Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[Vista] backup / restore

Ik heb een vista machine met sinds kort een usb hd erbij van 320 gb.

Is het mogelijk om met de standaard vista applicaties een backup op deze externe usb hd te zetten zodat als je pc een keer crasht om wat voor reden dan ook dat je bijv. na het herstarten, boot vanaf de usb hdd waarna een restore start waardoor je eigenlijk binnen een mum van tijd weer alles hebt draaien?

Ik wil liefs niet een hele vista installatie doen en vervolgens de restore, of kan dat met de stamdaard vista tools niet?

Bedankt voor de hulp.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33

Lulukai

God's gift to women

Je link werkt niet, je moet het ( nog wegdoen, het wordt dus: Wikipedia: Ghost (software)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat zijn geen standaard Windows applicaties ;) Ik adviseer Wii4all om dit door te nemen:
http://www.microsoft.com/...ures/backup.aspx#complete :)

offtopic:
Let op: Available in Windows Vista Business, Ultimate, and Enterprise editions

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 23-08-2008 22:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Thnx.

Ben benieuwd, dan zou je dus alleen maar een herstel punt ergens moeten hebben en dan zou alles weer moeten draaien.

Ben benieuwd of het werkt als de boel echt goed is gecrashed.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een herstelpunt is geen backup he. Maar neem de opties door, ik weet niet zeker als het automatisch op te starten is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, je moet alleen het deel lezen over backup en restore. Het deel eronder telt hierbij niet mee.

Het komt er op neer dat je een programma moet vinden dat een image maakt die je later vanaf CD, HD, DVD kunt terugzetten.

Ghost Acronis e.d.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57

Reptile209

- gers -

Dat is het hele idee van een backup: een "herstelpunt" maken dat een complete weergave van je systeem op dat moment is. Verwar dit overigens niet met een windows-herstelpunt: dit maakt alleen een snapshot van windows en niet van je files. Als je harddisk overlijdt, helpt een herstelpunt geen klap meer en moet je een externe backup hebben (DVD, externe HD, etc.) die niet met dezelfde blikseminslag ook overlijdt (dus niet je USB schijf aangesloten laten na gebruik!).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:43
Ik heb in mijn vista een backup and restore center zitten (even zoeken in het startmenu naar backup) Hier kan je een complete backup mee maken en als je PC crashed boot je met de Windows DVD en kan je gewoon compleet restoren. Nou heb ik Enterprise edition dus wellicht heeft jouw Vista dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb de ultimate edition, daar zit ie ook op.

ik ben nu bezig met zon backup te maken.
Alleen ik had het idee dat ie alleen files backupte en dat je daar niet een mooie restore van zou kunnen doen waarbij alles in vista weer hezelfde is (zeg maar) (progamma's / installaties / instellingen)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:43
Wii4all schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:43:
Ik heb de ultimate edition, daar zit ie ook op.

ik ben nu bezig met zon backup te maken.
Alleen ik had het idee dat ie alleen files backupte en dat je daar niet een mooie restore van zou kunnen doen waarbij alles in vista weer hezelfde is (zeg maar) (progamma's / installaties / instellingen)
Boot maar eens van je Windows DVD, daar zit een optie om te restoren. Weet niet precies meer waar, volgens mij onder advanced ofzo. Zal morgen even kijken.
Pagina: 1