Toon posts:

Nieuwe PC weigert te starten (Hangt op POST)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in losse onderdelen ontvangen na lang wachten, en heb deze voorzichtig in elkaar gezet. Vol verwachtingen zette ik hem aan, maar helaas! Hij kwam niet verder als het plaatje van de BIOS... Ik resette de pc, en probeerde het nog eens. Nu kreeg ik meer resultaat, maar was dat niet veel meer dan de CPU info, de RAM info en dan de tekst Initializing USB Controllers ...... Done! en verder gebeurt er niks meer. Mijn configuratie is:
-MSI P35 Neo2-FR
XFX 9600GT XXX Alpha Dog Edition 740M
Buffalo 4GB DDR2 800 kit (2maal 2GB)
Core 2 Duo E8600 (3,33GHZ)
Apollo NZXT (Behuizing)
Chieftec 750watt
Samsung Spinpoint F1 1TB

Wat heb ik geprobeerd?:
Andere processor (Pentium D 3.4 GHZ) -- pc viel direct uit na aanzetten
Andere harde schijf -- geen verschil
Alle kabels 3 keer controleren volgens de handleiding -- geen verschil

Wat kan het probleem zijn?

Ik vermoed zelf dat mijn CPU niet ondersteund wordt ivm de BIOS versie, die is 1.8 terwijl hij 1.9 nodig zou hebben voor mijn CPU. (Bron: http://global.msi.eu/inde...cat2_no=170&cat3_no=#menu )

Hulp is zéér welkom.
(Ik hoop dat ik het volgens de regels heb gedaan, zo niet laat het me even weten)

Edit:Filmpje gemaakt en toegevoegd. Eerste keer starten was alleen plaatje met vastloper, dan reset en meteen DEL (van de BIOS setup) gedaan, krijg ik weer dat scherm met de tekst uit de inleiding. Filmpje: http://supertosti.furion.nl/Video007.3gp (Is een .3gp, sorry daarvoor)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 18:51 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Meestal als een bios versie te oud is voor een cpu, dan doet het ding echt niets.
Maar jouw pc start gewoon op.. hij blijft wel ergens op hangen indd.

CPU werkt, videokaart werkt.. kan over zijn je geheugen of hardeschijven.
Kwestie van die onderdelen strippen (eerst starten met 1 latje van het gehugen, als dat niet helpt een ander pakken)
Zonder HD's starten.
Gewoon testen waar je pc op blijft hangen.

Mijn gok is dat het het geheugen is.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-08-2008 18:58 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025

Verwijderd

Topicstarter
Update: hij boot nu,maar na dat plaatje gaat ie door en dan valt ie uit en reset ie zichzelf.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

- edit - laat maar...

[ Voor 83% gewijzigd door Neus op 23-08-2008 19:40 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Je kunt dus ook niet in de bios komen? Anders is het eerste wat ik zou doen een biosflash...

P4 stekker aangesloten?

Bios reset geprobeerd?

Probeer anders te booten met alleen een cpu en een kast speaker aangesloten (en voeding natuurlijk :+ )

IDE apparaten goed aangesloten (weet niet of je die hebt, maar bij mij doet hij na de USB controller de IDE apparaten, dus...)

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 21:00

H.Boss

Hugo Boss

Probeer is een bios update. Dat had ik ook bij mijn Gigabyte GA-EP45-DS3L!.. Als ik 4 gb erin stopte dus 4 x 1 dan startte die op maar kwam die voorbij het biosscherm en resette die. En nu heb ik er 2 in gelaten..bios geupdate en nu pakt die alle 4 de reepjes.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1