Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Dag luitjes,

morgen vertrek ik richting de hoge alpen om daar 10 dagen te gaan hiken. We nemen natuurlijk goede wandelkaarten mee en een normaal compas. Maar dit jaar gaat ook een gps navigator mee, te weten de geko 101.
Het probleem is nu dat de wandelkaarten die we hebben geen gebruik lijken te maken van de normale lengte en breedte graad notering. In plaats daarvan staan er in de zijlijnen van de map in het zwart nummers vermeld. Op de geko kan je kiezen voor verschillende gps notatie methodes maar het systeem wat wij nodig hebben (lijkt volgens mij op een simpel coordinatie systeem over een x en y as) staat er niet bij.

Mijn vraag is nu of iemand hier ook ervaring mee heeft en of er een simpele formule bestaat van lengte breedte graad notering om te zetten naar bovenstaand beschreven systeem.

TIA!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Het is dan nu wel te laat (misschien ben je al terug van vakantie), maar grote kans dat de lijnen op je kaart gebruik maken van UTM coordinaten. Die kan je gewoon instellen (ook op je Geko 101).

Wellicht handig voor je volgende vakantie :)