Wie kan mij verder helpen want na veel gegoogle en zoekacties op technet kom ik er toch niet uit.
Ik heb een Windows 2003 (standard) server en werkstations in een domein.
Ik wil een gewone gebruiker alleen leesrechten geven op de security eventviewer.
Nu is dat via de Globale Policy gebruiker wel rechten kunnen geven op de security eventviewer.
De meldingen in de eventviewer missen beschrijvingen
Er staat in:
description for Event ID () in Source () cannot be found oftwel:
Beschrijving van event id () uit bron () kan niet gevonden worden
(merendeel van PC is nederlands)
Dit lijkt mij een rechten kwestie omdat als ik als Administrator ben ingelogt, (zowel lokaal als domein) dan zie ik deze meldingen niet, en zie ik alle meldingen goed staan in de eventviewer.
Maar alle meldingen in de eventviewer onder een domein gebruiker hebben deze melding.
Het enige wat wel klopt is het ID. Dus aanloggen geslaagd zie ik wel als ID 528.
Maar de beschrijving zie ik niet. (alleen omdat ik 528 zie weet ik dat dit de melding is voor succesvolle aanmelding)
Wie kan mij verder helpen? Wie weet waarom ik niet de gehele tekst zie?
Ik heb een Windows 2003 (standard) server en werkstations in een domein.
Ik wil een gewone gebruiker alleen leesrechten geven op de security eventviewer.
Nu is dat via de Globale Policy gebruiker wel rechten kunnen geven op de security eventviewer.
De meldingen in de eventviewer missen beschrijvingen
Er staat in:
description for Event ID () in Source () cannot be found oftwel:
Beschrijving van event id () uit bron () kan niet gevonden worden
(merendeel van PC is nederlands)
Dit lijkt mij een rechten kwestie omdat als ik als Administrator ben ingelogt, (zowel lokaal als domein) dan zie ik deze meldingen niet, en zie ik alle meldingen goed staan in de eventviewer.
Maar alle meldingen in de eventviewer onder een domein gebruiker hebben deze melding.
Het enige wat wel klopt is het ID. Dus aanloggen geslaagd zie ik wel als ID 528.
Maar de beschrijving zie ik niet. (alleen omdat ik 528 zie weet ik dat dit de melding is voor succesvolle aanmelding)
Wie kan mij verder helpen? Wie weet waarom ik niet de gehele tekst zie?