijn internet verbinding weigert grabit meerdere batches tegelijk te downloaden en blijft hij hangen op ca. 500kb. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan oplossen? Ik denk dat ik dit bij de router instellingen moet doen, heb ik ook gezocht maar kan niet vinden hoe.

Alvast bedankt!

Hanno-W. Mook

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Meerdere poorten open zetten in je router en/of in Grabit?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Gecontroleerd of de poorten echt open zijn dmv een site als canyouseeme ? Want ik probeerde ook uTorrent te installeren bij een vriend, met hetzelfde resultaat. Maximaal 2kb/s.. Poorten wouden niet open o.i.d.

• hwmook
Hij geeft inderdaad aan bij canuseeme dat poort 119 niet open staat. Dit is echter de enige poort die grabit zou moeten gebruiken naar mijn idee en toch download hij met een kb of 500. Iemand een idee hoe ik de poorten open zet met mijn sitecom wl-600?

• Outerspace

Outerspace

hwmook schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:18:
Iemand een idee hoe ik de poorten open zet met mijn sitecom wl-600?
Heb je geen handleiding bij je router gekregen? Je moet naar de intranetpagina (vaak te benaderen via 192.168.1.1) van je router en daar poorten openen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hwmook
Hier heb ik inderdaad al in lopen rond neuzen. Kan echter alleen porten forwarden aan IP adressen, al geprobeerd werkt niet. Daarnaast is er niet de mogelijkheid om de firewall (waar naar mijn idee het probleem zit) uit te schakelen.
Wat voornamelijk erg vervelend is is dat na een tijdje de 2 andere batches op een error komen te staan omdat ze geen connectie kunnen krijgen.

• job
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Bij usenet hoef je geen poorten te openen.
Alleen bij inkomend verkeer (bittorrent,emule,webservers) open je poorten.

Die poort 119 is trouwens de poort van de usenetprovider, niet die van je eigen pc.
Poort 119 lekker dichtlaten dus.

• Outerspace

Outerspace

Schakel dan de firewall uit? Door niet te testen kom je er niet achter ;)

Verwijderd

Je hoeft echt geen poorten te openen hoor, dat is onzin.

Draai je toevallig een hele hoop andere meuk (torrent/ed2k) ernaast?

• hwmook
Firewall in mijn router uitschakelen ben ik naar opzoek geweest vind deze opties helaas nergens als ik inlog op mijn router.
Daarnaast heb ik buiten MSN weinig internet gerelateerde software draaien.

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is de firewall op deze router uit te schakelen en zo ja hoe?

Verwijderd

Dat kan wel (bridged mode geloof ik) maar dan kan je dus niet meerdere compu's aansluiten en ben je ook niet meer beveiligd door de router.

• hwmook
Hmm, dat haalt het hele idee van de router een beetje weg... Iemand anders nog een oplossing?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ja. een goede router kopen? Ik heb het niet zo op de sitecom's. Hier op een glasvezel verbinding kon hij de snelheid ook niet aan en ging hij voortdurend op zijn bek.

Dus test eens met een andere router, dan weet je waar het aan ligt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• hwmook
Het rare is alleen dat de computer waarmee ik wil downloaden bedraad is aangesloten? Dit zou toch geen restricties op de snelheid moeten hebben?

• job
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Oh jawel hoor. De lan kant kan gerust 100mbit aan, maar de wan poort vaker niet dan wel.
Sommige routers halen 40mbit aan de wanzijde, veel routers lager en dan ook veel lager.
Maar of dat de oorzaak is??..

[ Voor 40% gewijzigd door job op 24-08-2008 19:13 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

hwmook schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:00:
Het rare is alleen dat de computer waarmee ik wil downloaden bedraad is aangesloten? Dit zou toch geen restricties op de snelheid moeten hebben?
Nee, maar je router doet meer als puur en alleen gegevens doorgeven. Bij goedkopere routers is de routing capaciteit vaak een stuk lager. Dus de poortje hebben de snelheid wel, maar de router kan de hoeveelheid data niet verwerken.

En ook dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat hij dan op zijn bek gaat en dus niets meer doet tot een reset wel.

Nogmaals, leen er eens een van iemand en kijk wat daar het resultaat is.

En nop welke snelheid staat jou poortje te werken met de router?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

bedraad aangesloten zou geen probleem moeten zijn, draadloos daarin tegen wel als je toevallig in je buurt (buren e.d.) het wireless gedeelte op het zelfde kanaal hebt zitten kan dat voor rare problemen zorgen.

• hwmook
Vandaag toch maar even een nieuwe router ophalen bij de media markt of elders, denk dat dat de makkelijkste oplossing is!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 21:23

IEF

Why so serious?

En bedenk je meteen dat cross-posten niet gewenst is.

Een beetje eigen inzet zou je overigens ook niet misstaan.

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
IEF schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:46:
En bedenk je meteen dat cross-posten niet gewenst is.

Een beetje eigen inzet zou je overigens ook niet misstaan.
Ik ben dan weer benieuwd of de nieuwe router werkt.
Ik heb zelf ook problemen om GrabIt aan de gang te krijgen na opnieuw instellen router. Voorheen werkte het zonder problemen, ik gebruik windows vista 32 business. Ik zie dat er meerdere threads gestart worden maar er wordt geen connectie gemaakt!?!
Poorten openen hoeft niet dus eigenlijk kan het probleem niet bij de router liggen.
Pagina: 1