Linksys WMP300-N Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 19:31
Allereerst: ik heb dit topic hier gezet omdat het over een netwerkdevice gaat, maar ik weet niet zeker of ik het niet gewoon bij Overige hardware had moeten zetten...

Ik heb een draadloze netwerkkaart gekocht voor mijn pc, nl. de Linksys WMP300-N v2

Ik kijk echter tegen installatieproblemen aan met de kaart:

Als eerste had ik de kaart in mijn pc gestoken, daarna opgestart en dan de installatie begonnen. Uiteraard had ik eerst even in de handleiding moeten kijken, want wat blijkt: je moet eerst een installatie doorlopen, daarna de kaart in de pc steken en dan de driver installeren. Ik heb dan op het moment dat ik normaal de pc moest uitzetten en de kaart erin steken, de driver in het configuratiescherm handmatig eraf gegooid, daarna de pc uitgezet, terug aan (want hij stak er al in) en opnieuw opgestart. Windows installeerde de kaart terug opnieuw, maar er komt een geel uitroepteken bij: hij kan de driver niet inladen... Met geen mogelijkheid is de driver nog erop te krijgen.

Dus: deïnstallatie en volledig opnieuw beginnen, maar nu in de juiste volgorde. Maar dat lijkt ook niet te werken. Bij het installeren van de driver van de kaart, vraagt de pc naar het bestand athr.sys. Dit bestand staat niet op de bijgeleverde cd onder /driver/xp maar wel onder /driver/vista.. En dit terwijl ik een installatie op xp probeer te doen. Als ik de installatie dan toch maar op het bestand onder de vista-dir wijs, gaat de installatie door, maar krijg ik achteraf weer de melding dat mijn hardware niet juist geïnstalleerd werd, met een geel uitroepteken weer als gevolg...

Ik heb de installatieprocedure met de bijgeleverde cd uitgevoerd, maar ook met de software die ik van de Linksys site heb gedownload. Ik ben ondertussen een beetje ten einde raad, en weet niet goed meer wat ik nu nog kan doen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit apparaat aan de praat kan krijgen?

BOE

Verwijderd

Op google wordt aangeraden de uninstall uit het startmenu te runnen, dan de drivers uit het register gooien en eventueel de drivers van je harde schijf gooien.

Daarna rebooten en conform de handleiding installeren.

try uninstalling adapter completely from computer, start >> programs >> wireless N PCI adapter and uninstall, click on start >> run >> regedit >> HKEY_LOCAL MACHINE >> SOFTWARE and delete entire linksys files and folders and try re-installing drivers on computer again

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 19:31
potvolkoffie :)

Ik heb zelf drivers gevonden van atheros (chip-bakker van de wireless kaart). De software van linksys er af geflikkerd, en deze atheros driver geïnstalleerd. Alleen lijkt het me nu dat ik enkel kan connecteren op een G-standaard, en niet de N-standaard.

Ik ga bovenstaande nog eens proberen...
Ik heb me thans suf gegoogled :) thx Knetter!

BOE