Toon posts:

Problemen geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb nu een tijdje een PackardBell Imedia 5600 en wilde graag het geheugen uitbreiden. (zit nu 512 gedeeld in)
Nu heb ik 2x 1gb van kingston gekocht. Alleen als ik ze allebei erin doe en ik start de pc op krijg ik alleen maar gepiep en hij doet verder niks. als die 512 kaart erin doe met een 1gb doe ie het prima, alleen wou ik graag natuurlijk die 2x 1gb erin hebben. is hier een oplossing voor

alvast bedankt, groeten Haike

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Het zou kunnen dat je mobo maar 1.5gb ondersteund. Ik weet niet of je in het bios de geheugen timings en frequenties zelf ingevoerd hebt, maar voor de zekerheid kun je bios resetten.

één is geen, twee is één

Verwijderd

volgens google is het nogal een recent model. 1.5 limiet zal wel niet.

TS, misschien een overbodige vraag, maar dat 1x 1 gig, heb je dat met allebei de reepjes getest? kan zijn dat net de andere dood is :P

kan overigens niet zo snel vinden welke chipset dat ding heeft, zeg dat ff.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Draai je het geheugen in Dual-channel of niet ? Ik zou beide even proberen. Of het in dual-channelmodus draait hangt af van in welke geheugenslots je het stopt. Bij de meeste moederborden hebben de geheugenslots verschillende kleuren (beide DIMMs in slots van dezelfde kleur, of in verschillende kleuren doen). In de handleiding van je moederbord staat meer informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door NATStudent op 23-08-2008 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:55:
volgens google is het nogal een recent model. 1.5 limiet zal wel niet.

TS, misschien een overbodige vraag, maar dat 1x 1 gig, heb je dat met allebei de reepjes getest? kan zijn dat net de andere dood is :P

kan overigens niet zo snel vinden welke chipset dat ding heeft, zeg dat ff.
k heb ff wat van internet gehaald.....
Chipset:
RC410 Integrated Graphics Processor (IGP) integreert 2D/3D-grafische afbeeldingen en een systeemcontroller in een enkele chip.
ATI IXP450 is een South Bridge die I/O, communicatie en audio-eigenschappen in een enkele apparaat integreert die zijn vereist in een geavanceerde pc
Socket LGA775
DDR2 400 / DDR2 533 / DDR2 667, 2 sleuven
Ondersteunt max. 4 GB systeemgeheugen

Verwijderd

Topicstarter
K heb even de advisen van gunhead gevolgd en iid ik was het andere reepje vergeten te testen. wanneer ik die erin doe met de 512 geeft ie hetzelfde gepiep. het reepje was ook al een beetje verbogen zag ik. Ik ga de geheugens terugsturen en wachten op nieuwe :) bedankt allemaal voor de snelle reacties
gr.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ten eerste:
Welkom op GoT.

Ten tweede:
Kijk eens naar mijn sig, groeten doen we niet op GoT.

Ten derde:
Gebruik aub de Edit knop als je wat toe te voegen hebt aan je post. Dubbel posten is not done.

Ten vierde.
Dan moet je het voorlopig maar doen met anderhalve GB aan Ram.
Succes :*)
Modbreak:Laat het modereren aub aan de moderatoren over...

Wat je hier zegt is inhoudelijk correct, maar de manier waarop je het brengt is helaas een stuk minder :o

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 24-08-2008 12:08 ]

Hoi!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 21:00

H.Boss

Hugo Boss

@ EWK : wat zijn we weer aardig.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

henkienr6, EWK is niet zo vriendelijk als we het zouden willen zien maar hij heeft wel een punt. Graag niet meermaals achter elkaar posten, je kunt dmv de Edit knop dingen toevoegen aan je eerdere posts.

Verder heb je gelukkig gevonden waar het aan ligt, maar wat je gedaan hebt (alle onderdelen een voor een testen) is behoorlijk voor de hand liggend en verwachten we eigenlijk van je voordat je een topic opent. En als je een topic opent, wees dan volledig. Geef exact aan welke (SO-)DIMMs je hebt, welke geheugenchips erop zitten (of iig hoeveel chips erop zitten) en inderdaad ook welk chipset je moederbord/laptop heeft. Het is ook handig om aan te geven wat (je denkt dat) die chipset maximaal aankan, incl link naar waar je die info vandaan hebt. Dan kunnen we dat gelijk uitsluiten :)

Bovenstaande had je trouwens niet zelf hoeven te verzinnen, kijk eens in het PMG Beleid

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 24-08-2008 12:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:01:
Ten eerste:
Welkom op GoT.

Ten tweede:
Kijk eens naar mijn sig, groeten doen we niet op GoT.

Ten derde:
Gebruik aub de Edit knop als je wat toe te voegen hebt aan je post. Dubbel posten is not done.

Ten vierde.
Dan moet je het voorlopig maar doen met anderhalve GB aan Ram.
Succes :*)
[modbreak]Laat het modereren aub aan de moderatoren over...

Wat je hier zegt is inhoudelijk correct, maar de manier waarop je het brengt is helaas een stuk minder :o[/modbreak]
Laat het modereren inderdaad maar eens over aan de MOD's.

Kansloos dit.
Modbreak:Iets van pot en ketel. Kansloos inderdaad. Jij dus *ook* het modereren aan ons overlaten - zeker als we al actie ondernomen hebben :o

Succes henkienr6

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 24-08-2008 13:00 ]

Pagina: 1