Ik krijg het idee dat die deze twee producten niet zo goed met elkaar werken. Ik had twee problemen. Er was geen internet langer dan een half uur wanneer ik de Linksys router op de ZyXEL aansloot. Toen had ik echter wel nog de mogelijkheid om vanuit mijn vaste telefoon ( incl. VOIP) te bellen. Nu heb ik de ZyXEL een bridge functie gegeven en ik heb overal internet (non-stop). Wat ik echter niet meer kan doen is bellen vanuit mijn vaste lijn en ook niet meer de ZyXEL modem/router in komen. Wanneer ik het ip adres intoets in mijn browser kan het niets vinden. Heeft iemand ervaring hiermee?
Heb identieke problemen gehad met deze combinatie (WRT-150N met ZyXel).
De standaard Linksys firmware verliest zijn internet connectie na een bepaalde tijd als je de WAN poort instelt op DHCP, waarbij de Linksys periodiek zijn IP adres verkrijgt van de Zyxel. Op een of andere manier, wordt na verloop van tijd het IP adres niet correct renewed.
Ik heb twee oplossingen:
1. Stel de WAN port van de Linksys in op fixed IP.
2. Gebruik de DD-WRT firmware. Deze werkt wel prima met DHCP van de Zyxel.
De standaard Linksys firmware verliest zijn internet connectie na een bepaalde tijd als je de WAN poort instelt op DHCP, waarbij de Linksys periodiek zijn IP adres verkrijgt van de Zyxel. Op een of andere manier, wordt na verloop van tijd het IP adres niet correct renewed.
Ik heb twee oplossingen:
1. Stel de WAN port van de Linksys in op fixed IP.
2. Gebruik de DD-WRT firmware. Deze werkt wel prima met DHCP van de Zyxel.
Verwijderd
Nee, dit is geen oplossing voor je.
Je kan namelijk de modem niet benaderen via de webmenu als deze in "bridge-mode" staat als het publieke ip-adres wordt doorgzet zonder een vast ip-adres in te stellen op de computer.
1. reset de modem voor 25 seconden
2. configureer deze eventueel opnieuw
3. test zowel de ADSL en VoIP-gedeelte(eerst zonder de Linksys router)
Doet het probleem zich niet meer voor
4. schakel DHCP onderdeel uit van de Linksys router
5. wijzig het lokaal ip-adres van de Linksys router naar 192.168.1.x (ip-adres welke nog niet gebruikt is)
6. sluit een netwerkkabel aan op een vrije LAN poort van de Linksys router
Test daarna de opstelling achter de Linksys router.
Je kan namelijk de modem niet benaderen via de webmenu als deze in "bridge-mode" staat als het publieke ip-adres wordt doorgzet zonder een vast ip-adres in te stellen op de computer.
1. reset de modem voor 25 seconden
2. configureer deze eventueel opnieuw
3. test zowel de ADSL en VoIP-gedeelte(eerst zonder de Linksys router)
Doet het probleem zich niet meer voor
4. schakel DHCP onderdeel uit van de Linksys router
5. wijzig het lokaal ip-adres van de Linksys router naar 192.168.1.x (ip-adres welke nog niet gebruikt is)
6. sluit een netwerkkabel aan op een vrije LAN poort van de Linksys router
Test daarna de opstelling achter de Linksys router.
Zowieso moet je de router een IP-adres geven in een andere range, anders bijt het met de ZyXEL.
Ik had sinds ik een Telfort 20Mb ADSL abbo heb ook last van een steeds wegvallende internetverbinding met m'n Linksys WRT54GL. Ik heb het IP-adres daarvan gewijzigd van het standaard ingestelde 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik had sinds ik een Telfort 20Mb ADSL abbo heb ook last van een steeds wegvallende internetverbinding met m'n Linksys WRT54GL. Ik heb het IP-adres daarvan gewijzigd van het standaard ingestelde 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 26-08-2008 23:11 ]
Verwijderd
[zie volgende bericht] Quote toegevoegd
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:49 ]
Verwijderd
Dat is niet wat ik bedoelde, als je de omschrijving bekijkt is het juist bedoeld dat je met de LAN poort verbinding maakt en dus niet de WAN of Internet poort en 2x NAT'ten is namelijk niet de mooiste oplossing.JazzySOB schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:08:
Zowieso moet je de router een IP-adres geven in een andere range, anders bijt het met de ZyXEL.
Kortom: je gaat de 2e router als een wireless switch/AP gebruiken.
Pagina: 1