Toon posts:

Problemen met Provider/Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wellicht iets wat al vaker langsgekomen is, maar ik kon via de search in ieder geval geen goed antwoordt krijgen op mijn vragen, dus vandaar dit nieuwe topic.

Achtergrond:

Wij hebben als stichting een website bij een hosting provider (Morgana IT) en proberen al ruim een half jaar deze op te zeggen, maar op geen enkele mail wordt gereageerd en ook telefonisch is er geen contact te krijgen. Toen we besloten de volgende betaling dan maar niet te doen besloot de provider om 'ons' domein naar een erotische site te laten wijzen....... De enige manier waarop wij de site weer terug kregen naar onze content was door te betalen, wat we dan ook gedaan hebben en daarbij hebben aangegeven dat we dus het contract willen opzeggen. Waarop dus alsnog niet gereageerd wordt, het enige dat we kregen te horen was: "dank voor de betaling, de site is weer up".
Bijkomend probleem, het betreft een .nl domein en de provider staat als eigenaar geregisteerd, maar wij willen (uiteraard) onze domeinnaam meenemen!

Vragen:
1. Wie heeft ook zulke ervaringen (wellicht met andere providers) en hoe zouden we het alsnog voor elkaar kunnen krijgen om ons contract op te zeggen.
2. Hoe voorkomen we dat de provider zegt dat de domeinnaam van hun is en zij, nadat wij echt opgezegd hebben, vrolijk de site weer doorverwijzen en ons dan alsnog onze eigen domeinnaam laten kopen?

Wij zien eerlijk gezegd even niet meer hoe we dit voor elkaar gaan krijgen :(

Alle tips/hulp zijn welkom!!

Verwijderd

je kan en mag altijd je domein verhuizen! weet niet om welk hosting bedrijf het gaat? blijkbaar geen professionele want ze mogen hem niet zomaar naar een erotische site doorsturen.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Als het domein geregistreerd staat op naam van je provider en niet op je eigen naam: sterkte ;)

blub

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Ik zou contact opnemen met de SIDN, maar omdat het domein niet op naam van de stichting staat, zal het toch moeilijk worden.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Foamy schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:42:
Als het domein geregistreerd staat op naam van je provider en niet op je eigen naam: sterkte ;)
^ met hem, want dat betekent dus dat de provider als eigenaar wordt gezien. Daar had je bij de registratie op moeten letten, om dat nu herstellen zal je niet meer makkelij lukken tenzij je contact krijgt met die provider. Misschien dat je provider een bezoekadres heeft?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:50
Morgana IT, die heeft alle domeinen van klanten op hun eigen naam staan.

Ik heb er destijds ook een domein gehad, en die moest eerst overgedragen worden aan mezelf, via t formulier domeinhouder wijziging, en pas daarna kon ik m verhuizen.

Morgana IT is inderdaad per mail slecht bereikbaar, ze reageren gewoon eigenlijk niet, en telefonisch krijg je een slecht verstaanbaar iemand met een buitenlands accent aan de lijn.

Je zou je domein kunnen verhuizen en daarna een aangetekende brief versturen met een opzegging, dan ben je er zeker van dat ze m hebben ontvangen.

Via SIDN.nl kun je controleren op welke naam het domein staat. SIDN zal hier weinig aan kunnen doen denk ik, aangezien de eigenaar van het domein Morgana IT is, en niet jijzelf. Denk dat je dit dan direct al bij registratie had moeten aangeven.

[ Voor 0% gewijzigd door nautaonline op 23-08-2008 17:49 . Reden: typo ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:17:
je kan en mag altijd je domein verhuizen! weet niet om welk hosting bedrijf het gaat? blijkbaar geen professionele want ze mogen hem niet zomaar naar een erotische site doorsturen.
Nee natuurlijk mag de hoster (lees: geregistreerde eigenaar van het domein) het domein verhuizen. De vraag is, wat kan de TS buiten de hoster om doen. En dat is verdomde weinig.

@TS: Als je er met de hoster niet uit komt zul je het verder met SIDN moeten regelen. Die hebben hier wel procedures voor, maar makkelijk is anders. Zorg in ieder geval dat er geen bewijs verloren gaat. Een mail of brief die je gekregen hebt tijdens het afsluiten van het hosting pakket kan bijvoorbeeld erg belangrijk zijn, mits daar ook het domein in staat.

SIDN kan je hier meer over vertellen.

Verwijderd

Foamy schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:42:
... tenzij uit zowel de offerte als de overeenkomst door de hoster dit punt expliciet vaag is gehouden..

Ook dan nog is de juiste weg niet bij de SIDN aankloppen, maar een advocaat in de arm nemen.

Verwijderd

Topicstarter
@nautaonline: bedankt voor de info, hier kan ik wel wat mee. Maar ik vrees idd dat het vreselijk moeilijk zal worden.

Mijn probleem is nog wat groter omdat ik niet degene ben die dit allemaal opgezet heeft. Hopelijk kan ik bij degene die dit opgezet heeft nog de juiste documenten krijgen etc.

Gelukkig is het wel een duidelijke domeinnaam waarvan wij kunnen aantonen dat die bij ons hoort en niet bij een louche bedrijf als Morgana IT.

Maar als ik dit zo hoor vrees ik (waar ik al bang voor was) dat het niet eenvoudig zal worden. Met name ook omdat je gewoon geen contact met hun krijgt.

Iemand ervaring met aangetekende brieven in zo'n situatie? En wat zou je daar dan mee kunnen?

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De site van het SIDN lezende zien zij zich niet als partij in dit soort conflicten.

