Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Kopiëren grote bestanden faalt

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een raar probleem met mijn systeem en ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het moet zoeken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het verhelpen van dit irritante probleem.

Zodra ik een groot bestand wil kopiëren, hetzij naar een USB schijf, hetzij over mijn netwerk naar een andere computer, dan gaat het vaak fout en krijg ik een foutmelding dat het schrijven naar de destination is mislukt (Delay Write Failed, of Destination No Longer Available o.i.d.). Ik dacht eerst dat mijn externe HD niet genoeg power kreeg maar zelfs met twee USB power aansluitingen bleven de errors. Maar aangezien ik ook problemen heb als ik het over mijn netwerk probeer te kopiëren, denk ik dat het probleem ergens anders in zit.

Het maakt ook niet uit van WAAR ik kopieer. Of ik nou van drive C:, D:, E:, F: of whatever kopieer (fysiek andere drives), de problemen blijven zich voordoen. Als ik via Windows Task Manager kijk wat de CPU doet, dan zie ik dat het systeem lijkt te 'bevriezen'. Dat wil zeggen dat de kopieeraktie stopt en de CPU utilization dropt naar enkele procenten (tijdens kopiëren is het 40% ofzo). Soms wordt de kopieeraktie dan hervat, maar vaak loopt het out op een foutmelding.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Mijn systeem in het kort: Asus A7N8X-X, Ahtlon XP 2400+, 2GB (checked fine with MemTest86).

Pointless

• BèR
  • Laatst online: 20-11-2022
Hoeveel runs heb je met Memtest86 gedaan? En natuurlijk kun je beter Memtest86+ gebruiken, die wordt nog geupdate. Als je geheugen echt in orde is zou het eerder je CPU zijn denk ik, specifieker je cache. Maar ik zou het geheugen pas vertrouwen na 8 passes van Memtest86+. En wat voor voeding heb je? (merk en wattage)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Drivers netwerkkaart updaten.
Chipset driver moederbord.

Virussen en spyware testen.
Wat loop er op de achtergrond?
Indien wat gevonden , testen of het werkt.

Internet loskoppelen, dan firewall(s) verwijderen, reboot, testen.
Virusscanner verwijderen, reboot, testen.
Anti spyware verwijderen, reboot, testen.

Anders windows schoon installeren, en steeds 1 software installeren, en weer testen, etc.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe groot zijn die bestanden?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

offtopic:
wat maakt de juist grootte van een bestand nu in hemelsnaam uit?

Wat niet echt duidelijk is in je post: is het ook onafhankelijk NAAR waar je kopïeert of is het enkel wanneer je naar die usb schijf kopiëert? Anders is het simpelweg je schijf die aan het sterven is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 22:40 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:40:
offtopic:
wat maakt de juist grootte van een bestand nu in hemelsnaam uit?
[ontopic] Iets met bestands systeem en ca 4Gb etc...? [/]
Welke versie van windows gebruik je en welk bestandssysteem heb je op je schijven staan?
Als je ergens nog FAT32 gebruikt kan je zeker problemen krijgen met grote bestanden (.iso van DVD en zo gaat niet lukken dan).

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 23-08-2008 23:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Killraven
  • Niet online
BèR schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:27:
Hoeveel runs heb je met Memtest86 gedaan? En natuurlijk kun je beter Memtest86+ gebruiken, die wordt nog geupdate. Als je geheugen echt in orde is zou het eerder je CPU zijn denk ik, specifieker je cache. Maar ik zou het geheugen pas vertrouwen na 8 passes van Memtest86+.
Ik zal zo Memtest86+ downloaden en een nacht laten draaien. Ik meen dat ik dit ook met Memtest86 had gedaan maar weet niet 100% zeker meer. De CPU is al weer behoorlijk wat jaartjes oud, dus misschien ouderdom? Maar zou ik dan ook niet problemen hebben met programma's die random crashen ofzo? En files die corrupt raken?
En wat voor voeding heb je? (merk en wattage)
Een Enermax EG365AX-VE(G), 365W. Fan in de voeding maakt soms geluid, dus dan moet ik er tik op geven om het weer stil te krijgen, maar of dat het is...

Reeds gedaan.
Chipset driver moederbord.
Ook al gedaan.
Virussen en spyware testen.
Ik scan regelmatig (AVG, Spybot S&D) maar er wordt zelden wat gevonden. AVG vindt tijdens een scan wel eens een trojan in een gedownload archief ofzo, dus misschien dat dit wat is.
Wat loop er op de achtergrond?
Indien wat gevonden , testen of het werkt.

Internet loskoppelen, dan firewall(s) verwijderen, reboot, testen.
Virusscanner verwijderen, reboot, testen.
Anti spyware verwijderen, reboot, testen.

Anders windows schoon installeren, en steeds 1 software installeren, en weer testen, etc.
Ik wil juist Windows schoon gaan installeren maar wil eerst een backup maken van wat spullen voor ik een nieuw systeem ga bouwen en installeren. Maar dat kopiëren lukt dus niet even eenvoudig. Het probleem laat zich ook niet makkelijk repliceren. Als het de ene keer niet lukt om een bepaald bestand te kopiëren, dan kan het best zijn dat het de volgende keer (direct daarna) wel lukt.
Het gaat soms al fout bij bestanden van 300MB. Het gekke is dat het probleem zich nooit voordoet met het uitpakken van rar-bestanden. Ik kan feilloos bestanden van 700MB of groter uitpakken via WinRar. Maar kopiëren via File Explorer (CIFS?) loopt vaak uit op fouten. Een hele directory van vele gigabytes kopiëren gaat vaak fout, helemaal als er meerdere directories ín die directory zitten. Dan zijn de losse bestanden uit de source root-directory wél gekopieerd en is de kopieeraktie mislukt toen de directories uit die root-directory moesten worden gekopieerd. Hoop dat het duidelijk is :D.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:40:
Wat niet echt duidelijk is in je post: is het ook onafhankelijk NAAR waar je kopïeert of is het enkel wanneer je naar die usb schijf kopiëert? Anders is het simpelweg je schijf die aan het sterven is.
Nee, dat dacht ik in eerste instantie ook. Ik had een nieuwe 1TB schijf gekocht en ik zag dat tijdens het schrijven er pauzes vielen. Ik dacht dus dat ik hem moest retourneren. Maar toen ik dezelfde schijf in dezelfde externe behuizing (Diginote) aan mijn media center hing, werkte alles prima. En het probleem doet zich ook voor met 250GB externe schijven. Én het probleem doet zich voor als ik over mijn netwerk bestanden probeer te kopiëren naar andere pc's (media center, een servertje en twee laptops).
franssie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:31:
[...]

[ontopic] Iets met bestands systeem en ca 4Gb etc...? [/]
Welke versie van windows gebruik je en welk bestandssysteem heb je op je schijven staan?
Als je ergens nog FAT32 gebruikt kan je zeker problemen krijgen met grote bestanden (.iso van DVD en zo gaat niet lukken dan).
Ik gebruik WinXP SP3 en alle schijven zijn met NTFS geformatteerd...

[ Voor 63% gewijzigd door Spider.007 op 24-08-2008 13:18 . Reden: posts samengevoegd ]

Pointless

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb 5 posts van jou achterelkaar even samengevoegd; hierbij het verzoek om in het vervolg zelf je laatste bericht aan te passen als je binnen 24 uur nog iets wilt toevoegen aan je laatste post om het kicken van je topic te voorkomen.

Daarnaast hoort dit windows probleem in WOS :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1