Toon posts:

Onduidelijkheden over AMD turion en Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Een goede vriend van mij wilt graag een laptop halen, maar zit zwaar te twijfelen tussen de onderdelen.
Hij houdt wel van een spel, maar hoeft geen zware crysis of wat dan ook te draaien.
De spel dat hij wel eens speelt is Halflife 2 (de gedachte om red alert 3 te gaan spelen is er ook, maar dat is minder van belang).

Nu kwam ik op 2 laptops uit voor hem:
HP met AMD
HP met intel

en ja ik weet dat de prijs verschil 100 euro is, ik weet ook dat ergens anders dit misschien goedkoper kan maar hij heeft nog een dikke tegoedbon wat gaat verlopen.
De inhoud is voor mij heel duidelijk, alleen de verschil tussen AMD en Intel.

Van intel weet ik dat de nieuwe montevina erg zuinig is. Daarnaast is hij stiller dan zijn voorganger. Nou vroeg ik me af wat de RM-70 dan is. Dit is ook een vrij nieuwe proc, want ik kon niets vinden op www.notebookcheck.net.

Zoals ik zei, hij speelt wel spellen, dan weet ik ook dat de 3450 superieur is aan de 9200 GS, alleen staat Turion bekend om MINDER game-experience. OF zie ik dit fout en is hier de AMD met haar eigen ATI gewoon verweg beter als de betreffende Intel?

Ik las dat de 9200 gs hoge fps zou halen met halflife 2. Iemand hier ervaring met de 9200 GS en Counterstrike 1.6? (als hij stabiel 100 fps haalt, is mijn/zijn keus snel gemaakt).

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Kaisz

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Ik haal met Counterstrike op mijn laptop met een celeron m 1.73 ghz en een onboard intel X3100 videochip ook wel richting de 100 fps ;) Lijkt me niet dat je problemen gaat krijgen met een 9200gs. 60fps moet je sowieso krijgen, meer zie je toch niet maar is altijd beter natuurlijk.

één is geen, twee is één

Verwijderd

misschien is een asus m51vr iets voor hem. De videokaart hierin is een hd3470 in, beter dan de hd3450 en 9200. Bovendien zit de nieuwe intel cpu erin, die superieur is aan alle amd modellen. Overigens mocht je wel een amd model willen, die doen hun werk ook prima. Misschien iets minder zuinig en iets langzamer, maar hier zal je in windows weinig van merken en ook in spellen zeker bij spellen als half life 2 merk je hier gewoon niks van. Behalve de batterijduur

Wat betreft de service en kwaliteit van asus, die is gewoon top. Wat ik heb gehoord beter als die van HP. De laptop kost overigens maar 820 euro.

Edit: overigens wat betreft de spellen half life 2 red deze laptop met gemak en ook red alert 3 zal geen probleem zijn, maar misschien niet op de hoogste instellingen. Dat is altijd wat moeilijk te zeggen vooraf.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 18:04 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
hij neemt een HP omdat ie daar een tegoedbon voor heeft ;)

Verwijderd

maarud schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:03:
hij neemt een HP omdat ie daar een tegoedbon voor heeft ;)
staat nergens dat het voor hp is, kan ook voor de winkel zijn??

In dat geval weet ik het niet :p Ze zullen elkaar niet veel ontlopen. Al heb ik de voorkeur voor die 3450, omdat nvidia de laatste tijd nogal vaak negatief in het nieuws komt met hun brakke videochips.

nieuws: 'G84 en G86 niet bestand tegen temperatuurschommelingen'
nieuws: 'Nvidia's G92 en G94 hebben ook temperatuurproblemen'

Wat betreft de processor die amd zegt me niks. Ik weet ook niet of het een budget model is of een nieuw model

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt dikkie dik, in je verhaal zaten antwoorden die ik graag wou horen. De reden dat ik hem HP aanraad is omdat HP bij mij altijd goede service heeft geleverd. Asus verkopen ze niet bij de wehkamp.

Maar hij zal dus geen verschil merken tussen AMD en Intel voor zijn spellen. Converteren of etc gaat hij echt niet doen.

Maar hoe zit het met de betrouwbaarheid van AMD en Intel, welke gaat langer mee?

ps. met een Intel x3100 haal je echt geen stabiele 100fps, misschien in donkere plekken, maar je hebt al snel fpsdrop. Het is wel van belang dat hij een stabiele 100fps haalt, want daarvoor "koopt" hij juist een videokaart in de laptop. Anders kan hij makkelijk een veel goedkopere laptop halen met betere specs en minder geld.

ps.2 aan snelle dikkie dik,
de 9200 GS staat niet tussen de G92 en G94 modellen. En ik wist idd af van deze problemen ivm mijn XPS M1530. Hp heeft toen wel een goede regeling gevonden. Totaal 3 jaar garantie op je laptop. Dell blijft maar tot 2 jaar AANGEPASTE garantie

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 18:17 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:10:
[...]

staat nergens dat het voor hp is, kan ook voor de winkel zijn??
offtopic:
ja, je hebt gelijk ;)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wat trouwens in de aanbieding thread ook naar voren kwam: 698 voor die Intel HP met het pakket erbij is echt een scherpe deal. Laagste prijs in de pricewatch was 820 eur zonder pakket.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zag dat ook,
Voorheen had ik rekening gehouden met de AMD, maar zag dat de Intel een supermooie aanbieding was, vandaar dat ik het ging posten.

Heeft degene met Intel trouwens wel Blue-ray? die van AMD wel, (daar zit dan weer geen fingerprint op)

Bij de wehkamp verscahffen ze wel heel weinig informatie. Erg jammer.

Maar waar ik nu op zit te wachten is meer: kan de 9200 GS wel Counterstrike en HL2 aan met stabiele 100fps?

Want straks speelt hij zijn laptop stuk en zit ik weer met het rotgevoel, dat ik hem iets verkeerd aanraad.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
AMD is trager qua CPU, maar over het algeheel is het hele systeem sneller voor games. Dat omdat de videokaart nog altijd je bottleneck is.

De AMD Turion 64 X2 RM-70 is gebasseerd op de "Griffin" core. Dit is een K8 CPU, net als de vorige Turion, maar dan met meer en betere energiebesparende technieken. Deze lijn staat nog wel onder de Turion Ultra lijn.

Ik zou kiezen voor AMD. De CPU mag iets trager zijn, de GPU maakt gehakt van de 9200M. Dat al helemaal omdat de ATI Radeon HD 3450 in CrossFire draait met de Integrated HD 3200 GPU in de AMD M780G chipset. Daardoor haal je niet alleen betere prestaties (die HD 3200 is alleen al sneller als de 9200M), maar kun je ook langer op de accu omdat dan de HD 3450 kan worden uitgeschakeld.

Meer over dit hele platform van AMD "Griffin" Turion CPU, AMD M780G chipset en ATI Radeon videokaart vind je onder de naam "AMD Puma".

Echter doe ik dit topic op slot. "Wat moet ik kopen"-vragen zijn niet meer toegestaan in de CSL.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 24-08-2008 12:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.