Toon posts:

VoipBuster en gigaset c475ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,
ben nieuw op dit forum en grote leek over voiptelefonie. Sinds een drietal maanden gebruik ik VoipBuster ( met beltegoed) en usbtelefoon. Werkt prima. Lees wat meer over voip en zoek naar meer comfort. Koop mij een gigaset c475ip en configureer die via het web;
Krijg van dan af om de 1à2 minuten een "ballonnetje" op mijn pc-scherm met volgende melding :

u bent ingelogd op VB op een andere computer.Klik hier om opnieuw in te loggen."

Gegoogeld en uitgevonden dat ik het programma van de pc moet verwijderen en opnieuw configureren via de handset. Heb ik gedaan en kan nu verder rustig bellen en geen meldingen meer op het pc-scherm.
Blijkbaar beschouwt VB mijn gigaset dus als een tweede pc, ten minste dat is wat ik er van begrijp.
Vermits ik niet meer via de webconfig. kan ingrijpen (VB-progr. verwijdert van pc), heb ik bijgevolg ook geen toegang meer tot VB-web om mijn gegevens e.d. te checken....
Bij Siemens-Belgie is de persoon die zich met dergelijke problemen bezig houdt nog nieuw in de materie en kan mij niet verder helpen....

Na, daar zit je dan...
Mijn vragen aan jullie, die er wel veel van afweten (en op tweakers zijn er nogal wat mensen voor wie ik zeer diep en nederig een buiging maak) :

-Heb ik goed gehandeld of heb ik het totaal verkeerd voor;
- en vraag twee is natuurlijk : hoe kan dit opgelost worden ?

Misschien hebt u hier iets aan : pc draait op xp-sp2 -router:linksys wrt54gl (via kabel)

Wreed bedankt op voorhand,
groetjes, jos uit Houthalen-Belgie :)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 07:22
Bij mij staat het iets anders en heb Voipbuster niet verwijderd van de computer, alleen laat ik hem niet meer opstarten.
Dus Vopibuster gewoon op de computer laten staan en ga naar Extra, Opties, Geavanceerd en haal daar het vinkje weg bij Opstarten,Start Vopibuster als Windows start.

Als je nu wilt inloggen klik je in Windows op Voipbuster en je kunt doen wat je wilt ben je klaar is het een kwestie van in je taakbalk rechts klikken en sluiten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Welkom op GoT ;)

Je posts ondertekenen hoeft niet hier.

De VoipBuster applicatie accepteert het niet als er via een andere methode ook wordt ingelogd op je VoIP account. Je kunt gewoon via de VoipBuster website inloggen om verder gegevens na te kijken, zonder die software.

Verder is niet helemaal duidelijk wat je probleem is. Ik begrijp uit je verhaal dat VoipBuster gewoon werkt op je Siemens IP telefoon. Verder kun je dus zoals hierboven uitgelegd op de website van VB gegevens inzien/wijzigen. Wat mis je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aart44 en IEF, jullie zijn supersnel en duidelijk.Heb momenteel weinig tijd over voor pc-gebruik, daarom deze late reactie.Nogmaals dank.
Eigenlijk mis ik niets, maar ik dacht : als ik kan bellen via VoipBuster kan ik dus ook mijn gegevens bij hen inzien, via de Siemens-handset....
Maakt verder niets uit, vermits ik de pc hiervoor nog steeds kan gebruiken.
Ga nu verder ook nog wat tweakeren om wat meer te weten te komen over mysipswich en dergelijke.
Vermits ENUM nog niet kan in Belgie, voor zover ik weet, kan ik waarschijnlijk ook geen gebruik maken van ENUM.NL ??
Dank.