Toon posts:

Vastloper bij verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds kort een router gekocht. Op mijn desktop pc heb ik altijd direct (modem-> pc) internet gehad. Nu heb ik er ook een laptop bij aangeschaft. Deze laptop heeft na het installeren van mijn router gewoon internet en geen enkel probleem.

Nu ik wil internetten op mijn desktop pc via de router loopt hij vast bij het verbinding maken. Ik zie dat mijn pc verifiert en daarna ook een gateway ziet (de router), maar dan loopt ie vast en kan ik helemaal niets meer. Muis reageert niet, knoppen doen het niet etc. etc.

Zodra ik het netwerkkabeltje uit mijn pc doe kan ik zo lang met mijn pc doen wat ik ook maar wil. Direct van modem naar pc doet het ook nog steeds.

Alle instellingen van mijn router staan op automatisch (TCP/IP op pc ook). Firmware is zo vers mogelijk.

Heb tevens ook al een andere netwerkkaart in de pc geprobeerd. Hierbij kreeg ik dezelfde problemen.

Voor alle duidelijkheid. Draadloos heb ik dus wel internet op laptop en alles doet het. Via een netwerkkabel zou ik dan willen internetten op mijn pc (loopt vast bij verbinding maken met internet).

Waar kan het aan liggen?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een oplossing!

Specs:
P4 3,06 ghz
Windows XP Home Edition

Router: Linksys WRT54G2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 22:02 ]

Verwijderd

Staat alles op de laptop ook op automatisch? En wat heb je, kabel of ADSL (m.a.w. wat zit er achter het router)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Achter de router zit een Ziggo (@home breedband abbo / 50 euries oid). Op de laptop staat alles automatisch, deze heeft alleen wel ipv4 protocool, waar de pc dit niet heeft / ipv6 staat ook op de laptop maar deze heb ik dan weer wel op pc.
Op de laptop staat ook alles op automatisch.

-edit-
Af en toe kan ik nog een paar minuten internetten waaronder nu. Ik heb de gegevens laten kopieren van ipconfig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Ethernet-adapter LAN-verbinding 9:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: emmen1.dr.home.nl
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::21a:70ff:fe12:fe57%4
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%5
        Standaardgateway. . . . . . . . . :

Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.100%2
        Standaardgateway. . . . . . . . . :

Inmiddels is mijn pc weer vastgelopen. Nu ik op de laptop ben zet ik deze resultaten er ook even neer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Windows IP-configuratie

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::a07f:2a4d:6046:a967%9
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 11:53 ]

Verwijderd

Wat is dit:

Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface

En waarom is bij die laptop het "medium ontkoppeld"?

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. Ik heb werkelijk geen idee.. Ik snap ook niet waarom dat er staat bij laptop ontkoppeld is. (misschien omdat deze draadloos is en de ander via netwerk kabel werkt?)

dat Teredo geval weet ik ook niet wat dat is.. Maar dat heb ik sinds ipv6 geinstalleerd is op mijn pc.. Ik ben nu bezig met het formatteren van mijn pc.. Hopelijk dat dat een oplossing is.. Ik laat het resultaat wel weten..

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn pc gisteren geformateerd en heb de hele dag gewoon kunnen internetten.. Net ook weer opnieuw opgestart en tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.. Enige was dat ik enkele updates niet aan de praat krijg om te downloaden via Windows Update.. Hij geeft simpelweg aan mislukt.. Zijn beveiliginsupdates voor Windows Media Player 11..

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat updates mislukken kan ook gewoon aan de microsoft site liggen, zou de eerste keer niet zijn. Gewoon even afwachten.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:59:
Heb mijn pc gisteren geformateerd en heb de hele dag gewoon kunnen internetten.. Net ook weer opnieuw opgestart en tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.. Enige was dat ik enkele updates niet aan de praat krijg om te downloaden via Windows Update.. Hij geeft simpelweg aan mislukt.. Zijn beveiliginsupdates voor Windows Media Player 11..
Hij geeft als het goed is ook altijd een foutcode in de vorm 0x123456, deze kun je ook even door google heen trekken.

Vicariously I live while the whole world dies

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 18:47
Ik doe even een wilde gok maar ik denk dat jij kabel-internet hebt? En waarschijnlijk was het ook zo dat toen jou pc direct met de modem verbonden was, het netwerk icoontje een fout aangaf, maar een tweede verbinding (b.v. caiway wel werkte volgens windows).

Aangezien je internet via de laptop wel goed werkt moet je de volgende stappen maar eens ondernemen op je desktop.

ga naar netwerkverbindingen en verwijder daar de verbinding met de naam van waarschijnlijk je kabelprovider (caiway, casema e.d.) Ga dan naar de cmd en doe ipconfig /renew all

Dikke kans dat het dan wel mee wil werken.

(edit... Spuit 11 dat ik ben, voortaan even verder lezen :S)

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 25-08-2008 10:22 ]

Carpe Diem

Pagina: 1