Nokia geeft Java-exploit in mobieltjes toe

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Zoals in een van de reacties al door DeTinuxNL wordt aangegeven: S40 is geen Symbian.

o.a. Wikipedia: Nokia Series 40, Nokiaforum

[ Voor 190% gewijzigd door een moderator op 27-08-2008 12:08 . Reden: restored version 1.0 :) ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Quote van Wiki wat duidelijk antwoord geeft:
S40 devices differ from the Symbian-based platforms in that they do not support true multi-tasking....
Oftewel, zoals hier boven vermeld; S40 is niet op Symbian gebaseerd.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er staat dat S40 op bepaalde punten verschilt van Symbian. Het artikel spreekt van 'afgeslankte' versie waarmee volgens mij wordt bedoeld dat het dus geen Symbian in, maar een afgeleide/uitgeklede versie daarvan. De redacteur in kwestie mag hier maandag dinsdag zelf even naar kijken.

[ Voor 2% gewijzigd door Wilbert de Vries op 24-08-2008 15:10 . Reden: Arnoud is maandag vrij ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Alleen heeft het dus (voor zover we(/ik) kunnen weten) helemaal niets met Symbian te maken, behalve dat beide systemen veel gebruikt worden in Nokia-telefoons.

Vergelijk: PC-DOS is de afgeslankte versie van IBM AIX.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:49

arnoudwokke

Redacteur
@begintmeta:

je hebt gelijk: S40 is natuurlijk geen Symbian en niet gebaseerd op Symbian: de functionaliteit is uitgekleed ten opzichte van S60 en andere Symbian-versies (geen multitasking enz). Overigens ben ik niet de enige die in verwarring raakte: http://www.google.nl/sear...%22symbian%20s40%22&meta=

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Nokia zorgt ook zelf voor verwarring met de naamgeving natuurlijk S40/S60... Maar zo is de nieuwspost in ieder geval niet verwarrend meer.
Pagina: 1