Toon posts:

vista ultimate met sbs 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een test pc met vista ultimate op domain van sbs 2003. Pc werd makkelijk lid van domain. Daarna heb ik van af pc ingelogd. Ik heb een schript voor aanmaken van printers en netwerk pad.

vista blokeert elke keer starten van die schript. Ik moet elke keer wachtwoord intypen dan werkt schript compleet.

Als ik die nieuwe funtie van vista Turning User Account Control On or Off uit zet, dan gaat wel.

Mijn vraag is, is er een manier voor probleemloos werken van schript dat ik niet Turning User Account Control On or Off uitzet.?

Soory mijn gebreeke nederlands,

mvg,

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53

Duinkonijn

Huh?

als je GPedit.msc opent op die Vista bak, zit daar niet ergens een instelling die het vrijwaard?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post het script eens. Waarschijnlijk probeer je daar iets in uit te voeren waar elevation voor benodigd is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 13:46
VBS logonscripts worden standaard geblokeerde door UAC. Dit omdat UAC het VBS logonscript uitvoerd in een andere gebruikers context (Soort van andere gebruiker). Hierdoor wordt het script wel gedraaid en de drives gemapped maar dat gebeurd onder de andere context. Hierdoor zie je de schijven niet.

Er is een workaround met launchapp.wsf: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766208.aspx (Zoeken op deze pagina naar "Group Policy Scripts can fail due to User Account Control"). Maar persoonlijk schakel ik UAC uit, de users zijn geen lokale admins, dus dan heeft UAC niet zo veel toegevoegde waarde. Plus dat een gemiddelde user de UAC vraag niet begrijpt, niet wil begrijpen en dan op OK klikt.