Toon posts:

Nieuw systeem geeft "no signal" bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een kennis een nieuws systeem in elkaar gezet maar is ik deze opstart dan geeft de monitor "no signal" weer. Alle fans draaien evenals de HDD. Ook zijn er geen piepjes te horen. :/

Ik heb nu alles uit de kast gehaald en het moederbord op karton gelegd en deze op gestart met alleen de processor, het geheugen en de videokaart. Ook nu krijg ik geen beeld op de monitor en geen piepjes.

Daarna heb ik het moederbord met alleen de processor en het geheugen opgestart. Ook nu zijn er geen piepjes te horen.

Als laatste heb ik het moederbord met alleen de processor opgestart. Nu waren er wel 3 piepjes te horen.

Ik heb tevens de CMOS gereset maar ook dit was zonder resultaat. Daarnaast heb ik zowel de VGA als DVI uitgang van de videokaart geprobeerd dit bracht ook niks op. Tevens heb ik de monitor voor de zekerheid op een andere PC geprobeerd en deze werkt gewoon.

Het probleem is dat ik geen ander PCI-e systeem tot mij beschikking heb om de onderdelen los van elkaar te testen.

Ik heb ook nog Google afgespeurd maar ik kwam niks tegen dat mij verder kon helpen. Ik hoop dat iemand voor mij een oplossing weet zo niet dan denk ik dat ik de hele handel terugstuur en het door de winkel laat nakijken.

Dit is de configuratie:

Voeding - Zalman ZM360B-APS 400 watt
Moederbord - ASRock ALiveNF5-eSATA2+
Processor - AMD Sempron 64 LE-1250 2200MHz
Videokaart - Asus EAH2400PRO
Geheugen - GeiL 1 GB DDR2-533
HDD - Western Digital Caviar SE 160 GB
DVD-brander - NEC AD-7173S

bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

Ik ben er niet van overtuigd dat dit aan je graka ligt. Ik had bij het bouwen van mijn nieuwe PC ook zoiets, en toen bleek dat ik m'n geheugen niet goed had aangedrukt.

Hoeveel reepjes heb je er in zitten (niet veel neem ik aan met 1 GB)? Probeer eens met 1 reepje.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:34
bios update?

Verwijderd

Moet ie toch eerst z'n systeem werkend krijgen. niet?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 1 reepje geheugen er in zitten, wel in verschillende slots geprobeerd maar dat lever niks op. En een bios update gaat niet echt lukken nee.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toch maar even die graka in een ander systeem testen?
Pagina: 1