Als een hosting provider mij zoiets zou flikken dan zou ik een jurist inschakelen en die eens een nette brief laten schrijven waarin je dat domein opeist. Als je geluk hebt krijg je het, als je pech hebt hangen ze er een forse rekening aan.

Willen ze niet meewerken dan kan je via een jurist beslag laten leggen op het domein en de zaak uiteindelijk voor een rechter uitvechten. Dat kan een dure grap zijn.

Heeft je stichting een rechtsbijstandverzekering die iets wil/kan doen?

Op de site DomJur.nl staat de nodige jurisprudentie op dit gebied. Misschien dat dit je verder kan helpen?

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Nijn

Verwijderd

Topicstarter
@nautaonline: stond dat document voor overdragen domein op hun site? Of is dit een algemeen document? Hun site blinkt namelijk uit van gebrek aan informatie :(

Dit geintje hebben ze duidelijk al vaker aan de hand gehad zie ik op google en verloren.

Verwijderd

Topicstarter
@Kuuke: ja, daar zit ik ook aan te denken, maar als je niet wint kost het je klauwen vol met geld. Gelukkig is mijn vrouw juriste en werkt ze voor een gemeente en kent daar ook juristen die zeker wel willen helpen. Ze hebben alleen geen enkele ervaring op dit gebied. Maar dit is echt de laatste stap die we zouden nemen.

@Nijn: Bedankt!

Ik ben even paar uurtjes offline ivm etenje (vervelend :)) maar iedereen alvast bedankt voor de info!

Verwijderd

Ik zou in dit geval kiezen voor een geheel andere maar wel goedkopere manier. Het domein is weer betaalt zegt u en dus is de site weer up. Ik zou een soortgelijke domein naam pakken, b.v u heeft nu keesjekomtthuis.nl dan zou ik aankopen: keesjekomtthuis.org of com noem maar op. De bezoekers op de nl site erop wijzen dat er een nieuwe site is en alvast de bezoekers hierheen sluizen. na verloop van een aantal maanden zijn vrijwel alle bezoekers van dat .nl domein overgesluist naar dat .org of com en dan zou ik dat nl domein hem gewoon laten houden.

Het kan gewoon enorm kostbaar worden om je huidige domein naar je te te trekken. De eigenaar is dat hosting bedrijf zelf, en gezien ze klakkeloos na uitblijven van betaling maar laten verwijzen naar een erotische site is al een teken dat dit bedrijf niet geheel zuiver is.

Kortom, dit zou ik dus doen in uw geval, goedkoop en bezoekers maakt het geen ruk uit of ze nou .nl of .org/com/eu/ enzo moeten intikken als laatste.

Groet marcel.

• Nijn
Je domein moeten veranderen klinkt anders behoorlijk onprofessioneel...

De geregistreerde eigenaar is het hosting bedrijf. Niemand heeft ooit gezegd dat het hosting bedrijf ook daadwerkelijk de eigenaar is.

Afhankelijk van hoeveel bewijs de TS kan verzamelen hoeft dat helemaal geen lange en/of dure procedure te worden. Sterker nog, als jij (in juridische taal) een aangetekende brief stuurt waarin je aangeeft dat je de gang van zaken niet accepteert etc, zullen ze waarschijnlijk al bang worden.

Houd er even rekening mee dat:
1. Het op zich makkelijk te bewijzen is dat de stichting van de TS een hosting pakket met dat domein afneemt. Dat kan door welkomstmailtjes, rekeningen, eventuele offertes en ga zo maar door.
2. We hier niet te maken hebben met een grote tegenstander. Morgana IT is een bedrijf dat staande blijft door mensen te naaien. (Soms juridisch correct, vaak niet). Eigenschap van deze bedrijven is dat ze er vanuit gaan dat mensen / bedrijven voor kleine bedragen geen rechtzaken beginnen. Als dat wel gebeurt zijn ze vaak de eerste om toe te geven dat ze fout waren, hun excuses aan te bieden en snel alles op te lossen. Want juridische kosten moeten ze niet hebben. En zeker geen succesverhalen na juridische procedures.

Verwijderd

Topicstarter
@Marcel: klopt, maar als je op google zoekt zul je ze beide vinden en dat is niet prettig....

@Nijn: zo zit ik er momenteel ook in. Vermoedelijk deinzen ze wel terug als we dreigen met juridische stappen, zeker als we dat vonnis waar ik naar link mee sturen om aan te geven dat ze een soortgelijke zaak al eens verloren hebben en wij er niet voor terug zullen deinzen om deze weg opnieuw te gaan. Maar wellicht eerst de weg volgen om het domein op onze naam te krijgen via een formulier en als dat niet lukt, dan alsnog deze weg.

Maar ik ga even overleggen over wat nu het beste is om te doen. Ik zal jullie zeker op de hoogte van het verloop zodat ook anderen die in deze situatie belanden hier hopelijk wat aan hebben.

Mochten er nog tips/ervaringen zijn, dan blijven die uiteraard van harte welkom!

Verwijderd

Dat een hoster zelf domeinnamen op eigen naam registreerd vind ik schandalig. Ik ben zelf hoster en dat doe ik echt niet.

Maar:

Als het in de voorwaarden staat dat Morgana IT domeinnamen op eigen naam mag registreren kun je sowieso weinig doen. Echter stond je domeinnaam eerst wel op de naam van de stiching? Zo ja, dan kun je je domeinnaam gewoon verhuizen. Leg het uit aan SIDN dan komt het wel goed.

Succes en kies voor de volgende keer een goede hoster uit. :)
Pagina: 1